Poeder op de Punta Bagna in Valfréjus

Poeder op de Punta Bagna in Valfréjus

Einde seizoen! Tijd om te gaan touren, van het zonnetje te genieten en in de natte sneeuw te skiën!! Euhhm? Niet dit seizoen… na een goeie retour d’est was 5 april nog een topdag om in te kaderen. De couloirs aan de Punta Bagna (toplift in Valfréjus) waren helemaal gevuld met 40cm verse sneeuw en klaar om getrashed te worden.

First run

In dit filmpje zie je de eerste 4 runs van de dag. Ik had niet verwacht dat het zo goed ging zijn en was zo dom geweest om mijn GoPro niet opnieuw op te laden. Ik begin met een niet te steile run. Zo voel je de textuur van de sneeuw ( wind, karton,…?) en heb je een beter idee van de stabiliteit (zijn er platen gevormd, veel sluff!?). Deze run wordt ook rapper door ‘normale skiërs’ gereden, dus als je die nog als eerste kan meepikken is dit goed meegenomen.

Technischer

Bij een goed gevoel zoek ik de steilere meer technische flanken op en daag ik mezelf uit om toch door te skiën… Na deze 4 runs heb ik nog een 20 tot 25 strepen op dezelfde flank kunnen trekken. Leve de snelle liften, geen wachtrij en amper concurrentie in de familiegebiedjes….

En dan een week later… Closing day in Valfréjus. 50 cm vers op de Punta Bagna, helaas teveel om 'm veilig open te kunnen gooien…

Groeten koen

koentjen

Reacties

Gevorderd
Ee1coproAuteur21 april 2018 · 09:11

Lekker man.

Gevorderd
Arnie777Auteur22 april 2018 · 22:57

Heerlijk!!! Wat een dag :D

Freeride = Life
Gevorderd
Willem2kAuteur23 april 2018 · 11:22

Wat een bak sneeuw ligt er in man! Ik herken het bijna niet meer terug! :O

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!