Tips gezocht voor La Grave

• pow
    Beginner
    pow op 18 februari 2018 · 19:35
    Hi poederaars!

Voor mijn moeder en ik beginnen aan een week toeren met powderguides.nl, willen we 2 dagen inskiën in de buurt van Briançon. Ik wil, oa door enthousiasme van wepowder, heel graag een keer naar La Grave. We proberen voor 2 nachten onderdak te vinden, maar kunnen eigenlijk niets vinden dat nog beschikbaar is.

Weet iemand toevallig in La Grave of omgeving onderdak dat eventueel niet online te vinden is?
    Het gaat om 8 tot 10 maart.

Verder over La Grave zelf:
    Is dit gebied aan te raden voor mijn moeder? Ze skiet uitstekend, maar weinig ervaring met gebruik van piepers (wel 3-eenheid mee natuurlijk). Is La Grave leuk voor niet alleen maar hardcore off piste skien, of dan eigenlijk niet de moeite waard?

Veel dank alvast!

Reinoud
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 18 februari 2018 · 20:36
    Hey Reinoud,

Je kunt ook in Monetier iets zoeken, daar kun je ook mooi off-piste skiën en van daaruit kun je ook gemakkelijk een dagje naar la Grave. In la Grave is het wel aan te raden om met gids te skiën, tenzij het lawinegevaar laag is en je de hele dag de Vallon (een soort skiroute die al snel verandert in een piste) wilt skiën. Ik zou de condities goed in de gaten houden want bij harde condities is het skiën in la Grave niet erg fijn. Desondanks kan ik me voorstellen dat het nog steeds leuk is om la Grave een keer gezien te hebben maar verwacht dan niet te veel van het skiën. Op https://www.la-grave.com/winter/advice_patrollers.php?rx=1.8... staat bij recommendations vaak nuttige informatie.

Een gids kun je vinden bij Snow Legend (bedrijfje tegenover de parkeerplaats in de hoek) of het Bureau des Guides (op de parkeerplaats). Succes!

Groeten,
    Paul
  • pow
    Beginner
    pow op 19 februari 2018 · 10:06
    Top, heel veel dank voor alle info! We hebben besloten om toch in Montgenevre te gaan zitten. Als er net verse sneeuw is, gaan we wellicht wel een dagje met een gids op pad in La Grave, maar dat laten we dan even van de condities afhangen. In Montgenevre ook onderdak gevonden voor geen geld (2 nachten, 2 persoonskamer voor 120e incl ontbijt)
  • jan-willemvansoest
    jan-willemvansoest op 19 februari 2018 · 17:34
    Zover ik weet zit er toch een relatief groot hotel in la grave, die al vol?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro