Welke lengte?

• MartijnF
    Tourist
    MartijnF op 5 februari 2018 · 11:20
    Hi all,

Ik ben van plan om de Nordica Enforcers (100) aan te schaffen. Nu twijfel ik over de lengte. Ik ben zelf 1.88m en weeg 78 kg.
    Deze ski's zijn verkrijgbaar in de volgende lengtes: 169, 177, 188, 191. Ik twijfel tussen 177 en 188. Helaas zijn beide lengtes al uitverkocht bij Snowcountry en op Sport-conrad.de is alleen de 177 te koop. https://www.snowcountry.nl/nordica-enforcer-100.html...
    Hoor graag wat jullie advies is!
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 5 februari 2018 · 11:36
    Sowieso 191. Lichaamslengte +10cm kan prima voor dit soort skietjes, zeker als je niet overdreven licht bent.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 5 februari 2018 · 12:18
    Ga dan voor de 1.88. Ik ski zelf de 193 versie en hij voelt helemaal niet lang, maar ik ben zelf 194 en een stuk zwaarder dan TS.
    Ik denk echt dat deze top ski het best op lichaamslengte kan worden geskied. Ik ben enorm onder de indruk van de prestaties van deze ski. Ik zie trouwens nu dat verschillende sites verschillende lengte maten hanteren. Op mijn ski's staat echt 193 cm, sommige shops geven 191 cm op.
    powpowwowjippiajippieee
  • svenk
    Advanced
    svenk op 5 februari 2018 · 12:19
    De 188 die je noemt, zal 185 zijn neem ik aan?

Beetje afhankelijk van je niveau van skien en wat je ermee wilt gaan doen, is 185 ook een optie. 78 kg, is niet overdreven zwaar dus dat vraagt niet om extra lengte...

If in doubt, don't go out!
  • MartijnF
    Tourist
    MartijnF op 5 februari 2018 · 15:30
    Ja 185 inderdaad! Mijn niveau? Moeilijk in te schatten maar ik heb redelijk wat ski ervaring; +- 25 weken, op jonge leeftijd altijd skiles gehad, aggresieve skiër met grote radius bochten op hoge snelheid. Met verse sneeuw voornamelijk naast de piste te vinden en als er geen verse sneeuw is (wat helaas meestal het geval is) gewoon lekker cruisen op de piste.
    Mijn huidige K2 Obsethed (2010) zijn 189 lang maar het wordt dus tijd voor een nieuwe en iets meer piste gerichtere ski, aangezien mijn skitripjes altijd maanden van te voren geboekt worden en dus de sneeuwcondities niet te voorspellen zijn.

Voor de 185 gaan?

• Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 6 februari 2018 · 10:44
    aggresieve skiër met grote radius bochten op hoge snelheid.

MartijnF op 5 feb 2018 15:30

Ik zeg 191. Die obsethed zijn waarschijnlijk in totaal ook al 193 (mijn 189 Obsethed uit 09 zijn ook 193 als je ze opmeet van tip tot tip). Als je houd van lange bochten op hoge snelheid is er echt niets mis met wat extra lengte op de piste, lekker stabiel juist. De extra lengte is eigenlijk alleen een nadeel op extreem poekkelige zwarte pistes en tussen de bomen.
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 6 februari 2018 · 10:57
    Ik zou ook voor de 191 gaan gezien je beschrijving. Die extra lengte is alleen maar fijn bij hoge snelheden
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 februari 2018 · 11:19
    behalve als je kinderskiles ermee wilt geven (en dan nog) zeker voor langer kiezen.
    bericht aangepast door sanno op 6 feb 2018 11:19 (2% bewerkt)
    Toerisski
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 februari 2018 · 11:44
    Gezien je beschrijving en de grote van de rockers absoluut de 191! 177 is echt geen optie..
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 6 februari 2018 · 13:03
    De stabiliteit van deze ski is al fantastisch, daar heb je die extra lengte niet voor nodig.
    Gezien je gewicht zou ik toch neigen naar de 185.
    Overweeg ook of je veel tussen de bomen zult skiën, dan zeker de 185.
    De 193 heeft een grotere radius.
    powpowwowjippiajippieee

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro