Ski's testen Tignes!

• Niekbeijneveld
    Niekbeijneveld op 22 januari 2018 路 22:04
    He!

Ik wil volgend jaar beginnen met mijzelf verdiepen in freeriden. Wil dus ook cursussen etc. gaan volgen, nou heb ik afgelopen weken al veel tips gehad!

Nu ga ik met de familie naar Tignes Val Claret eind februari en wil ik graag ski's testen om ze daarna te kopen. Online kom ik niet veel verder dan dat iedereen zegt dat ze de beste ski's hebben. Dus wie weet goede shops waar je ook kan testen?

Ook advies om te testen is welkom 馃槈
    - Gevorderde Ski毛r, wel vooral op de piste!
    - 80 kg
    - 1.84 lang
    - 70% op de piste en 30% er naast (wil ik wel gelijk trekken)
    - ski's die ik heb bekeken zijn Salomon Qst 92mm en 99mm. Rossignol modellen zoals Sky, Smash, Sin. Ook de Fischer ranger tussen de 90 en 100mm

Als topic niet gewenst is kan het weg gehaald worden 馃槈 kan sowieso niet zoeken op de site!

Bedankt!
    bericht aangepast door Niekbeijneveld op 22 jan 2018 22:05 (3% bewerkt)
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 23 januari 2018 路 19:58
    Zoeken kan via vergrootglas symbool rechts bovenin. Sommige browsers laten dit niet zien helaas.
    Qua shops kan ik je niet helpen. Qua skis zou ik je willen adviseren om verschillende soorten uit te proberen vari毛rend van stijf naar slappe noodles, om erachter te komen wat bij je past. Voor een beginner in de poeder zijn makkelijk buigzame ski's wel aan te raden denk ik.
    Er is zoveel keus dat je gewoon ergens moet beginnen...
    powpowwowjippiajippieee
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 23 januari 2018 路 20:26
    intersport bij la daille zit in het winkelcentrumpje. prettig en kundig geholpen daar. maar is niet ecjt in tignes natuurlijk.
  • elpiedro
    Tourist
    elpiedro op 23 januari 2018 路 22:12
    zitten wat shops op de hoofdstraat (avenue de la grande motte). Als ik je zo hoor hoef je niet speciaal naar een speciaal shopje, maar gewoon een kundige winkel met breed assortiment om te testen. Zijn er genoeg van denk ik. In principe kan je met elke ski overal ski毛n, heb vroeger vaak genoeg met mijn carve ski in de poeder gezeten. Bedenk dus wat je het liefst doet en kies daar een ski naar. Je kan er ook voor kiezen om je huidige skies te houden voor piste dagen, en 100mm+ skies voor poeder dagen. Als je 1 paar wilt kan je prima rond de 100mm zitten, alles afhankelijk van de andere eigenschappen van de ski. Bedenk goed dat slappe skies met veel rocker veel korter skien dan stijve skies. En dit heeft dan weer invloed op snelheid en bochtenwerk. De keuze is iig reuze
    blablabla
  • Mimosa
    Advanced
    Mimosa op 25 januari 2018 路 19:10
    Salomon QST is zeker een goede keuze. Doet het goed in poeder en op de piste. Voor 70/30 zou voor 92 gaan. Maar waarschijnlijk wil je al snel meer off piste en dan wil je zeker bredere skies.
    Powder makes me happy!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro