@wittelijnen Dit is een zeer recent bericht van mijn tussenpersoon over dit vraagstuk:
Hoi Tomas,
In het bericht van XXXX van Movir staat, dat skieën buiten de piste niet van de dekking is uitgesloten. Dit betekent, dat het gedekt is.
De enige maar is, dat er geen dekking is wanneer er sprake is van opzet (van jouw kant) of van roekeloosheid. Dat lijkt me logisch, want binnen verzekeringen dient er altijd sprake te zijn van een onzeker voorval. Op het moment dat er sprake is van roekeloosheid (handelingen waarbij je kunt verwachten dat er een gerede kans is op (lichamelijke schade) of bij opzet, is het voorval (= schade) niet meer onzeker en dus niet gedekt.
Overigens is het altijd zo dat, wanneer een verzekeraar vindt dat er sprake is van opzet of van roekeloosheid, de bewijslast altijd bij de verzekeraar ligt.
Kortom..... jij kunt qua snowboarden doen wat je van plan was te doen.
Toevoeging van mij persoonlijk:
In mijn optiek zou dit in de praktijk nog steeds kunnen betekenen dat ze niet gaan uitkeren omdat ze mogelijk van roekeloosheid kunnen uitgaan.
Aan de andere kant denk ik dat je van een verzekeraar niet meer kan verwachten dan dit.