Economist artikel over de toekomst van de wintersport

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 1 februari 2018 · 09:50 We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 1 februari 2018 · 12:13
    How paradoxical. Snow-sports enthusiasts think of themselves as great lovers of nature and clean air, more conscious than most people of the changing climate. Yet their sport is becoming ever more man-made, expensive and exclusive. Perversely, it is also becoming more polluting, producing ever more emissions of greenhouse gases to survive. That only hastens the melting of the snow and ice. As Victor Hugo put it: “How sad to think that nature speaks and mankind will not listen.”
    May the powder be with you.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 1 februari 2018 · 14:13
    Ja dat laatste stukje bleef bij mij natuurlijk ook hangen. Dit wringt bij mij ook intern, maar daarom zijn organisaties zoals POW zo goed om alle belastende factoren op de kaart te zetten en groene initiatieven te steunen waarbij de flora en fauna ook een plekje aan tafel heeft naast de zakenlui. Het is een beetje hetzelfde probleem voor mij als vliegen. Ja het is slecht voor het milieu, en het is goed om je bewust te zijn van de gevolgen van er voor kiezen om (niet) te vliegen, maar ik ga ook niet naar de alpen lopen. Dus andere manieren vinden om belastende aspecten zo veel mogelijk te reduceren en compenseren. Er valt denk ik op heel veel vlakken nog te ontwikkelen om minder vervuilend te zijn. Die laatste quote is te kort door de bocht als je claimt dat 'we niet luisteren puur omdat we in die lift stappen'.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro