Advies over Splitbindingsset

• arjendevos
    Tourist
    arjendevos op 20 maart 2018 路 20:50
    Heren powderchamps!

In alle enthousiasme een mooi splitboard gekocht en nu op zoek naar een complete bindingsset. Na veel ingelezen te hebben (geen meter ervaring 馃槈 dusss.... Mijn voorkeur gaat uit naar het mooie systeem van Karakoram maar wellicht hebben jullie andere inbreng?
    Board is een Amplid Milligram en de bindingmaat zal M moeten worden. De schoen is een Burton Imperial Speedzone (mt.9). Budget is tussen de E 325,00 en E 500,00 voor een jong gebruikte of nieuwe set. Ben 1,76 mtr en weeg 75kg.
    Volgens mij ben ik zo niks aan info vergeten en anders verschuil ik me achter mijn status nml. Rookie....

Klopt het dat ik geen dealer in NL kan vinden van Karakoram? Welke site zou ik het beste iets kunnen bestellen BlueTomato of Snowcountry of wacht ik tot het nieuwe seizoen voor aanbiedingen of heeft wellicht iemand iets te koop???

Alle info en persoonlijke meningen zijn welkom...

Arjen
    Vulpes pilum mutat, non mores
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 21 maart 2018 路 07:00
    @arjendevos je zegt het zelf al: Snowcountry verkoopt de bindingen. 馃槈 Je kunt er ook gewoon langs tegenwoordig. Mooie showroom.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 maart 2018 路 07:43
    De lichtste binding onder de 500e is zeker de Spark Arc. Beetje zonde om een carbon plank te hebben en er weer een zware binding op te zetten. Vergeet de spark pucks niet, die zijn handiger dan voile.

Is een hele fijne binding, heb ik zelf ook al jaren.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 21 maart 2018 路 10:08
    Als je gaat grammenjagen is een Plum setje misschien ook wel cool. Voordeel is dat die nog een beetje onder de radar zijn en dus aan het eind van het seizoen (nu/de komende maanden) nog wel eens voor schappelijke prijzen voorbij komen in de diverse webshops. Plum, Karakoram of Spark doe je volgens mij sowieso geen miskoop aan.

Marruh... Als ik een nieuwe miligram had staan zou ik proberen dit seizoen nog een paar toertjes te maken. Al moest het op voil茅 plates en mn oude standaard bindingen. Anders staat dat board je de hele zomer zo aan te staren. 馃槂
    bericht aangepast door Willem2k op 21 mrt 2018 10:09 (1% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 21 maart 2018 路 13:30
    Plum, Karakoram of Spark doe je volgens mij sowieso geen miskoop aan.Willem2k op 21 mrt 2018 10:08

Plum zou ik toch nog steeds mijden, die bindingen blijven nog steeds afbreken...

Paar jaar geleden toen ze op de markt kwamen brak er van alles van het systeem af en ik was twee weken geleden met een Spanjaard onderweg die splinternieuwe bindingen had en die braken op dag twee gewoon van de pucks af. Ze zien er heel fancy uit en zijn zeker niet de goedkoopste maar ze zijn (nog steeds) gewoon niet hufter proof! In mijn ogen toch wel het belangrijkste als je in de backcountry onderweg bent.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 21 maart 2018 路 13:40
    Na veel gebruik een heelcup van mijn plum binding gebroken. Heb een nieuwe gekregen en alles weer tip top in orde. Zou weer plum bindingen kopen, omdat ze mij het beste passen.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 21 maart 2018 路 13:57
    Hier heb je nog wat om te lezen. Heeft volgens mij ook ooit op wePowder gestaan, maar kan het niet meer terugvinden:
    http://www.frozenlines.com/eerste-hulp-bij-splitboarden/...
    http://www.frozenlines.com/eerste-hulp-bij-splitboarden-deel-2/...

Succes met je keus en veel plezier bij het splitten!
  • arjendevos
    Tourist
    arjendevos op 22 maart 2018 路 21:22
    Poederboyz,

Bedankt voor de reacties!!! Uiteindelijk heb ik weloverwogen een set Plum Feyans aangeschaft...... ennu @willem2k .... Alle hoop op een tripje voor dit jaar is nu ZEKER financieel niet meer haalbaar 馃槈

Foto's van de complete set zal ik zeker posten als ik alles heb opgehaald....
    Vulpes pilum mutat, non mores

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro