Jullie ervaringen met strapless powder surfers

• andrevantgeloof
    andrevantgeloof op 14 maart 2018 · 21:17
    Ik wil starten met strapless powder surfen en strapless snowkiten. Wie heeft meer info? Asmo en Grassroots lijken de bekende spelers op de markt met daarnaast nog een paar kleinere bouwers zoals Konvoi Snowboards... Wie van jullie rijden strapless, hoe vaak en hoe bevalt het? Is het een vervanging voor strapped rijden geworden?
    kiteventure.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 maart 2018 · 21:56
    Een grassroots lijkt me niet echt geschikt voor snowkite, maar ik ben geen kiteboarder. Je wil denk ik wel iets in je base om richting te houden, zoals een vin bij een kiteboard.

Ik ben ook net begonnen, maar redelijk stoked nu. Zeg maar hooked. Doel is voor mij om volgend jaar volledige moelijkere afdalingen en touren te kunnen maken. Je kan een keer een Konvoi lenen of komen bekijken, ik heb een 127 en 167 in nederland maar kan vast ook wel een andere als demo regelen voor je.

Disclaimer..ik werk niet voor Konvoi hoor.
    splitfest.nl
  • andrevantgeloof
    andrevantgeloof op 14 maart 2018 · 22:09
    Bedankt voor je aanbod @ieism! Combineer jij het nog met strapped snowboarden of ben je helemaal om? Heb je je aangesloten bij een groepje of ben je alleen aan het pionieren? Konvoi ziet er (ook) goed uit. Welke maat boots heb je en is het board met circa 28cm breed genoeg?

Grassroots heeft een twin met een rechte rail, die je in combinatie met een kite in de juiste richting zou moeten kunnen sturen --> http://www.powsurf.com/product/blunt-twin-3-d-mph-base/...
    kiteventure.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 maart 2018 · 22:39
    Ik ben meer een splitboarder, freeride doe ik vrijwel nooit. Noboards ga ik denk ik wel regelmatig doen, misschien 10 dagen in een seizoen ofzo.
    Schoenmaat is geen issue, he staat toch iets hoger op de pads.

splitfest.nl
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 14 maart 2018 · 23:08
    Hier een Jones Snowsurfer en Burton Nofish. Beiden leuk speelgoed voor zachte hellingen op dagen dat we niets anders kunnen/mogen. Maar de leercurve is me toch wat te steil om het gewone boarden achter me te kunnen laten, vrees ik.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 15 maart 2018 · 09:28
    Ik heb tijdens het laatste splitfest een middag op zo'n Konvoi gestaan en dat was reden genoeg om er zelf een te bestellen.

Ben het wel met @Anouk eens, ook voor mij is vooral een extra speeltje. Het is wel écht lastig en ik zie mezelf het snowboarden nog niet direct achter me laten.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 maart 2018 · 10:06
    Komend weekend is er een workshop in Sonntag A met demo's. Gewoon ff heen rijden en klaar.

Ik lig natuurlijk ook de helft van de tijd onder de sneeuw, maar ik heb wel het idee dat je het na een week ongeveer zou moeten kunnen. Ik had vorige trip 3 lange runs die zonder crash en met een paar echte bochten goed gingen dus dan moeten jullie het zeker kunnen. Ik ben verder een technisch vrij matige snowboarder namelijk.
    bericht aangepast door ieism op 15 mrt 2018 10:11 (65% bewerkt)
    splitfest.nl
  • andrevantgeloof
    andrevantgeloof op 15 maart 2018 · 18:56
    Dank voor de reacties, ik krijg er al een goed beeld van wat me te wachten staat! Dit weekend lukt me helaas niet om te gaan testen.

@ieism: jij hebt toch een 3D-bodem? Hoe wax je die?
    kiteventure.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 maart 2018 · 19:49
    Beetje wax erop en föhnen, dan met een creditcard krabben. Je hoeft niet heel vaak te waxen, ze gaan vrij hard.
    splitfest.nl
  • Markie
    Advanced
    Markie op 17 maart 2018 · 13:17
    Zonder bindingen is inderdaad de bom, het is zoveel meer uitdaging en geeft (naast wat beperkingen) een ton aan vrijheid. Het is minder lastig dan het lijkt als de condities goed zijn. @andrevantgeloof Met een snowkite heb je wel andere vereisten aan de plank en zou ik lekker zelf gaan experimenteren met plank en shapes. Wat @ieism zegt probeer fins en wax m niet te goed want je hebt ook grip nodig. Als een powsurfer noboard snowsurfer yukiita of hoe je t wil noemen super goed waxt dan is je snelheidsbeleving gelijk aan die van een F1 bolide.
    Mocht je er een willen kopen kies dan voor een board met "extreem" 3d profiel aan de randen..
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 19 maart 2018 · 10:13

Als ik dit zo zie raak ik ook wel erg nieuwsgierig!
  • andrevantgeloof
    andrevantgeloof op 19 maart 2018 · 21:29
    Jullie ook bedankt voor de info @Markie en @Brambo! Wat een mooie run zeg! Snelheid ligt een stuk lager dan met snowboarden, maar dat zal ruim gecompenseerd worden door de grotere uitdaging.

Mijn geplande start met strapless snowkiten zal een downwinder zijn. Geen focus op hoogtelopen en dus ook geen noodzaak voor flinke grip met de edge. Ik ben niet handig, dus het eerste board wordt er hoogstwaarschijnlijk toch 1 van de Konvoi, Asmo of Grassroots.
    kiteventure.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 maart 2018 · 01:35
    Ondertussen in San Bernardino....
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro