Vervoer helm met het vliegtuig

• Merv
    Expert
    Merv op 8 januari 2018 路 19:43
    Wie heeft er ervaring met je helm los meenemen in het vliegtuig, maar niet in je handbagage?

Ik wil die liefst niet bij de ingecheckte bagage want straks kapot, daar wordt vaak flink mee gesmeten namelijk. En mijn handbagage koffertje zit al vol met skischoenen want die hebben hoogste prio (skischoenen tas past niet in de toegestane afmetingen).

Dus ik dacht makkelijkst is die los over mijn schouder te hebben, maar weet niet of ze dan moeilijk gaan doen (vooral gezien het feit dat ik ook een personal item tasje mee wilde nemen met laptop). Mochten ze gaan zeuren dan nog kunnen ze eigenlijk niks maken als je de helm op je hoofd zet, toch? 馃槂

Hoe vervoeren jullie je helm?
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 8 januari 2018 路 20:06
    Ik heb de helm altijd in de ingecheckte bagage en dat gaat prima. Als je een helm hebt die dat niet overleeft, kun je je afvragen of je die helm 眉berhaupt wel op je hoofd wilt hebben...

Maar goed, zoals je zelf al aangeeft, bij twijfel kun je hem altijd dragen in het vliegtuig. Wel even een fotootje posten dan natuurlijk!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 8 januari 2018 路 20:08
    Gewoon inchecken. Los van wat de airline er van vindt, ik heb een hekel aan losse meuk om mee te sjouwen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 januari 2018 路 20:11
    Ondertussen gebutst en bedeukt in m'n skitas. Met een nieuwe zou ik voorzichtiger zijn. En als je 'm om de stoelpoten voor je ofzo kan klikken kan je 'm ook wegleggen. Heb nog nooit iemand meegemaakt die de hele vlucht een helm op had 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 januari 2018 路 20:14
    @Polhovsky vlieg je ook met harde koffers of met alleen een 'zachte'/stoffen skitas?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Brisk
    Beginner
    Brisk op 8 januari 2018 路 20:24
    Gaat bij mijn altijd in de harde koffer! Lekker knus tussen de thermokleding en de goggle daar in. 馃槂
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 januari 2018 路 21:14
    helm gaat gewoon in skitas op de punt van mijn ski's. Mogelijk met extra laagje bescherming (bijvoorbeeld thermo kleding) er omheen.
    Schoenen soms in handbagage tas, maar beter als 'accessoire' naast je handbagage tas. Eventueel verbergen onder je jas die je losjes over je arm hebt hangen.
    Toerisski
  • Merv
    Expert
    Merv op 8 januari 2018 路 21:25
    Ja ik heb dus een zachte skitas, een harde koffer is natuurlijk geen probleem. En overleven doet de helm het vast ook wel in een zachtere skitas, maar je kan nooit weten of er een harde klap op is gekomen waardoor je in principe eigenlijk je helm zou moeten vervangen...

Als ik de helm genoeg beschermen kan dat is inchecken bij de skitas een optie, en anders post ik idd een foto van mezelf met helm in het vliegtuig 馃槈

Of ik doe gewoon mn skischoenen aan in het vliegtuig, dan past mijn helm ruimschoots in de handbagage! 馃榾
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 januari 2018 路 21:38
    Ik zou gewoon alles aandoen en helemaal geen bagage meenemen. Vergeet geen foto te posten.
    splitfest.nl
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 8 januari 2018 路 22:18
    Dan hoop ik wel dat hij tourbindingen heeft. Loopt toch een stuk makkelijker.
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 8 januari 2018 路 23:44
    @EmileHendrix, geen harde koffers. De helm gaat in een soort duffelbag, nooit problemen mee.
  • WWWilco
    Beginner
    WWWilco op 8 januari 2018 路 23:46
    Helm gaat gewoon mee in de duffelbag, tussen de thermoshirtjes. Nooit problemen mee gehad.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 9 januari 2018 路 07:00
    Ik deed mijn helm altijd in de snowboardtas, dan kwam die tussen de bindingen te zitten, niet op z鈥檔 zij, volgepropt met kleding. Met meer dan 5 vluchten nooit problemen gehad.
  • ERES
    Beginner
    ERES op 9 januari 2018 路 09:14
    Heb een schoenen tas met extra helmvak, inpakken met kleding en inderdaad de goggle in de helm. Perfect!

Maar goed, niet zo stoer als alles aan natuurlijk!
  • Merv
    Expert
    Merv op 9 januari 2018 路 09:29
    Heb een schoenen tas met extra helmvak, inpakken met kleding en inderdaad de goggle in de helm. Perfect!
    ERES op 9 jan 2018 09:14

Wat is dat voor een schoenen tas? Valt die binnen de toegestane afmetingen van 55 x 35 x 25 cm voor KLM?
    bericht aangepast door Merv op 9 jan 2018 09:29
  • ERES
    Beginner
    ERES op 9 januari 2018 路 11:30
    ERES op 9 jan 2018 09:14

Wat is dat voor een schoenen tas? Valt die binnen de toegestane afmetingen van 55 x 35 x 25 cm voor KLM?Merv op 9 jan 2018 09:29

Nee, is gewoon voor in het ruim, maar ze maken verschillende dingen. www.snokart.com 馃槈
  • Davy2010
    Beginner
    Davy2010 op 13 januari 2018 路 17:33
    Ik heb er zelf een speciaal box voor. Gaat nooit kapot!
  • BASC
    Advanced
    BASC op 14 januari 2018 路 01:16

Kan makkelijk.. 馃槂
    bericht aangepast door BASC op 14 jan 2018 01:16 (19% bewerkt)
    First Tours

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro