Animo voor powsurfers?

• jasperkoopmans
    jasperkoopmans op 20 maart 2018 · 08:01
    Heb voor mezelf een powsurfer (kopie van deze: http://www.powsurf.com/product/slasher-120cm/)

Ik heb de press nu en zou er meer kunnen maken. Maar voordat ik dat ga doen, wil ikneen beetje een idee hebben of daar animo voor is. Zou iemand zo’n boardje willen kopen en zo ja: hoeveel zou je er dan voor over hebben?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 20 maart 2018 · 10:38
    Mooi plankie. Hoe glijdt ie en wat voor een base heb je? (Die slasher heeft als optie p-tex)
    bericht aangepast door Tim3 op 20 mrt 2018 10:42 (21% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • jasperkoopmans
    jasperkoopmans op 20 maart 2018 · 10:59
    Heb 'm gewoon een flink aantal lagen lak gegeven, glijdt als een tiet!

Als grip heb ik een rubberen automat gebruikt, werkt top! Superveel grip, blijft 0 sneeuw aan plakken (enige nadeel: echt helemaal niks plakt aan dat rubber, dus lijmen is lastig, zit nu met 2-componentenlijm vast, dat gaat goed).

• Tim3
    Beginner
    Tim3 op 20 maart 2018 · 11:04
    Tof. Werkt skate-board-deck-grip-tape-spul niet goed hiervoor? Dat heeft die slasher ook toch?
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • jasperkoopmans
    jasperkoopmans op 20 maart 2018 · 11:11
    Slasher heeft volgens mij een soort foam, Normaal skate griptape is niet ideaal; sneeuw blijft daar erg makkelijk aan plakken.
    Denk dat EVA uiteindelijk wel het beste werkt, ga ik nog een keertje proberen.

EVA is dit spul:

bericht aangepast door jasperkoopmans op 20 mrt 2018 11:12 (25% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 20 maart 2018 · 11:32
    Ik heb inmiddels zo'n kekke Konvoi, dus ben wel ff voorzien, maar hoe dan ook een leuk project!

Gewoon aflakken en een beetje wax er op wrijven gaat prima in mijn ervaring. De bamboe surfer die @Ieism een paar jaar terug voor splitfest maakte heb ik toen met de roller een paar lagen PU (vloer) lak op gezet.

(skate) Griptape loopt denk ik idd snel vol en gaat je daardoor niet voldoende grip geven. Bijna alle merken gebruiken van die foam achtige pads.
    bericht aangepast door Willem2k op 20 mrt 2018 11:34 (17% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 20 maart 2018 · 12:25

Sneeuw kan zich maar langzaam vervormen. Sneeuw hecht bij foam niet door de vering van het materiaal.
    Eigenlijk zoals bij de antibott onder stijgijzers. Maar dan minder extreem als hier bij 0:46 wordt getoond.

Je hebt foam nodig die stabiel genoeg is voor op te staan/rijden maar te veel/snel vervormt voor de sneeuw te laten hechten.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 maart 2018 · 14:21
    Gaaf project. Misschien moet er volgend jaar een kleinschalig noboard weekend georganiseerd worden... Door iemand, ofzo
    bericht aangepast door ieism op 20 mrt 2018 14:25 (8% bewerkt)
    splitfest.nl
  • andrevantgeloof
    andrevantgeloof op 20 maart 2018 · 15:39
    +1 voor een kleinschalig event in seizoen 1819!

@jasperkoopmans: je kan het beste er zelf een prijs aanhangen op basis van de specs en specs van de andere spelers in deze niche. Als de klant het mag gaan zeggen, houd je hoogstwaarschijnlijk weinig marge over. Ik twijfel of eva-grip sterk genoeg is in combinatie met snowboard-boots. Eva-grip wordt volop gebruikt op surfboards, maar die worden meestal alleen betreden met blote voeten of socks/boots van neopreen.
    kiteventure.nl
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 20 maart 2018 · 16:41
    Leuk project, ziet er al gaaf en fijn afgewerkt uit!
    Doch vind ik het zonde/gemiste kans dat je iemand zijn ontwerp 'steelt'.
    Ik denk dat je heel veel plezier gaat hebben in je eigen vorm(en) creëren waardoor je een uniek bordje kan aanbieden.
    En geen kopietje dat niet zo goed is als het origineel.

Ben benieuwd naar het vervolg en het kriebelt ook wel om zo een plankje 'onder de voet te krijgen'.
    knowledge is powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro