Ik stond met mijn gids in de rij toen het gebeurde, ik was al 'ingecheckt' zeg maar...
Mijn Oostenrijkse poedermaatjes waar we eerder deze week verschillende trips mee hebben gemaakt zijn deels gesprongen, en deels achteraf gered uit de stilhangende lift door het personeel/locals/de gids.
De lift was eerder deze week buiten gebruik geweest omdat er op onderdelen uit Oostenrijk werd gewacht. Dit vanwege een eerdere stroomstoring (zondag 11-03) . Op donderdag is er een testrun geweest, en gistermorgen was de lift weer open voor wintersporters.
Toen de lift gister afsloeg starte het liftpersooneel de generator voor de laatste run om iedereen uit de lift te krijgen. De wachtende mensen, dus ook ik, kregen de instructies om weg te gaan. De lift ging immers weer buiten bedrijf/ op non-actief. Wat er in de twee minuten daarna gebeurde qua overbrenging/noodstop/functioneren durf ik niet te zeggen. Maar de beelden van de totale paniek, rondvliegende mensen en een oncontroleerbare lift ga ik niet snel vergeten. Gelukkig is het alleen bij gewonden gebleven als ik de bronnen mag geloven (o.a.
http://georgiatoday.ge)
bericht aangepast door Mucrup op 17 mrt 2018 09:32