gezocht Gezocht: ABS Vario Summer Base Unit

• jup
    Expert
    jup op 10 maart 2018 路 13:25
    Hi allen,

Na lang googlen, nergens meer kunnen spotten in de online shops. Iemand nog tips om eentje (dan wel 2e hands) op de kop te tikken?
    Alle tips zijn welkom!! 馃槂

Grt, Jan Peter (06-18843677)

• kjiratsiekoedel
    kjiratsiekoedel op 10 maart 2018 路 13:49
    Ik lees mee!
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 10 maart 2018 路 14:11
    Ik ook
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Raoultn
    Advanced
    Raoultn op 10 maart 2018 路 15:29
    @ewoutvanlaarhoven wilt het dit ook weten geloof ik.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 10 maart 2018 路 16:32
    Ik heb er een gehad en weer verkocht.

In theorie is het een leuk ding. In de praktijk ging ik de zipon niet van de ABS afritsen en op de summerbase zetten.

De oude oude tourrugzak van voor het ABS tijdperk pakken is sneller en ze is lichter.
    Ik zou eerder een mooie tweede hands rugzak op Marktplaats, etc zoeken dan naar een summerbase zoeken.

Just my 2 ct.
  • arjendevos
    Tourist
    arjendevos op 10 maart 2018 路 16:44
    Zie net deze te koop komen???? Is dit wat jullie bedoelen

https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langlaufen/m126...
    Vulpes pilum mutat, non mores
  • Mars
    Tourist
    Mars op 10 maart 2018 路 16:49
    Zie net deze te koop komen???? Is dit wat jullie bedoelen

https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langlaufen/m126...arjendevos op 10 mrt 2018 16:44

Nee, dat is een ABS base met verschillende opritszakken. Dus niet wat @jup zoekt.
  • jup
    Expert
    jup op 11 maart 2018 路 15:55

In theorie is het een leuk ding. In de praktijk ging ik de zipon niet van de ABS afritsen en op de summerbase zetten.

De oude oude tourrugzak van voor het ABS tijdperk pakken is sneller en ze is lichter.
    Ik zou eerder een mooie tweede hands rugzak op Marktplaats, etc zoeken dan naar een summerbase zoeken.

Just my 2 ct.Mars op 10 mrt 2018 16:32

Dank voor je bericht, nuttig om te horen. Ik heb twee zip-ons en het idee is om in de zomer de 40 liter variant dus ook als normale backpack te gebruiken. Merkte je echt veel nadelen tov een 鈥榞ewone鈥 berg backpack?
  • ewoutvanlaarhoven
    Beginner
    ewoutvanlaarhoven op 11 maart 2018 路 22:14
    Yes, ik lees ook mee inderdaad! Thanks @Raoultn. Punt van @Mars is ook wel een goede, maar ben alsnog benieuwd of ze nog ergens te koop zijn (ook al een tijd naar gezocht)
  • Mars
    Tourist
    Mars op 12 maart 2018 路 09:36

Just my 2 ct.Mars op 10 mrt 2018 16:32

Dank voor je bericht, nuttig om te horen. Ik heb twee zip-ons en het idee is om in de zomer de 40 liter variant dus ook als normale backpack te gebruiken. Merkte je echt veel nadelen tov een 鈥榞ewone鈥 berg backpack?jup op 11 mrt 2018 15:55

Een 40 liter rugzak is voor het serieuze tourwerk. Dan wil je een laag gewicht, goed gepolsterde heupband en goede pasvorm. Juiste framelengte en ruglengte (hoogte verstelbare heupgordel), afgestemd op dames of heren anatomie. Zo鈥檔 rugzak ga je passen.

De ABS Base met de ballonnen is in twee maten te krijgen. De frame lengte is hetzelfde. Maar de ruglengte is door een andere plaatsing van de riemen anders is. Ook zijn de banden anders van lengte.
    De Summerbase gaf het maar in een maat. Bovendien was het een tamelijk slap ding zonder degelijk frame.

In mijn ogen is de Summerbase met een 10 鈥 30 liter Zip-on te gebruiken als daypak.
    Een wandeling of dagje Efteling is daarmee goed te doen. Maar met een rugzakje van de Aldi kan het ook. Die kosten nog geen kwart van de summerbase.

Als je er toch een wil, maar er geen van ABS kunt krijgen, kun je ook bij andere merken kijken.

Mountainhardware leverde de Powzilla. Dat was een eigen Summerbase met 30 liter Zip-on. Ze was uitwisselbaar met de ABS.
    Dynafit had een klein rugzakje, wat ze voor promotiedoeleinden hebben laten maken. Ook dat was een eigen Summerbase met een kleine (10 liter?) Zip-on.
    Tweede hands zijn die nog wel te vinden.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 12 maart 2018 路 09:53 Let the riding do the talking and you've said enough

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro