Vellen bewaren

• Harre
    Beginner
    Harre op 1 maart 2018 · 15:34
    Een paar dagen geleden was ik op stap met een gids en Les Ecrins en hij gaf me de tip om mijn vellen thuis te bewaren in de vriezer...
    Zou vooral goed zijn voor de lijm.
    Wat denken jullie hier van?

Gr,
    Harre
  • MTV
    Beginner
    MTV op 1 maart 2018 · 15:45
    Ik vind dit een theoretisch concept. Mijn vriezer ligt al vol met eten.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 1 maart 2018 · 16:08
    ik vind t vrij ver gaan.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 1 maart 2018 · 16:26
    Niks mis mee, ik doe het ook.
    Men G3's even te lang in de warmte laten hangen en de lijm is om zeep nu.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 maart 2018 · 16:29
    Kan geen kwaad. Maar als je ze 's zomers niet opbergt in de zon of een donkere bak die in de zon staat, dan doe je ze ook weinig kwaad.
    Mocht je ze wel in de vriezer leggen, [ahem] haal ze er dan wel uit als de vriezer het 's zomers bij 35 graden begeeft. [/ahem] 😃
    bericht aangepast door EmileHendrix op 1 mrt 2018 16:30 (1% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 maart 2018 · 20:36
    Je kunt ook de thermostaat wat lager zetten. 😃 Dat mes snijdt aan méér kanten.
    Ik heb overigens nog geen problemen ondervonden met Black Diamond , Pomoca,
    High trail en Armada ( ook Pomoca?) vellen, bewaard bij kamertemperatuur (17,5 Celsius)
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 2 maart 2018 · 11:36
    Hebben jullie allemaal nog vellen met lijm??

😉
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 2 maart 2018 · 15:39
    Hebben jullie allemaal nog vellen met lijm??

😉Ghini op 2 mrt 2018 11:36

Vooral lijm met vellen 😉
    knowledge is powder
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 2 maart 2018 · 17:10
    Ja, sinds ik in Hokkaido, waar je vijf keer op een dag in min tien graden ombouwt, ik iemand anders na de eerste ombouw al hopeloos met geckos en tie wraps zag stoeien, heb ik echt liever vellen met lijm.

(En die lijm is aan vervanging toe. Heeft iemand daar tips voor?)
    bericht aangepast door Dutchess op 2 mrt 2018 17:10 (2% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 2 maart 2018 · 18:23
    https://us-store.genuineguidegear.com/products/glue-renew...

Maar waar je het kan kopen weet ik niet.
    @tigaman heeft dit al eens gedaan...

Edit: http://www.colltex.ch/en/products/acc/hotmeltTape
    bericht aangepast door japser_be op 2 mrt 2018 18:30 (15% bewerkt)
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 2 maart 2018 · 22:57
    Yep bewaar ze ook in de koelkast en vanaf dat het koud wordt in een opbergbak op het balkon. Ik heb dus wel vellen met lijm, maar heb wel eens getourd met vellen die te warm zijn geworden gedurende de zomer en had toen skins die bijna draden trokken en lijm op mijn base. Niet fijn.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Kip
    Advanced
    Kip op 2 maart 2018 · 23:09
    Je kunt ook de thermostaat wat lager zetten. 😃 Dat mes snijdt aan méér kanten.
    Ik heb overigens nog geen problemen ondervonden met Black Diamond , Pomoca,
    High trail en Armada ( ook Pomoca?) vellen, bewaard bij kamertemperatuur (17,5 Celsius)Aryen op 1 mrt 2018 20:36

17.5 graad kamertemperatuur 🤔❄
    www.instagram.com/powder_lions
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 3 maart 2018 · 16:08
    Heb een keer een paar vellen laten smelten door ze over een halogeenlamp te hangen. stinkt.

Bij kamertemperatuur verwacht ik echt geen problemen. Je bewaart ze in de bergen toch ook op je lichaam, juist omdat je wil dat ze blijven plakken? Ook in t voorjaar in een warme achterbak nooit echt last gehad... Gewoon normaal mee doen dus. Bij mij hingen ze altijd aan de kapstok, na verhuizing zitten ze in een bak.

Water is een grotere bedreiging voor je lijm. Na een paar seizoenen moet je die zooi sowieso vervangen, of opnieuw activeren: Strijkbout, bakpapier, en eventueel een tube glue renew.

• vasco
    Advanced
    vasco op 4 maart 2018 · 22:07

(En die lijm is aan vervanging toe. Heeft iemand daar tips voor?)Dutchess op 2 mrt 2018 17:10

Ik heb vorige week (vloekend) coltex hot wax lijm op mijn acryl lijm vellen aangebracht. Dat is een soort tape dat je moet vaststrijken. Het is een goede manier om een groot oppervlakte egaal van lijm te voorzien. Acryllijm is overgens geen hele goede badis voor gewone lijm.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro