off-piste/tourskie's

• juulvandelaar
    juulvandelaar op 22 januari 2018 路 13:56
    hallo allemaal,

ik zit te denken om een paar offpiste skies te kopen, zouden jullie een beetje met me mee willen denken?!

over mezelf: man, 31jr, 188cm, 78kg. en eigenlijk altijd op de piste te vinden geweest. ben dit seizoen als skileraar aan het werk (in dec mn anwarter gehaald, en in maart landes 1) en nu er zoveel sneeuw valt ook bij de piste aan het ontdekken. dit bevalt me natuurlijk 馃槈.

mn arsenaal bestaat nu uit de head magnum en i.speed pro, echte piste skies dus.

nu wil ik dus extra skies voor naast de pistes kopen. ik ben een sportieve skier gericht op actie. en wellicht wil ik in toekomst ook nog wat gaan touren met die skies.

hebben jullie tips? zou de head kore 105 iets voor me kunnen zijn?!

tnx
  • vincentbraeckman
    vincentbraeckman op 22 januari 2018 路 16:20
    Elan lipstick 106!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 22 januari 2018 路 16:52
    Elan lipstick 106! vincentbraeckman op 22 jan 2018 16:20
    Is dat de versie voor vrouwen? 馃槀
    When life gets too complicated.... SKI
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 22 januari 2018 路 17:01
    Zo, en nu serieus. Voor ik iets roep over ski's denk ik dat het ook verstandig is om aan safety te denken zoals lawine 3-eenheid en een cursus / training. Met de academy hier maak je al een goede start.

Het is op voorhand lastig te zeggen welke ski bij je past aangezien dat per persoon verschillend is. Je geeft ook aan dat je ook wilt gaan touren in de toekomst. Je kunt dan kiezen voor een framebinding (Salomon Guardian, Marker Tour, Tyrolia Adrenalin), want daar kun je met je gewone skischoen ook in stappen.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar als je budget niet al te groot is zou ik hier in de 'Marktplaats' categorie eens een blik werpen. Er worden her en der sets met tourbinding aangeboden.
    bericht aangepast door AlexSki op 22 jan 2018 17:02 (1% bewerkt)
  • juulvandelaar
    juulvandelaar op 22 januari 2018 路 18:11
    Haha 馃槀. Tnx voor de tips.
    Uhm kwa safety: ik kan dit seizoen de 3 eenheid lenen van de skischool en ga met ervaren en bevoegde gasten, ook blijven we nog wel op skiroutes etc. Volgend jaar wil ik alpinkurs gaan volgen. Dus aan safety word gedacht.馃憤
    Ik snap idd dat iedereen anders is. Het gaat mij er vooral om dat ik een skie koop waar ik nu lekker mee kan freeriden, maar niet te lomp is om te touren, en ik weet niet precies wat daar bij komt kijken ( op de bindingen na).
    En ik hou van lekker tussen de bomen door jagen, maar ben niet zo van het stunten etc.
    Maar ik zal de marktplaats eens in de gaten houden

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 22 januari 2018 路 18:49
    Ik zou dan kijken naar de Atomic Backland FR 102 in 188cm. Ik heb de voorgangers en dat zijn heerlijke ski's. Ik heb er zelf techbindingen op zitten en dan kom ik per ski op een gewicht van 2400gram en op de piste doen ze het ook nog prima.
    bericht aangepast door AlexSki op 22 jan 2018 19:19 (10% bewerkt)
  • juulvandelaar
    juulvandelaar op 22 januari 2018 路 20:10
    Ok nog ff over die bindingen dan, dan kan ik dus het beste voor een van die 3 kiezen, daar kun je dus met skieschoenen en touren schoenen in?!
    Bv de marker tour bestaat in f10 en f12 epf, en de salomon guardian in mnc13 en mnc16. Weet je wat hier het verschil in is?
    Puur de kracht/gewicht wat het aan kan?
    bericht aangepast door juulvandelaar op 22 jan 2018 20:31 (7% bewerkt)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 22 januari 2018 路 23:53
    Die getallen staan voor de max DIN instelling van de binding. En ja, daar kun je met beide type schoenen in.
    bericht aangepast door AlexSki op 22 jan 2018 23:54 (28% bewerkt)
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 23 januari 2018 路 11:46
    Als ik het goed lees geef je les in een ski gebied?
    Kun je dan geen deal maken met een shop om een paar freeride ski's uit te proberen en die ski te kopen die jou bevalt?
    De verschillen zijn enorm. Als je ze kunt uit proberen is dat een groot voordeel.
    powpowwowjippiajippieee
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 23 januari 2018 路 11:47
    Als ik het goed lees geef je les in een ski gebied?
    Kun je dan geen deal maken met een shop om een paar freeride ski's uit te proberen en die ski te kopen die jou bevalt?
    De verschillen zijn enorm. Als je ze kunt uit proberen is dat een groot voordeel.
    powpowwowjippiajippieee
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 23 januari 2018 路 11:47
    *dubbel*
    bericht aangepast door QmaartenQ op 23 jan 2018 11:48
    powpowwowjippiajippieee
  • juulvandelaar
    juulvandelaar op 24 januari 2018 路 11:11
    Uhm ik geef les in een klein genied en beide shops hebben een zeer beperkt aanbod aan skies, en al helemaal heen offpiste skies helaas...maar dat zou natuurlijk ideeal zijn

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro