Beschadiging zijkant

• nicc
    nicc op 5 februari 2018 · 11:33
    Dag iedereen,

Ik kom net terug van Mayerhofen en merkte gisteren deze beschadiging aan m’n ski’s.

De vraag is of dit te repareren valt en Zoja hoe juist.

Bedankt!

• Tukker
    Beginner
    Tukker op 5 februari 2018 · 11:37
    Zolang de staalkant er nog netjes inzit valt dit met epoxy te repareren. Nu maar hopen dat de houten kern niet te veel vocht heeft opgezogen.
    Tukker(ik)
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 5 februari 2018 · 11:38
    Ik zou alle losse stukjes er af krabben/steken, dan ff opschuren, een paar weken laten drogen en daarna afsmeren met langzaamdrogende epoxy.

Structureel kan het niet zo veel kwaad denk ik, maar je wilt er geen vocht in krijgen. Check wel even of het geen symptoom is van een gebroken houtkern oid, dan is het namelijk wel tijd voor de vuilnisbak.
  • nicc
    nicc op 5 februari 2018 · 11:49
    Heb er nog wel een dag met geskied dus ben idd benieuwd voor het vocht.

Hoe weet ik of de houtkern gebroken is?
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 5 februari 2018 · 12:41
    Gewoon goed laten drogen, of moet je er volgende week al weer op skien?

Als de houtkern gebroken is zie je dat wel, scheuren of barsten in het hout: vuilnisbak
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 5 februari 2018 · 12:41
    Kern gebroken kun je wel zien door hem flink te buigen. Vergelijk het gevoel even met de andere ski, maar lijkt zo op zicht wel mee te vallen.

Qua vocht: als je hem voorlopig niet nodig hebt, gewoon lang laten drogen. Uiteindelijk komt het er wel uit.
  • nicc
    nicc op 5 februari 2018 · 13:23
    Bedankt voor de tips!

Ja heb ze eig volgende week weer nodig maar denk dat ik ze liever laat drogen en dan maar een paar dagen snowboard id plaats.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 5 februari 2018 · 15:03
    Desnoods paar dagen latten huren, beter ff iets geduld, en dan goed droog repareren inderdaad.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro