Campervantrip bij Pasen

• Babs T
    Babs T op 27 maart 2018 路 09:08
    Hello everybody!

Ik ben op zoek naar kleine tot middelgrote gebieden waar er leuke lift access sidecountry is. Maakt niet uit waar in de Alpen.
    Enige tips?

Vanaf zaterdagochtend ga ik met mijn vriend door de Alpen cruisen met als doel zo veel mogelijk europow te vinden! 馃槒

We zijn beide ok snowboarders met een volledige avalanche uitrusting, die nog veel te leren hebben. We zijn veilig in sidecountry, maar nemen steeds een gids voor echte backcountry. We hebben al een dagje splitboarding erop zitten en hopen dit vaker te doen.

Onze campervan staat in Z眉rich, en waarschijnlijk rijden we vandaar naar Chamonix omdat we daar een goede gids kennen. Daarna willen we nog een paar dagen zonder gids op stap en kunnen we letterlijk overal heen.

@meteomorris Denk je dat we zaterdag het best meteen naar Chamonix rijden of kunnen we een dagje stoppen in Andermatt, om de lange weg te onderbreken? Sommige weerberichten zeggen dat het na het weekend te warm wordt in Chamonix?!

Heel erg bedankt aan iedereen alvast!
    Enjoy! X

• ieism
    Tourist
    ieism op 27 maart 2018 路 10:45
    Hi, leuk plan!

Denk er wel aan dat er in Europa geen sidecountry bestaat. Alles naast de piste is backcountry en niet gecontroleerd of "safe" . Waarschijnlijk wist je dit wel, maar voor de zekerheid zeg ik het toch even.

Mocht Chamonix te warm worden, dan is het door de tunnel Courmayeur of La Thuille meestal iets koeler.

Maar ik zou het even afwachten en misschien in Engelberg of de Gotthard een gids zoeken. De voorspelling is redelijk goed voor Zwitserland, dus waarom helemaal naar Cham? Er zijn zat goede splitboard gidsen in de Alpen:
    https://www.blacksheepsnowboardschool.com/
    http://www.frozenlines.com/
    https://www.tomaschek.com/
    https://www.whiteadventure.nl/

Mochten jullie dit weekend een dagje mee willen dan zijn wij vrijdag tot maandag of dinsdag met een kleine splitboard crew (zonder gids) onderweg, we weten alleen nog niet waar.

Stuur even een bericht waar jullie terecht komen, ik weet in Zwitserland redelijk goed de weg en misschien kunnen we wat afspreken of kan ik jullie op weg helpen.
    Ivar
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 maart 2018 路 10:52
    Oh ja, Markus had dit weekend ook een hele mooie trip waar nog plek is. Even snel contact opnemen dan zou dat nog lukken.

https://mailchi.mp/76b31efdf271/powdertrips-2017-1440917?e=3da5c48e4b...
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 27 maart 2018 路 13:12
    @Babs T
    Hoe laat vertrek je zaterdagochtend? Hoe lang wil je onderweg zijn?
    Ik zou zaterdag starten in Airolo. (https://wepowder.com/nl/airolo)
    Dikke pak sneeuw en niet ver van Zurich.
    May the powder be with you.
  • Babs T
    Beginner
    Babs T op 27 maart 2018 路 19:34
    Ik ben nog geen 24u op dit forum en ik heb nu al het gevoel dat ik met mijn gat in de boter/poeder ben gevallen! 馃槂

@ieism ik had me blindgestaard op de sneeuwval in Cham, maar ik ben blij dat je me erop attent maakt dat er dichterbij ook goede combi van sneeuw& fun is. Bas van blacksheep had ik al gesproken voordien en je andere aanbevelingen heb ik net een mailtje gestuurd. ik zal je dichterbij het weekend nog eens contacteren. een dagje met jullie meegaan lijkt heel erg leuk als dit zou passen!
    sidecountry, backcountry, lift accessed, ... de terminologie verward me nog steeds, maar goed om te weten dat alles in de Alpen onder een noemer valt. 馃槂

@meteomorris Airolo?! Nog nooit eerder van gehoord, maar ziet er wel leuk uit met een deftige lading sneeuw. Ideal om op te warmen! Zaterdagochtend kunnen we waarschijnlijk pas beginning rijden rond 9.30 vanaf Zurich, dus zullen niet meer van de meest verse poeder kunnen genieten. Nu je dit hebt voorgesteld, heb ik ook even gekeken naar de andere gebieden in deze regio. Engelberg, Andermatt, Disentis, ... Verkies je Airolo boven deze anderen?

Many thanks boys!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 27 maart 2018 路 22:56
    Als de storm van zuid komt, dan pakt Airolo meer dan die andere resorts, want Airolo ligt aan de zuidkant van de alpenhoofdkam. In zijn weerbericht vertelde Morris dat er eerst een zuidstau op komst is, dus ik zou op basis van zijn bericht Airolo kezen (Of Bosco Gurin. Maar dat is dan weer een end rijden op de eerste dag. Airolo dus!) Als je voor de beste poeder wilt rijden, dan een plekje aan de zuidkant om te beginnen. Daarna weer verkassen. Er zijn wel wat artikelen te vinden op wepowder over de geheimen van het poederjagen, ik weet alleen de titels niet meer uit mijn hoofd, kan je dus geen handige links meegeven.

Tip: Als de stormen uit het noorden komen, pakt Engelberg meer dan Andermatt, want Andermatt ligt meer inneralpien. Ik zou beide resorts vermijden op weekenddagen. Tip twee: kijk eens wat rond op de wepowder forecast, er staan wat pareltjes van resorts bij. Tip drie: klein is juist beter dan groot. Welkom en veel plezier met de paaspoeder!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 maart 2018 路 07:46
    Airolo is minder druk ja, en de liftpas is half zo duur. En de koffie is beter, en je mag in je camper bij de lift overnachten. 馃槂
    splitfest.nl
  • El-Andres
    Beginner
    El-Andres op 28 maart 2018 路 09:54
    Mocht iemand concrete plannen voor Airolo maken, dan sluit ik mij daar graag bij aan!
    bericht aangepast door El-Andres op 28 mrt 2018 09:54 (1% bewerkt)
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 28 maart 2018 路 12:02
    Vergeet niet Wepowder Pro te worden, daar krijg je van @meteomorris een hele lading karma punten voor 馃槈
  • Babs T
    Beginner
    Babs T op 28 maart 2018 路 18:49
    Airolo it is! @El-Andres als het weer zo blijft gaan wij zaterdag naar Airolo, maar kunnen waarschijnlijk pas vanaf `s middag beginnen omdat we van Zurich komen. We kunnen ter plaatse afspreken.

@ieism Parkeren bij de lift is een echte luxe! in Januari waren we in Hokkaido en hebben net hetzelfde gedaan. Daar kan je overal vlakbij de lift parkeren voor ten minste een nacht, zelfs in het populaire Grand Harifu. Het nadeel is wel dat 's nachts de sneeuwruimers tot vlakbij de campervan komen om de parking vrij te houden. Je kan dan ook best in de campervan blijven en niet even gaan plassen, want mega-sneeuwruimers lijken voor niks terug te deinzen. Het gebouw op de eerte foto is de gondola van Annupuri. De berg in de verte van foto2 is mount Yotei. Blijkbaar ideal voor splitboarders, mijn doel voor volgend jaar.

@Dutchess. Ik ben langzaam de berg aan informatie te ontdekken die op Wepowder staat. Bedankt voor de extra uitleg van de forecast. In het archief zijn er uitnodigingen voor dagcursussen "poederjagen" en "forecast lezen", maar echt in-depth artikels heb ik nog niet gevonden. Ik zal het wel al doende ondervinden of ik de forecast correct interpreteer al dan niet... 馃槈

@Marijnt ik schrijf het op m`n to do list 馃槂

• victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 29 maart 2018 路 23:52
    @Babs T,
    Wij zijn dit weekend ook onderweg in de regio. Zaterdag staat Airolo op de planning 馃. Mocht je een Mercedes campertje met wepowder sticker op het achterraam tegenkomen klop gerust even aan!
  • Babs T
    Beginner
    Babs T op 30 maart 2018 路 22:47
    @meteomorris @victorvaneerd @ieism @El-andres
    Bijgelovig of niet, onze vlucht naar Z眉rich is geanuleerd door een technisch defect dus vliegen pas morgen. Airolo is gesloten. Het lijkt erop dat ik morgen beter niet ga boarden 馃樀 馃槒

Jammer, maar ik probeer al even verder te kijken en de volgende dagen te plannen. Waar gaan jullie heen? De white risk app zegt dat het lawine gevaar zondag duidelijk zou kunnen verminderen in Ticino. Hoe kan dit binnen 24u? Zou het dan een goed idee zijn om weer naar Airolo te proberen gaan omdat er zaterdag niemand geskied heeft of beter meteen naar het zuiden?
    Ik hoop dat onze paden nog zullen kruisen!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro