Fijne familiedomeintjes gezocht voor krokus

• Yves
    Advanced
    Yves op 9 januari 2018 · 12:57
    Naast de persoonlijke Japan trip (mijn vrouw refereert er naar als de 'midlife crisis' trip ga ik er wel nog voor moeten zorgen dat ik ergens met mijn eega en kinderen terecht kan in de krokus.

Helaas is de info bij de skigebieden met de turn naar 'pro' ook heel erg droog en cijfermatig geworden. Tenzij ik mij vergis zie ik geen leuke tekstjes en beschrijvingen meer, en laat dat nu net zijn waar ik ter inspiratie naar op zoek was.

Iemand nog goeie tips, Sainte Foy en Tarentaise was een paar jaar geleden al meegevallen (ondanks de dochter die voor de 2de keer een been brak), maar bereikbaarheid vanuit Gent en bevattelijkheid zijn sowieso pluspunten.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 9 januari 2018 · 13:11
    Ik mis die stukjes ook wel een beetje. Op wintersporters.nl kun je op basis van filters ook wel aardig zoeken. Misschien dat je daarmee verder komt?
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 9 januari 2018 · 15:05
    Hey waar zijn die gebleven inderdaad? Die hebben we een paar jaar geleden nog met z'n allen zitten typen en vertalen..
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 9 januari 2018 · 15:07
    @Yves, mail @Arjen even. Wellicht ligt er nog een wepowder gids op kantoor.
    May the powder be with you.
  • RoelandZwaenepoel
    RoelandZwaenepoel op 9 januari 2018 · 15:18
    @yves sedert enkele jaren gaan wij met krokus naar Val-Cenis. Leuk familiegebied, leuke en afwisselende pistes en een boomgrens tot 2300m. En als het dumpt ben je in 10min in Bonneval. Autostrade tot in Modane. Laat gerust weten als je nog meer info wenst.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 9 januari 2018 · 20:15
    Wat @RoelandZwaenepoel zegt. Ik zat ook aan Val Cenis te denken.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Yves
    Advanced
    Yves op 9 januari 2018 · 20:47
    @meteomorris ik heb er hier ergens ook één liggen, vond het alleen een beetje een gemis op de site. De gids is voor mij meer doorgaande lectuur of meeneemmateriaal. Maar Val Cenis vind ik precies al een leuke tip... Thanks guys!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 januari 2018 · 21:36
    Zo maar even wat uit mijn hoofd..ervan uitgaand dat je geen grote piste kilometers zoekt. Ik denk dan even aan schattige dorpjes met meest kleine gebiedjes erbij.
    CH:
    Les Marécottes
    Evolène
    Carì
    Kiental

FR:
    Isola (goedkoop vliegen op Nice en de bus een uurtje)
    La Norma
    Samoëns (ff bellen met Alp Adventures)

splitfest.nl
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 9 januari 2018 · 23:06
    Ik weet niet echt een gebied uit mn hoofd (zou de gids er eens op na moeten slaan), maar ik mis die beschrijvingen ook wel!
  • MTV
    Beginner
    MTV op 10 januari 2018 · 09:00
    Ook leuk, niet klein: Fiescheralp. Je kunt het daar groot maken (Bettmeralp, Riederalp) of gewoon bij Fiescheralp blijven. Het is overzichtelijk genoeg om je kinderen terug te vinden, skischool voor de deur, en als het dumpt zijn er altijd wel leuke stukken te vinden. Leuke is het isolement bovenop de berg. Hoewel het geen freeridemekka is. Hotel Jungfrau vind ik betaalbaar voor Zwitserse begrippen.
  • Niekbeijneveld
    Niekbeijneveld op 10 januari 2018 · 09:05
    Wij zijn met de familie jaar in jaar uit naar Wengen geweest! Leuk dorp en autovrij, goed voor de kleineren! En wij vonden qua pistes zeer goed zeker de afdaling naar Grindelwald 😉
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 10 januari 2018 · 09:39
    Zwitserland:

Tschiertschen
    Champex le Lac
    Belalp
    Airolo

Oostenrijk
    Andelsbuch
    Diedamskopf
    Gargellen
    Axamer Lizum
    Tauplitz
    St. Jakob im Defereggental

Frankrijk
    Pelvoux
    Abriès
    Saint Veran
    les Karrelis
    La Giettaz

Italië
    Prali
    Bardonnechia
    San Domenico
    Chamois
    Alpe devoro

May the powder be with you.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 10 januari 2018 · 11:12
    Bosco Gurin.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro