Tourbinding op Soul 7's op midden/center zetten of niet?

• petertav
    Beginner
    petertav op 21 januari 2018 · 12:03
    Goedemiddag,
    Omdat ik ergens in maart een weekje onderweg ben met de mogelijkheid tot touren -voor de eerste keer- zou ik mijn alpine bindingen eraf willen smijten en tourbindingen in de plaats zetten. Omdat ik geen "die hard" tourer ben zou ik Marker tourbindingen zetten, geen tech's. Enkel ben ik nu aan het twijfelen om ze pal in het midden te zetten van de ski's of op de freeride stand nl 2cm meer naar achter... Ik hou wel van het speelse karakter van de ski (Rossi Soul 7's) en zeker met center gemonteerde bindingen zoals nu. Ik vraag me nu wel af of dit behouden zou zijn met de bindingen wat meer naar achter te zetten? Krijg je dan zo veel meer float door de stand meer naar achteren? Ik ski best zeer goed dus daar draait het niet om, maar heb nog nooit eenzelfde ski met verschillende posities van bindingen gehad dus ben op zoek naar mensen die wel ervaring eromtrent hebben. Kleine vraag, "lange" inleiding😃
    Grtn.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 21 januari 2018 · 12:52
    Waarom zou je ze meer naar achteren zetten als je gaat touren? Als je nu (centergemonteerd) genoeg float hebt buiten de piste, en hij is lekker speels zoals je het graag hebt, dan zou ik ze op dezelfde plek monteren.
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 21 januari 2018 · 13:35
    Ik zou ze ook het zelfde monteren als je ze al fijn vind skien. De ski zal door de tourbinding iets stijver onder de voet worden, dan met je alpine binding. Bovendien moet het nieuwe boorpatroon net uit komen dat je hem op dezelfde plek kan monteren. Je moet er namelijk voor zorgen dat de nieuwe gaten die geboord gaan worden niet te dicht op de oude gaten zitten.
    Discover the unknown

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro