weermodellen

• Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 16 februari 2018 路 10:53
    hoe vaak worden de weermodellen/verwachtingen aangepast op de deze site? gaat dat automatisch?

ik kijk namelijk hoopvol naar maandag en dinsdag maar moet vanmiddag eigenlijk vertellen dat ik dan maandag, dinsdag en woensdag niet kom werken馃槈
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 16 februari 2018 路 11:06
    In elk geval dagelijks!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 16 februari 2018 路 12:08
    @Frenktastic, iedere ochtend rond 6 uur.
    Modellen zeggen voor maandag en dinsdag sneeuw. Sweetspot is alleen nog niet helder. Sommige modellen neigen naar het noordwesten met daarna sneeuw voor zuidoost, andere zien een echte noordstau. Voorlopig heeft die laatste optie de meeste kans.
    May the powder be with you.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 16 februari 2018 路 12:34
    tnx.
    zou met de huidige voorspelling het sneeuwdek maandag al voldoende aangedikt zijn met verse sneeuw om maandag al te poederen?
    of pas dinsdag?
    in het kader van de vallende regen en koude op zondag kan ik mij voorstellen dat de bovenste laag vrij hard zal zijn en dus wel een tiental cm nodig heeft om de onderlaag dan niet meer te voelen....
    If the conditions are crap, it's called training!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 16 februari 2018 路 13:22
    @Frenktastic, zaterdag wordt huidige sneeuwdek in het noordwesten afgetopt met koude sneeuw. Boven de 1800-2000 meter wordt dit een prima basislaag. Daaronder minder. Meer naar het oosten valt minder sneeuw en daar is het ook warm geweest. Hier moet dus eerst wat langer sneeuw vallen. Zaterdagmiddag is er een goed idee van de base, dan kan ik zondag met de nieuwste voorspellingen een prima advies geven. Nieuwe update staat zo live.

May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro