Dikke lijnen in Valfréjus

Dikke lijnen in Valfréjus

Valfréjus is voor weinig mensen een droombestemming met slechts 65km piste en een handvol liften. Maar schijn bedriegt, want dit Franse familiegebied is een paradijs voor freeriders. Onder de liften vind je de meest uitdagende couloirs en treeruns. Wie graag gaat touren en hiken heeft helemaal geen concurrentie meer. Poederstress is hier gelukkig nog niet…

In de zomer naar Zuid-Amerika

Koen Speleman werkt zijn tweede seizoen als reisleider in Valfréjus en probeert zoveel mogelijk poeder en verse lijnen te scoren. In de zomer vliegt hij naar Chili en Argentinië om in de Andes te kunnen skiën. In bovenstaand filmpje toont hij een aantal nieuwe lijnen die hij bereikt heeft met de tourski’s en/of te hiken! Geniet ervan!!

(c) Philippe Toupet
© Philippe Toupet
(c) Philippe Toupet
© Philippe Toupet
Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
GaiusAuteur7 februari 2018 · 10:03

Nice pics en mooi filmpje.

Gevorderd
GhiniAuteur7 februari 2018 · 11:39

Valfrejus is top! Kan er helaas ook flink waaien maar goed om te zien dat iemand het maximale er uit haalt! Lekker Koen!

Expert
robbeAuteur7 februari 2018 · 11:41

nice!!

if you don't ride it, you won't scratch it
Elite
SvenD'HaeseleerAuteur7 februari 2018 · 17:38

Kan je er ook moeilijke lijnen rijden?

Expert
Freerider JobAuteur8 februari 2018 · 11:05

Mooie lijnen maar het lijkt me best lawine gevaarlijk…??? Gelukkig is er niets gebeurd.

Toerist
koentjenAuteur8 februari 2018 · 15:08

@@SvenD’Haeseleer Voor mij zijn deze lijnen al redelijk uitdagend, maar ik heb natuurlijk het ‘Elite niveau’ nog niet bereikt. Ben wel heel benieuwd naar filmpjes van jouw lijnen… denk dat we nog heel veel van jou kunnen leren! ps blijkbaar zijn er ook bergen op andere plaatsen dan La Grave ;)
##sharethestoke

Toerist
koentjenAuteur8 februari 2018 · 15:13

@@JobLomans: Meeste lijnen zijn geskied als het lawinegevaar 2 of 3 was… uiteraard is er altijd een risico als je verse lijnen en flanken opzoekt. Ik probeer ter plaatse veel met pisteurs te praten. Ik zorg dat ik een buddy bij heb en bij twijfel ga ik het eerder skippen… bij steilere flanken is het normaal dat er wat ‘sluff’ naar beneden komt!
Ik probeer ook weinig druk te zetten in mijn bochten en goed door te knallen…
groeten koen

Gevorderd
Grim3Auteur8 februari 2018 · 16:42

Mooie lijnen maar het lijkt me best lawine gevaarlijk…??? Gelukkig is er niets gebeurd.

JobLomans op 8 feb 2018 11:05

@@JobLomans, @@Koentjen is ook best gevaarlijk! De meeste lawines hebben eerder schrik van hem… ;-)

Beginner
SvenDAuteur8 februari 2018 · 19:48

Hey Koen. Je hbt de verkeerde Sven D te pakken in je opmerking. ;-) No problem.
Ik kom zelf wel keer langs in Valfrejus, en dan wil ik graag ter plekke wat tips van jou. Bij voorbaat dank.
Gr, Sven Daans

Toerist
koentjenAuteur8 februari 2018 · 20:41

hahah… ja lukt me niet om hem goed te taggen blijkbaar… Je bent altijd welkom @@svenD zolang je maar positief ingesteld bent en ik een dikke smile en stoke zie, ga ik graag met je skiën ;)

Beginner
SvenDAuteur8 februari 2018 · 21:01

hahah… ja lukt me niet om hem goed te taggen blijkbaar… Je bent altijd welkom @@svenD zolang je maar positief ingesteld bent en ik een dikke smile en stoke zie, ga ik graag met je skiën ;)

koentjen op 8 feb 2018 20:41


ok, deal! :-)

Expert
felipeAuteur9 februari 2018 · 21:18

Mooie beelden Koen! Misschien komen we eind dit seizoen nog eens die beloofde biertjes (voor onze sjouwhulp) verzilveren ;-)

Toerist
koentjenAuteur10 februari 2018 · 22:31

@@felipe die zijn dan al lang op haha ;) nee als je terug komt, heb je zeker wat biertjes van me tegoed!! ;)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!