TECNICA Zero G Guide W Ski Touring Boots Blue Bird Women

• Femke17
    Tourist
    Femke17 op 12 januari 2018 路 23:36
    TECNICA Zero G Guide W Ski Touring Boots Blue Bird Women
    Iemand ervaring met deze schoenen?
    Of tips over schoenen die zowel geschikt zijn voor toeren als piste?
  • Femke17
    Tourist
  • Arns
    Advanced
    Arns op 13 januari 2018 路 22:41
    Heb geen ervaring met dames-schoenen maar als je schoenmaat het toelaat zou ik eerder voor de Zero G guide pro gaan. Of eentje uit de cochise reeks...
    Ik weet niet hoe je skiet maar die flex van 105 is misschien wel wat aan de lage kant. De Zero g guide pro (130 volgens de specs 馃槂 ) mag voor mij niet veel minder stijf zijn ondanks mijn relatief lage gewicht (70 kg).
    In ieder geval een bot waarmee je heerlijk naar boven kan lopen en zowel op als naast de piste zijn werk meer dan behoorlijk doet.

Je kan ook altijd even naar de Lange Freetour reeks of de Fischer Ranger die er aan zit te komen.
    Ontwaken onderaan de berg
  • Femke17
    Tourist
    Femke17 op 13 januari 2018 路 23:44
    Thanks voor het advies. Ik probeerde vandaag (in de winkel, niet op skis) schoenen met flex van 90 wat ik veel te laag vond. De verkoper was van mening dat het best kon met mijn 55 kilo. De 105 vond ik nog best ok voelen, maar iets meer zou best fijn kunnen zijn. Ga kijken naar rie andere modellen!
    In ieder geval alvast weer een heleboel nieuws geleerd hahha
  • Arns
    Advanced
    Arns op 14 januari 2018 路 13:04
    Flex is afhankelijk van merk tot merk, de ene 130 is de andere niet. De Zero g guide pro is er eentje die volgens het boekje 130 is maar zou bij andere merken of misschien zelfs in andere lijnen van Tecnica wel eens als 120 beschreven kunnen worden.
    Deze bot is anderzijds wel stijf genoeg om met een consumenten GS heel wat plezier te beleven op de piste.

Helaas is het testen van botten niet zo evident als het testen van ski鈥檚. 馃槂

Hoe dan ook is de beste bot diegene die het beste past en voldoende stijf is en ook niet t茅 stijf.
    Ontwaken onderaan de berg

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro