Merino shirt vraag

• ieism
    Tourist
    ieism op 15 januari 2018 路 19:56
    Zoek me rot, maar het bestaat geloof ik niet. Waarom is er niet een t-shirt of longsleeve die grotendeels synthetisch is maar waarvan alleen de onderarmen/oksels merino zijn.
    Ik heb wel shirts die half merino geweven zijn met iets anders, maar ik bedoel echt het hele rugpand bijvoorbeeld synthetisch omdat dat gewoon veel beter droog blijft en sneller droogt. Merino is weer fijner met een meerdaagse toer qua geur. 馃槂 Die gemixte weefsels zijn toch een beetje de nadelen van beiden.

Dit lijkt mij echt een no brainer, maar ik kan het dus gewoon niet vinden en zelf maken gaat mij ook niet lukken hoewel ik het niet erg zou vinden de schaar in een paar oude shirts te zetten.
    splitfest.nl
  • Niels
    Advanced
    Niels op 15 januari 2018 路 22:31
    Langzamer stijgen en je lost beide problemen op 馃槈
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 16 januari 2018 路 08:11
    Best wel goede vraag ja, Ik zit ook altijd met dat dilemma. Langzaam lopen zou idd de oplossing zijn, maar ja (mijn) splitten gaat uberhaupt al niet heel vlot 馃槂
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 16 januari 2018 路 08:12
    Deodouche 馃槈
  • JuraSki
    Beginner
    JuraSki op 16 januari 2018 路 08:46
    Misschien arm warmers van de fiets afdeling overwegen? Zijn er ook in Merino
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 16 januari 2018 路 08:54
    Ha @ieism, misschien moet je even kijken wat ze hier hebben: https://www.x-bionic.com/ Ik heb zelf heel wat jaren (~10 jr) een longsleeve gehad - ben ik nu helaas kwijt - en die vond ik superfijn. Gebruikte hem voor zo'n beetje alle sporten. Nu heb ik een Odlo ding en vind het eigenlijk niet echt super. Daarnaast heb ik nog een kort shirt van x-bionic, maar dat vind ik in de winter te koud, behalve als extra laag onder mijn wetsuit in de Noordzee. Heel erg gestonken heeft het spul nooit, maar heb het ook wel eens in de vriezer gelegd. Ze hebben ook een hele technische merino lijn, maar niet precies wat jij hebt uitgedacht. Oh ja, het is wel duur, dus je moet even kijken wanneer het ergens in de aanbieding is. Dan is het het geld wel waard.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 januari 2018 路 09:10
    Thanks Erwin, mooi spul maar niet precies wat ik zoek.

Ik snap nooit dat ik altijd zelf het wiel moet uitvinden. Zweetklieren onder je arm zijn anders dan die op de rest van je huid, het is toch niet echt rocket science of wel. Ik ga zelf wel met naald en draad aan de slag, niet lachen als het een beetje een patchwork vibe heeft straks op Splitfest. 馃槂
    splitfest.nl
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 januari 2018 路 11:06
    Ik heb vorige week deze aangeschaft: https://cyclewear.eu/craft-active-extreme-lady-shirt-km-black-185485.h... (er staat lady in de link, maar is een herenmodel 馃槀)

Ik heb de voorganger ook en ondanks het feit dat het geen merino(mix) is vind ik het hele fijne shirts. Drogen snel en gaan niet gauw stinken.
    When life gets too complicated.... SKI
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 16 januari 2018 路 11:09
    @ieism:
    ik gebruik voornamelijk synthetisch ondergoed. Wanneer het stinkt gaat het mee in de douchebak, meestal volstaat de zeep en shampoo waar ik me mee was, eventueel wat extra zeep erop, 'stampen' maar, uitwringen, ophangen en de volgende ochtend is het weer droog. Ik gebruik wel de minder dikke uitvoering -> sneller droog. Mijn midlayer en dons zorgen voor de nodige warmte...
    knowledge is powder
  • waingro
    Advanced
    waingro op 16 januari 2018 路 11:28
    mss deze https://www.magasinet.no/aclima-woolnet-hiking-troye... of deze https://www.magasinet.no/aclima-woolnet-troye-herre.... Ik heb ze zelf niet maar hier in Noorwegen zie ik ze redelijk vaak.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 16 januari 2018 路 12:55

Gewoon in een Duitse legerdump voor een paar Euro de KSK onderkleding van het merk Scandic Outdoor halen.

Als je wil zet je er maar een ander rugpand of zo in. Maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Het is gewoon Merino kleding van Woolpower.

Scandic Outdoor GMBH is de Duitse importeur van Woolpower en labelt de legerkleding onder eigen naam zodat de truc niet te veel opvalt.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 16 januari 2018 路 13:17
    @ieism:
    ik gebruik voornamelijk synthetisch ondergoed. Wanneer het stinkt gaat het mee in de douchebak, meestal volstaat de zeep en shampoo waar ik me mee was, eventueel wat extra zeep erop, 'stampen' maar, uitwringen, ophangen en de volgende ochtend is het weer droog. Ik gebruik wel de minder dikke uitvoering -> sneller droog. Mijn midlayer en dons zorgen voor de nodige warmte...3zel op 16 jan 2018 11:09

Dat gaat 'm op Splitfest niet worden als er geen douche in de hut is 馃槈
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 16 januari 2018 路 14:45
    @ieism:
    ik gebruik voornamelijk synthetisch ondergoed. Wanneer het stinkt gaat het mee in de douchebak, meestal volstaat de zeep en shampoo waar ik me mee was, eventueel wat extra zeep erop, 'stampen' maar, uitwringen, ophangen en de volgende ochtend is het weer droog. Ik gebruik wel de minder dikke uitvoering -> sneller droog. Mijn midlayer en dons zorgen voor de nodige warmte...3zel op 16 jan 2018 11:09

Dat gaat 'm op Splitfest niet worden als er geen douche in de hut is 馃槈Poedertijn op 16 jan 2018 13:17

Indien er geen douche noch wasbak is, dan maakt geur 眉berhaupt ook niet echt uit 馃槂
    knowledge is powder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 januari 2018 路 20:27

Best moeilijk nog... totaal niet mijn hobby dit. 馃槂
    bericht aangepast door ieism op 16 jan 2018 20:30
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro