Ski Bummer baan

• ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 14 januari 2018 路 21:55
    Ik zat laatst tijdens het ploegen van de akker eens te overdenken. De ideale baan voor een ski bummer/leraar/freerider is natuurlijk agrarisch werk.
    Hoewel ikzelf met het runnen van de boerderij in de winter ook druk ben is er een gigantische arbeidspiek van 1 april tot 1 december.
    In de winter groeien er namelijk geen planten op de akker.

Ik vroeg mij af er eigenlijk mensen zijn met een agrarische achtergrond die een dergelijke combinatie maken/willen maken?
    Het zou een mooie win-win combinatie zijn en een oplossing voor het groeiend tekort aan arbeidskrachten in de landbouw.
    Het aantal bedrijfshoofden neemt namelijk af, terwijl het werk blijft. De meeste bedrijven die ik ken hebben momenteel vacatures open staan.

Het is ook best mooi werk, (vaak met de trekker) allerhande werkzaamheden verrichten in de buitenlucht en met een team je inzetten om goed voedsel te produceren. In het seizoen worden er vaak overuren gemaakt, neem je die in de winter weer op kan je met een gerust hart naar de alpen terwijl er nog elke maand salaris gestort word (tijd voor tijd)

Ik heb wel enige vorm van beroepsdeformatie, maar mijn inziens is dit toch de ideale combinatie?

Even als tip voor iederen die nog een carrierekeuze moet maken naast skileraar/ski bummer te zijn.
    De komende 20 jaar zal er een gigantische tekort zijn aan capabele (seizoens)krachten in de akkerbouw, dus ga ook eens bij het roc/groenhorst kijken.

• Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 14 januari 2018 路 22:44
    Mooi en waar
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 15 januari 2018 路 11:27
    Kom je nu mee 馃槈
  • Berber
    Expert
    Berber op 16 januari 2018 路 21:38
    Ik heb daar hele serieuze interesse voor! Aangezien ik al heel lang in het buitenland woon.. heb je niet een paar goede tips voor me qua werk in NL ?
    馃槂
  • Berber
    Expert
    Berber op 16 januari 2018 路 21:40
    Trekker rijden... joh mijn fantasie op hol 馃榾 馃榾 heerlijk! Groene vingers en werkhanden tevens in mijn bezit.

bericht aangepast door Berber op 16 jan 2018 21:42 (30% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 januari 2018 路 09:43
    Ik zie alleen maar voordelen:

-Je kan je goretex pakje als werkkleding van de belasting aftrekken.

-Je kan vast wennen aan onverstaanbare dialecten
    -Eindelijk mag je meedoen aan boer zoekt vrouw, en een leuke freeride boerin vinden.
    -Betaald terrein rijden, dat is toch eigenlijk de droom (ok, trekker is iets langzamer dan 4x4)
    -Vermoedelijk een grote schuur om al je gear op te slaan.
    -Gratis crossfit (sort of)

Moet ik nog even doorgaan, of zijn er al gegadigden?
    splitfest.nl
  • Berber
    Expert
    Berber op 17 januari 2018 路 14:35
    f Ik zie alleen maar voordelen:

-Je kan je goretex pakje als werkkleding van de belasting aftrekken.

-Je kan vast wennen aan onverstaanbare dialecten
    -Eindelijk mag je meedoen aan boer zoekt vrouw, en een leuke freeride boerin vinden.
    -Betaald terrein rijden, dat is toch eigenlijk de droom (ok, trekker is iets langzamer dan 4x4)
    -Vermoedelijk een grote schuur om al je gear op te slaan.
    -Gratis crossfit (sort of)

Moet ik nog even doorgaan, of zijn er al gegadigden? ieism op 17 jan 2018 09:43

You name it 馃榾 馃榾

Ennuh..Boerin zoekt Boer ?!
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 17 januari 2018 路 17:14
    En euh is dit niet de bakermat van de skileraar? Al die alpenboertjes die een centje bijverdienen? En die reclame van biertje!!
    Vliegen doet geen pijn...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro