Poederrrrrrrrrr Alerts #17 en #18 zijn AAN

Poederrrrrrrrrr Alerts #17 en #18 zijn AAN

Het wordt koud, er is veel sneeuw gevallen aan de oost- en zuidkant van de Alpen en de komende dagen komt er nog een bak met sneeuw bij. Check onderstaande videoweerbericht voor de hoofdlijnen en je weet waar je moet zijn.

Het wordt kortom gillend koud vanaf zondag, maar eerst valt er nog zo’n 50-100 cm verse sneeuw in de Apennijnen en de Piemonte bij ietwat hogere temperaturen. Koude snow on top van een wat warmere laag sneeuw. Heel veel beter gaat het niet worden. In dit bericht:

  • Poederalert#17 voor het oosten en de Apennijen
  • Poederalert#18 voor de Piemonte en de Apennijen
  • Cold management wordt belangrijk
  • Vanaf woensdag een nieuwe storm (PA#19)

Poederalert #17 is AAN

Sinds donderdag geldt poederalert#17 voor het zuidoosten van de Alpen en de Apennijnen. De gebieden aan de zuidgrens van Steiermark, het zuidoosten van Karinthië en grote delen van Slovenië hebben een mooi pakje sneeuw gekregen. Daarnaast is PA#17 aan voor de Apennijnen (Toscane en Emilia-Romagna) . In gebieden als Abetone en Cimone kun je je zeker een paar dagen vermaken.

Poederalert#18 is een cold smoke blower pow alert

Bovenstaande video is van Artesina. Sinds gister is daar al 40 cm verse sneeuw gevallen. Artesina ligt in de zuidelijke Piemonte en daar sneeuwt het lekker door. Hetzelfde geldt voor de westelijke Piemonte waar in Prali al een goede 35 cm is gevallen. Vandaag (vrijdag sneeuwt het lekker door) en zaterdag wordt de dump nog intenser.

Prali
Prali

Ondertussen sneeuwt het lekker door in de Apennijnen. Daar was het al goed en daar wordt het komend weekend helemaal goed. Vanaf vandaag tot en met dinsdag geldt er een poederalert#18 voor:

Cold management wordt belangrijk

Vanaf zondag wordt het gillend koud in de Alpen. Als in heel koud. Reken in de ochtenden op temperaturen (ver) onder de -20 graden celcius. Cold management wordt dan een issue. De sneeuw wordt zo koud dat glijden af een toe lastig wordt en afdalingen in de schaduw erg koud. Trek zondag, maandag en dinsdag met de zon mee zodat de zon je iets kan opwarmen.

Vanaf woensdag een nieuwe storm (PA#19)

Vanaf woensdag trekt een nieuwe storm de Alpen in. Grootste sneeuwkansen op dit moment voor de Franse (Zuid)Alpen en de zuidkant van de Alpen. Het wordt milder. Meer details op zondag/maandag. Ik vertrek nu richting de poeder.

Oh ja, niet vergeten…

Maak je regelmatig gebruik van de diensten van wePowder en gebruik(te) je mijn weerbericht om je poedertrips te plannen? Support ons dan door een wePowder Pro te worden. In ruil daarvoor krijg je van ons dan toegang tot meer weerdata, duizenden freerideroutes en expertkaarten om je routes mee te plannen. En je karma wordt er ook nog eens beter van. Mijn dank is groot!!!

Verder hebben we nog een mooie actie voor je. Met de code STEILELIJNEN2018 krijg je NU 30% korting op de aanschaf van de wePowder Safety Academy. Je betaalt dan nog geen 42 euro per module in plaats van 60 euro. De Safety Academy is er om het maximale uit je poederdag te kunnen halen en toch de dag te kunnen eindigen met een biertje op het terras.

We hebben online 2 modules voor je klaar staan. In deze twee modules voor beginners en (ver)gevorderden leer je in no time de beginselen van lawinekunde en het navigeren buiten de pistes. De Safety Academy bestaat uit een boek (sturen we je gratis toe) en een online deel met veel filmpjes, beeldmateriaal en toetsen. Heb je een module eenmaal afgerond dan is het online deel in combinatie met het boek het ideale naslagwerk om continue je kennis scherp te houden en door te blijven leren. De kortingscode is de komende dagen geldig, start direct hier Safety Academy.

En pssst, het wordt koud de komende periode, zowel in Nederland als in de Alpen en wat houd je beter warm dan een wePowder beanie!

Stay stoked.
Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
AryenAuteur23 februari 2018 · 12:50

Wie zit er komende week (vanaf maandag) in de zuidelijke Piemonte?

Gevorderd
DutchessAuteur23 februari 2018 · 14:02

Nou, ik verwacht toch driekwart, zo niet heel, wepowder. Behalve ik. :( :(

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
AryenAuteur23 februari 2018 · 14:06

Wat let je? Het weekend is maandag voorbij! ;)

Gevorderd
DutchessAuteur23 februari 2018 · 14:17

Verf. Vernis. Potlood. Krijt. Het plezier van nog/weer aan een groot werk te werken. (Nog drie expos te vullen dit jaar, eentje net achter de rug) Geld, ook. Tijd. Want maart en april opzij gezet voor poeder, nu na SSC3 en splitfest moet het weer even inkt en kleur zijn. Dus.
Ik reken erop dat Morris nog en paar dikke alerts in petto heeft voor die tijd.
En ik reken erop dat ik dan ook buddies heb om de poeder mee te proeven, zeker ook doordeweeks. Dus je weet wat ik van je verwacht, @@Aryen

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Expert
meteomorrisAuteur23 februari 2018 · 15:07

@@Dutchess laat Maart en April maar komen. Maar liever niet op de pistes… veel te gevaarlijk ;)

powfinder.com
Gevorderd
AryenAuteur23 februari 2018 · 15:26

@@Dutchess Is goed. Hou ik je aan. :)

Beginner
TukkerAuteur23 februari 2018 · 15:42

Dilemma … of beter wachten en wellicht woensdag-avond gaan rijden/vliegert pakken naar Turijn ???
https://cdn.wepowder.com/site/forum/13/d162531294ef026d4e98c5e59b1b4242_schermafbeelding_202018_02_22_20om_2013_11_45.png?width=800

Tukker(ik)
Expert
meteomorrisAuteur23 februari 2018 · 15:53

@@Tukker ik zal je zondag laten weten hoe het is in de westelijke Piemonte

powfinder.com
Toerist
mw305Auteur24 februari 2018 · 10:09

Laatste skidag in Alagna, 40cm nieuwe sneeuw afgelopen nacht en het sneeuwt nog steeds. Eerste uur nieuwe sporen geskied off- en on piste. Geen zon maar genoeg verse sneeuw hier.

Gevorderd
atlasemielAuteur25 februari 2018 · 21:51

@@meteomorris Pa#19 (18 lukt niet) is milder, maar niet te warm toch? Geen beton poeder? Cheers.

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Expert
meteomorrisAuteur26 februari 2018 · 07:42

@@atlasemiel update volgt vanavond

powfinder.com
Gevorderd
Haas™Auteur26 februari 2018 · 13:36

Wat een winter!

Rex Monte - Amor Nix
Gevorderd
BobvanitersonAuteur26 februari 2018 · 13:52

Iedereen wegblijven van Artesina hoor, het is niet de moeite waard…

Gevorderd
AryenAuteur26 februari 2018 · 18:10

Gelijk heb je. En dan moet je morgen zeker weer terug omdat dan de rest van het gebied open gaat? Al zou je willen en kunnen, ze geven je geen eens kans al die sneeuw in één dag af te krassen.

Beginner
GerritAAuteur1 maart 2018 · 20:31

@@meteomorris Zag ik jou nou afgelopen weekend in Prali met zo’n mooie powfinder?

And snow it is.....
Gevorderd
PistenbulckyAuteur3 maart 2018 · 17:08

@@GerritA Op donderdag (1 maart) heb je mij misschien zien langskomen op een powfinder…Prali was alleszins magisch!

Gevorderd
MarkieAuteur4 maart 2018 · 12:05

@@gerritA Afgelopen weekend, 24-25mrt, heb je wellicht mijn mooie Dry Nørdstau tussen de lariksen door zien vliegen!?

DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
Beginner
GerritAAuteur4 maart 2018 · 12:25

@@GerritA Op donderdag (1 maart) heb je mij misschien zien langskomen op een powfinder…Prali was alleszins magisch!

Pistenbulcky op 3 mrt 2018 17:08

dat zo goed kunnen. Stonden er met de camper…

And snow it is.....
Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur4 maart 2018 · 17:23

Hmm hier veel fischmaulen en gleitschnee lawinen. Lekker warm dus

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!