Tripreport - Lekker lui liftpoederen in La Plagne!

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 3 januari 2018 路 10:23
    Met een week vrij en een flinke portie verse sneeuw in het vooruitzicht sturen @willemien_w en ik op 2e kerstdag de peage op, richting La Plagne. Voor haar de eerste trip van het seizoen, mede als gevolg van een mountainbike incidentje eerder dit jaar. Dus best een beetje spannend hoe dat zou gaan. En tevens de eerste echte poedertrip met met powsmobiel! Dus ik was ook wel benieuwd hoe die zich zou houden. 馃槂

We arriveerde de dag voor de voorspelde sneeuwval, dus eerst maar een beetje warm te rijden op de pistes. Ook om een idee te krijgen van hoe het gebied in elkaar stak. 's avonds speelden we het snow safety spel van @opa, om onze theoretische skills nog een beetje verder aan te scherpen.

De volgende dag kon er poeder gereden worden! Hoewel er minder sneeuw gevallen leek te zijn dan verwacht en het in eerste instantie potdicht zat, vermaakten we ons prima met laps door het bos tussen de pistes. Lekker lui freeriden vanuit de lift, ook wel weer eens lekker na de afgelopen seizoenen vooral met mijn splitboard onderweg geweest te zijn!

Het zicht bleef bijzonder wisselvallig, maar de volgende dag trok het zo nu en dan open en konden we het wat hoger op zoeken. Waar meer sneeuw lag, maar de wind ook duidelijk zijn sporen had nagelaten.

Willemien d'r arm hield zich goed en met een nieuwe storm in het vooruitzicht hoopten we op de zaterdag voor vertrek nog snel wat faceshots te scoren, voor het te warm zou worden. Helaas bleven alle liften dicht tot de sneeuw al zwaar en plakkerig was, dus na 2 teleurstellende afdalingen over de piste stapte we rond 12en in de auto naar huis.

De terugreis bleek nog een zware bevalling, want het koste ons maar liefst 6 uur om 眉berhaupt van de berg te komen. Maargoed, in tegenstelling tot de vele pech gevallen langs de kant van de weg bleef de powsmobiel gewoon rollen en na een extra overnachting bijNancy waren we toch op tijd weer in Nederland om oud en nieuw te vieren.

Klaar voor het nieuwe jaar en om het seizoen 茅cht te beginnen!
    bericht aangepast door Willem2k op 3 jan 2018 10:24 (1% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 3 januari 2018 路 10:35
    Ik vind 'powsmobiel' nu al het woord van 2018 馃榾 Dank voor 't delen!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 januari 2018 路 12:46
    Lekker! 馃槂
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 3 januari 2018 路 16:23
    ik mis hier wel de footage van de first tracks met de powsmobiel... 馃槂
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • Opa
    Advanced
    Opa op 3 januari 2018 路 17:06
    Leuk! Fijne soundtrack. En kom maar door met die powsmobiel!
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 januari 2018 路 17:18
    8D
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • RP
    Advanced
    RP op 3 januari 2018 路 17:24
    Nice!
    Explore the Outdoor!
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 3 januari 2018 路 18:40
    Leuke trip zo te horen!!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 4 januari 2018 路 09:47
    Dank allen! Het was inderdaad weer een fijne trip. 馃槂

First tracks met de powsmobiel heb ik niet aan gedacht @tellie-G, wel een leuk idee! Ik zal er aan denken als we nog een keer op de car danchi toer gaan deze winter! 馃構
    Snowboarding without friends is not snowboarding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro