Op weg zonder winterbanden: waar naartoe?

• Sonarious
    Tourist
    Sonarious op 10 april 2018 · 17:41
    Hi guys!

M'n vader en ik willen vrijdag een weekje de sneeuw in duiken. Hebben ons oog op Les Deux Alpes laten vallen, daar zouden volgens 't bericht van Morris de liften nog open moeten zijn en is 90-270 cm. sneeuw?

Grote punt is de afwezigheid van winterbanden op de station van m'n vader. We hoopten daarom naar een dorp te kunnen waar geen sneeuw meer ligt in het dorp maar voor de rest nog prima te skiën valt.

De vraag: is Les Deux Alpes dan een goed idee? Of zijn er andere betere opties? Poeder zou heerlijk zijn, maar ga er gezien deze tijd van 't jaar niet vanuit dat dat nog te krijgen is.

Vinden het ook geen probleem om de auto lager te parkeren en dan met een taxi of bus het laatste stuk te doen - als dat ergens een optie is tenminste.

Zou top zijn als iemand meer weet!
    Surf & Ski, what better things can there be?
  • woerdman
    Beginner
    woerdman op 10 april 2018 · 21:25
    Je kan altijd vanuit venosc de lift pakken, hoef je niet naar boven (als die nog open is)
    bericht aangepast door woerdman op 10 apr 2018 21:26 (14% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 april 2018 · 21:57
    Waarom Les Deux Alpes en niet bijvoorbeeld vrijdag t/m zondag 15de Monterosa? Gezien de forecast zou ik poeder niet direct uitsluiten..Het lijkt op de site alsof Breuil-Cervinia de 16de weer open gaat, is een belletje waard dan kan je meteen door.

Buiten dat zijn er in Frankrijk dus genoeg kleinere gebiedjes open die iets charmanter zijn dan Les Deux Alpes, maar dat is mijn persoonlijke mening. Boeken is in deze tijd van het jaar niet nodig, het zal nergens druk zijn buiten de weekenden.
    splitfest.nl
  • Sonarious
    Tourist
    Sonarious op 11 april 2018 · 14:00
    Tja, dat is eigenlijk vooral omdat mijn vader dat gebied wel leuk lijkt. We gaan sowieso voor langer dan 3 dagen - is Monterosa dan ook goed?
    Surf & Ski, what better things can there be?
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 11 april 2018 · 14:52
    90% van de fransen heeft zelf ook geen winterbanden (ook niet als het hartje winter wel nodig is) dus kennlijk is het in frankrijk niet verplicht (wel kettingen bij je hebben). En niet over duitsland rijden, daar zijn winterbanden wel verplicht als de omstandigheden er om vragen, al zal dat nu dus ook niet echt meer een probleem zijn.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 11 april 2018 · 15:15
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 11 april 2018 · 16:56
    @Sonarious ik zou me niet te bang maken. Er gaat de komende dagen sneeuw vallen, maar vanaf zaterdag wordt het alweer rap milder.
    De sneeuwgrens ligt rond de 1200-2000 meter en die zal in les 2 alpes eerder hoog dan laag liggen. Er ligt geen dekkende laag sneeuw meer in het dorp. Gewoon kettingen er in voor de zekerheid, maar het is een milde storm... verwacht geen blower pow. Voor koude poeder in april moet een storm uit noordwest komen.
    May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro