Gearvraag hardloop-rugzakje

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 26 februari 2018 · 16:37
    Op zoek naar betere oplossingen heb ik een beetje a-typische vraag...

Het punt is dat ik drie spuiten, wat naalden en een bloedglucosemeter (denk drie hele dikke stiften + oude, wat dikkere mobiel) warm wil houden tijdens een dag koud buitenspelen. (Zeg 1,5 keer dit hieronder aan volume) De afgelopen jaren heb ik 't geprobeerd met wat warmhoud-pads (werkt, maar geen fijne oplossing) en tactische plaatsing in de rugzak, direct tegen mijn rug aan (mindere oplossing in de praktijk, zeker als 't meer dan 5 graden vriest)

Nou loop ik een beetje tegen de grens aan omdat:
    - ik op avontuur kou tegenkom (-20) / tent / sneeuw / hashtag-winderigelunch / etc.
    - de aaa-tjes van de meter niet tegen kou kunnen, insuline niet mag bevriezen en afgekoelde insuline spuiten pret bederft.

Na wat moeilijk geknutsel zie ik dat een niet nader te noemen sport-boer me voor is geweest met een hardloop rugzakje wat ik ook op het lichaam, onder een jas en rugzak, zou kunnen proberen, zonder me gelijk het leplazarus te zweten:
    (maar dan met diabetesspul in plaats van 1 of 2 van die flesjes)

https://www.salomon.com/nl/product/agile-2-set-1.html?article=401543...

Daarom vraag ik me af:
    - welke wepowder-diabeet heeft dit al geprobeerd?
    - maakt dit een rugzak eroverheen helemaal onmogelijk?
    - was het gelijk zweten als een otter, of haalbaar met een lekker laagje wol er onder?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 26 februari 2018 · 17:06
    Hmm.. ik heb geen spuiten mee onderweg maar wel zo'n Salomon rugzakje voor trailrunnen, dus hierbij mijn two cents; die dingen zitten echt als gegoten (absoluut een maat groter nemen dan je denkt). Ik heb de Salomon adv skin 12 set, die is volgens mij een stukje beter (en duurder..) dan die je noemt. Je hebt ook de 5 l ipv 12 liter, lijkt me voldoende. Het lijkt mij niet prettig om die dingen in de borstzakjes te bewaren, mede omdat daar precies ook de straps van je rugzak lopen. Die adv skin set heeft een heel mooie low-profile rugpand waar t goed in past. T ademt (dus niet maximaal zweten en laat wel warmte door) maar t blijft lijkt mij niet super prettig om dubbele rugzakken te dragen, oa omdat lawinepacks denk ik meestal een vrij stevig rugpand hebben, dus vormt misschien niet lekker mee met de spullen die je daar onder draagt. Hoe dan ook, ik ben meeega blij met dat rugzakje!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 februari 2018 · 19:26
    Dat is een relatief duur experiment, en ik denk inderdaad dat het niet lekker onder een rugtas zit. Waarom niet een zak maken in je thermo, ongeveer waar je pieper zit maar dan aan de andere kant?

https://www.annaps.com/tip-going-skiing-cold-weather/...
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 26 februari 2018 · 20:10
    Nuttige tips allebei, dank.
    Ik heb 't ook nog met zelfgemaakte schoudertasjes/nektasjes en een 1e versie shirt geprobeerd en ondertussen ben ik echt volstrekt klaar met het gehannes en gedoe.
    Heb er dusdanig genoeg van dat ik 't wel onder een andere rugzak wil proberen, zeker als ik die ook op de fiets/te voet kan gebruiken.
    Omdat ik nog geen naaimachien in m'n quiver heb, is het er de afgelopen jaren niet meer van gekomen zelf wat te knutselen, maar ik ga daar toch maar mee beginnen. To be continued...
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 26 februari 2018 · 21:04
    Ik moest denken aan van die tasjes die mensen onder hun kleren dragen om waardevolle dingen te verstoppen.
    https://www.asadventure.com/nl/p/pacsafe-anti-diefstal-coversafe-s80-2...
    Geen idee of je er wat mee kan.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 26 februari 2018 · 21:43
    Is dit niet handiger?

Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Mars
    Tourist
    Mars op 26 februari 2018 · 21:46
    Je kunt ook eens naar de Norrona midlayers kijken.
    Sommige hebben zakken aan de binnenzijde waar je je vellen warm op het lichaam kunt dragen.
    Die zijn precies zo geplaatst dat ze tussen de riemen van de rugzak zitten.
  • Skimama
    Beginner
    Skimama op 26 februari 2018 · 22:44
    Ik heb een flip belt gebruikt tijdens mijn trek in Nepal. Die is mij erg goed bevallen. Ik had er ook 1 bottle in met limonade voor noodgevallen (hypo)
    www.flipbelt.nl
    bericht aangepast door Skimama op 26 feb 2018 22:48 (2% bewerkt)
    In the end you won’t remember the time you spent working in the office or mowing your lawn. So climb the goddamn mountain.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 27 februari 2018 · 09:27
    Moest even aan een tasje denken dat ik vaak bij mij in de buurt zie, maar ik geloof dat dit ook niet helemaal is wat je bedoelt :-| Ik kijk nog even verder...

bericht aangepast door Poedertijn op 27 feb 2018 09:27 (1% bewerkt)
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 27 februari 2018 · 09:53
    Bedankt voor de goeie ideeën hier boven. Ondertussen ben ik al weer een oud t-shirt met stift te lijf gegaan 😃
  • Skimama
    Beginner
    Skimama op 27 februari 2018 · 10:00
    @EmileHendrix als je de flip-belt wilt lenen van mij om te proberen is dat geen probleem hoor. Dan stuur ik hem je gewoon op.
    Als je dat wil zie ik wel pb verschijnen.
    In the meantime suc7 met knutselen.
    In the end you won’t remember the time you spent working in the office or mowing your lawn. So climb the goddamn mountain.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 27 februari 2018 · 10:06
    Decathlon heeft ook zo’n trailzakje, stuk goedkoper dan salomon! Ik ben er enthousiast over (meerdere trails mee gelopen)

Dan heb je voor 25 e een testobject
    Sharing Secrets, Sharing freedom!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro