@Kip @Hessel @Rinus Ik snap dat deze mensen teleurgesteld zijn dat hun vakantie niet verloopt als gehoopt. Ik zie ook dat de redacteur voor de "sensatie" gaat. Wat ik vooral tussen de regels door lees is het verschil in perceptie tussen dit gezin / de redacteur en de bewoners van het gebied.
Het gaat op dit forum vaak over het gebrek aan juiste berichtgeving in de media over onze "gevaarlijke sport". Alsof we geen idee hebben wat we aan het doen zijn. Het gaat ook vaak over mensen die zonder de juiste uitrusting op plekken terecht komen waar ze beter niet hadden kunnen zijn.
Het heeft natuurlijk helemaal geen zin om hier de factor "mens" aan te halen als onderdeel van de 3x3 methode op weg naar een off-piste tocht. Ik denk zeker niet dat ze de K2 aan het beklimmen zijn. Ze zijn wel in winterweer op weg gegaan naar een locatie in de bergen waar ook de reis daar naartoe, gewoon over de weg, door terrein gaat dat gevoelig is voor weersomstandigheden. Er waren duidelijke waarschuwingen voor de automobilist geweest om niet op weg te gaan. De weersverwachtingen waren ook vrij bijzonder.
Op dit forum gaat het vaak over inschattingen maken. En daar hoort dit ook bij. Natuurgeweld is inderdaad geen dagelijkse kost. Maar
@Kip, ik neem aan dat je er in de Alpen wel rekening mee houdt. En dat inzicht miste ik in dit artikel.
Het blijft voor mij apart dat de publieke opinie ten aanzien van goed voorbereide freeriders neigt naar "onverantwoordelijke gekken", terwijl een gezin dat gewoon op weg gaat en wel ziet waar het schip strandt op medeleven kan rekenen.