Powder Chasers deel 3 - Erop of eronder

Powder Chasers deel 3 - Erop of eronder

Deel 3 alweer van de Powder Chasers episodes! De call was gemaakt en St. Anton am Arlberg werd de bestemming. Op de Sonnenkopf werd er gezocht en gevonden. De sneeuw was goed, het plezier daar, maar de zon bleef uit en een ski werd verloren. Poedertrippen op zijn best die bekroond werd met een Gulden Draak.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
El-AndresAuteur22 januari 2018 · 20:07

Ziet er goed uit. Maar is dat geen Wildschutzzone waar jullie rijden?

Expert
meteomorrisAuteur22 januari 2018 · 20:08

@@El-Andres nee.

powfinder.com
Gevorderd
El-AndresAuteur22 januari 2018 · 20:44

Waar rijden jullie dan? Ik kom daar wel eens maar herken alleen de liften in dit filmpje.

Expert
meteomorrisAuteur24 januari 2018 · 12:43

@@El-Andres

Opnames zijn geschoten tussen pistes 4 en 10, bij skiroute 13 en 15, in de buurt van piste 5 en 6 en links en rechts van piste 1. Nergens zijn we de officiële Wildruhezone ingegaan. Discussiepunt is en blijft respektiere-deine-grenzen

https://cdn.wepowder.com/site/forum/13/163dfcaf3557989b9ff47aba40792a62_schermafbeelding_202018_01_24_20om_2012_32_41.png?width=800

Discussiepunt is en blijft respektiere-deine-grenzen. Geen enkele van de opnames die je ziet is geschoten in een dergelijk gebied overigens. maar zelf vind ik het respektiere-deine-grenzen gebeuren een vaag verhaal. Het gerucht gaat dat het in Oostenrijk vooral een lobby is van de jagers die ook wel wat te schieten willen hebben. Het is vooral onduidelijk wat nu precies de juridische status van dit hele verhaal is en hoe het zich verhoudt tot officiële wildruhezones die je in Sonnenkopf ook vindt. Daarnaast eet ik geen vlees en doet het nogal vreemd aan als ik niet een bosje door mag knallen, maar tegelijkertijd in de restaurants om de hoek grote lappen vlees op de borden gepresenteerd zie worden.

powfinder.com
Gevorderd
El-AndresAuteur24 januari 2018 · 13:06

@@meteomorris
Ik denk dat je het verkeerd opgevat hebt, het was zeker geen beschuldiging/verdenking. Ik wilde gewoon weten waar jullie gereden hebben omdat ik daar op slechts een paar uur rijden vandaan woon, en er zelf ook een paar keer gereden heb (piste). Ik ben natuurlijk altijd geïnteresseerd in nieuwe routes, maar gezien alle enge verhalen over Wildruhezones wil ik die juist vermijden.

Afgelopen zondag trouwens nog in het Montafon achter een skileraar door zo’n zone geknald. De man had zijn dienst er net op zitten en meende te weten dat er die dag niemand aan het controleren was. Excessieve politieke correctheid is ten slotte ook niet zo mijn ding.

Nogmaals: leuke film en bedankt voor het delen.

Expert
meteomorrisAuteur24 januari 2018 · 13:20

@@El-Andres thnx. Ik las het ook niet als een beschuldiging. De locaties die ik noem kun je zonder ‘verdenking ;)’ rijden.
Ik kom nooit in officiële wildruhezones die door officiële instanties (lees die door democratische gekozenen bekrachtigd zijn) ingesteld zijn. Maar ik heb nogal wat moeite met het jagers lobbyverhaal in Oostenrijk. Vooral ook omdat niemand me kan vertellen wat nu precies de juridische basis is en of/hoe dit gecontroleerd/gesanctioneerd wordt.

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!