Avabag mee met Air Canada

• debbiebouma
    debbiebouma op 30 december 2017 · 20:19
    Heeft iemand ervaring met het reizen met Ortovox avabag met Air Canada ??

Er zijn nogal wat onduidelijkheden.
    Mogen de tassen als handbagage mee en de cartridges in de ruimbagage ? Volgens de beschrijving niet , maar in de IATA guidelines wel
    Of moeten beide echt helemaal geinstaleerd als ruimbagage mee ?
    En waar kan ik aangeven dat ik deze tassen meeneem? Krijg van Air Canada zelf geen duidelijk antwoord.
    Alvast bedankt

• Markie
    Advanced
    Markie op 31 december 2017 · 00:42
    Hi Debbie, helaas is er geen eenduidig antwoord te geven. Jammer dat de zoekfunctie op het forum niet meer werkt want er is veel over geschreven. In het kort? meestal gaat het goed en soms heb je pech. Volgens IATA mag de cilinder/trigger inderdaad mee, echter mogen airlines hun eigen strengere richtlijnen aanhouden.

Vlieg je rechtstreeks of via de US? Als je een tussenstop hebt in de US dan is de kans op problemen met de TSA groot en zou ik het niet gokken. Rechtstreeks moet zonder probleem lukken.

Ik heb tot op heden nooit problemen gehad om mee te nemen. Wel veel tijdverlies in Japan en de US.
    Aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij doe ik altijd zodat ze een aantekening kunnen maken. Tegenwoordig zijn ze veelal op de hoogte van de regels, jaren terug wisten ze echt niets!
    Hoe ik het aanpak:
    De cilinder/cartridge goed ingepakt met de IATA tabel 2.3a en de datasheet van de cilinder erbij in mn snowboardboot in de boardbag als ruimbagage. De rugtas zelf gebruik ik als check-in tas.

https://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Documents/passenger-provisions...
    https://www.ortovox.com/fileadmin/Data_Sheet_Activation-Unit-Steel.pdf...
    Veel plezier in Canada!
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • debbiebouma
    debbiebouma op 31 december 2017 · 07:02
    Thanks markie,

Ja we vliegen rechtstreeks. Zoals jij het beschrijft was ook mijn plan, maar na veel ( nogal moeizame ) communicatie met air Canada is dat niet mogelijk.
    Volgens hun eigen regels willen ze de cilinder in de tas geïnstalleerd. En mag de tas dus niet mee als hand bagage en de cilinder in het ruim.
    Daarom was ik benieuwd of iemand al ervaring had met het vliegen met Air Canada.

Heel erg bedankt voor je antwoord
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 31 december 2017 · 10:29
    @debbiebouma Al vele malen naar Canada gevlogen (ook met Air Canada) en eigenlijk werkt het volgende altijd goed. Cylinder en trigger in je ruimbagage (voor de zekerheid IATA formulier eromheen wikkelen). Tas zelf mee als handbagage. Niets aangeven, maar gewoon inchecken en in Calgary of Vancouver rolt alles gewoon van de band. Enjoy Canada!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro