Ga mee catskiën in Macedonië!

Ga mee catskiën in Macedonië!

In samenwerking met Cloud9 Travel kunnen we komende winter iets heel tofs aanbieden: catskiën in Macedonië. Van 6 februari 2019 tot en met 11 februari 2019 gaat het los! Met toppen tot 2747 meter hoogte kun je in Noordelijk Macedonië (zoals het land binnenkort officieel gaat heten) freeriden in de Shar Mountains. Hier vind je de grootste hooggelegen grasvlaktes van Europa. Voeg hier een snowcat (pistenbully) en flink wat avontuur in een ongerept land aan toe en je hebt een hele dikke trip!

Catskiën in Noord-Macedonië is eigenlijk één groot avontuur. Het is een mix tussen mediterraan en het Midden-Oosten met een markante eigen keuken. De hoofdstad Skopje kent een bruisend uitgaansleven dat zeker verkend zal worden op de laatste avond van de trip. Qua programma hebben we een zesdaagse reis voor je in petto, waarvan je er vier in de cat zit. Uiteraard kan je hier van afwijken en langer in Macedonië blijven of meer catskiën.

Dat catskiën, wat is dat nou precies?

Geen liften, geen pistes. Bij catskiën is de omgebouwde snowcat (of Pistenbully) je vervoersmiddel. Met de groep zit je droog en warm achterin terwijl de cat je naar de volgende afdaling brengt. Je skiet of boardt een mooie afdaling en de cat staat beneden weer op je te wachten. Eskimo Freeride in Noord-Macedonië bestaat sinds 2007 en is de eerste cat-ski operator in Europa. Per dag ga je tussen de 7 en 15 keer omhoog met de snowcat en heb je unlimited verticals tot je beschikking!

Hoe ziet een catski dag eruit?

  • 07.30 - 08.30 Uitgebreid ontbijt en voorbereiding op de dag catskiën!
  • 09.00 - 13.00 Catskiën
  • 13.00 Lunchtime! Ergens in de bergen wordt op een mooie locatie geluncht.
  • 13.00 – 16.30 Verder catskiën!
  • 16.30 – 19.00 Tussen 16.00 en 17.00 ben je terug bij het hotel. Er is tijd voor borrelen, massages, slapen, douchen, relaxen in de hottub en sauna. De praktijk leert dat de meeste tijd toch op gaat aan borrelen.
  • 19:00 Diner in het hotel of één van de lokale authentieke restaurants in Popova Šapka

Programma van de trip

  • Wo 6 februari: Vliegen van Eindhoven naar Skopje met Wizzair: 15.35 >> 18.15 (zelf te boeken). Transport naar Popova Šapka. Aankomst tussen 19.30 en 20.30. In de avond zal er een korte safetybriefing gegeven worden door één van gidsen.
  • Do 7 – Vr 8 – Za 9 februari: Drie volle dagen catskiën. Genieten in de backcountry van Macedonië. Ook de mogelijkheid om te gaan nachtskiën met een overnachting in de bergen.
  • Zo 10 februari: Vierde dag catskiën. Na het catskiën transport naar het centrum van Skopje. Hier ga je heerlijk dineren, typsich Macedonisch en kan je ‘s avonds het nachtleven van Skopje met één van de gidsen verkennen d.m.v. een begeleide avondtour langs de leuke barretjes. Je overnacht in het Alexandar Square Boutique Hotel.
  • Ma 11 februari: Transport naar het vliegveld. Terugvlucht vanaf Skopje naar Eindhoven met Wizzair: 12:10 – 15:00 (zelf te boeken)

Waar verblijf je?

Je verblijft in Hotel Arena Teteks, het middelpunt van Eskimo Freeride en alle activiteiten. Een basic verblijf in Balkanstijl, maar verbazingwekkend lekkere typische keuken. De catski staat naast de deur geparkeerd, zodat je de volgende dag direct aan een nieuw avontuur kan beginnen. Het hotel ligt in het dorpje Popova Šapka (op 1687 meter hoogte), vlakbij het freeride terrein. Het is maar zo’n 70 kilometer van de hoofdstad Skopje. Er is een restaurant, een goedgevulde bar met fijn geprijsde drankjes en een lounge om ’s avonds te relaxen. Na een intensieve dag op de berg kun je ook van een welverdiende sauna en hottub genieten.

Wat voor terrein kun je verwachten?

Het terrein van de Shar Mountains bevat vooral weidse vlaktes, maar er zijn ook treeruns en steile couloirs met cliffs te vinden. Met een gemiddelde sneeuwval van vijf meter per jaar zijn de sneeuwcondities hier vaak te vergelijken met gunstig gelegen gebieden in de Alpen, maar dan uiteraard zonder de drukte.

Wat moet dat allemaal kosten?

De kosten voor de 6-daagse reis inclusief 4 dagen catskiën zijn € 1240,- per persoon op basis van een tweepersoons kamer. Je bent met één groep per snowcat en de groep bestaat uit maximaal 15 skiërs/snowboarders. Het is ook mogelijk een langere reis te boeken. Wij hebben één snowcat exclusief voor de wePowder catskitrip gereserveerd. Je deelt deze snowcat alleen met de wePowder groep tijdens de vier dagen dat wij gaan catskiën en boarden.

En wat krijg je allemaal voor dat geld?

  • Catskiën: 7-15 runs per dag met unlimited verticals. Gemiddeld meer dan 4000 hoogtemeters per dag!
  • Accommodatie: Vier overnachtingen in Popova Šapka met gebruik van de hotelfaciliteiten zoals sauna, hottub, etc. Eén overnachting in het centrum van Skopje, de dag voor vertrek in een comfortabel hotel inclusief diner, avondtour met gids en ontbijt.
  • Eten en drinken: Alle maaltijden, ontbijt, lunch, diner en snacks zijn inclusief. Drankjes zijn exclusief.
  • Transport: Al het transport is inclusief. Van het vliegveld naar Popova Šapka, van Popova Šapka naar het centrum van Skopje en van het centrum van Skopje naar het vliegveld.
  • Gekwalificeerde gidsen, safety-training en materiaal: Alle gidsen zijn gecertificeerd volgens de eisen van HeliCat Canada, ‘s werelds grootste vereniging voor freeride operators. Je krijgt uitleg over het safetymateriaal een airbag, pieper, schep en sonde.

Contact en meer informatie

Wil je mee met deze avontuurlijke trip? Neem dan contact op met Paul of de Groot (paul@cloud9travel.nl) of tel:+31 6 278 368 57) of Philippe Mullens (philippe@cloud9travel.nl of tel:+31 6 141 886 95) van Cloud9 Travel. Zij kunnen je alles vertellen over Eskimo Freeride en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een PM) als je meer informatie wilt hebben!

Let op: het land Macedonië heeft een andere cultuur dan wij in West-Europa gewend zijn. Ruiger, ongepolijst en soms losjes in organisatie en communicatie. Deze trip is bedoeld voor iedereen die avontuurlijk is ingesteld en interesse heeft de Balkan beter te leren kennen tijdens een onvergetelijke catskitrip.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
IleksoAuteur31 juli 2018 · 07:55

Geboekt! Heel veel zin in.

Bones heal and chicks digg scars
Gevorderd
$andokanAuteur31 juli 2018 · 19:18
2 Rad 4 Mum & Dad!
Beginner
JimzaneAuteur24 augustus 2018 · 13:02

Stond al langer op de bucket list dus geboekt! Leuk om ook een aantal WePowderaars te gaan leren kennen.

Beginner
IleksoAuteur2 november 2018 · 16:39

Zijn er inmiddels meer Poederaars hier die meegaan?

Bones heal and chicks digg scars
Beginner
JeroenFrissenAuteur28 december 2018 · 11:33

2020 !

Gevorderd
xs2arjan.Auteur28 december 2018 · 13:06
xs2arjan
Gevorderd
powderdudeAuteur28 december 2018 · 21:33

Ik heb eens geken maar volgens mij vliegen ze niet op woensdag vanaf Eindhoven .

Enjoy :-))
Beginner
JimzaneAuteur29 december 2018 · 11:03

Ik heb eens geken maar volgens mij vliegen ze niet op woensdag vanaf Eindhoven .

powderdude op 28 dec 2018 21:33


Klopt daar kwamen @llekso en ik ook achter. Wij vliegen nu vanaf Schiphol met Austrian.

Beginner
TeunDietvorstAuteur4 januari 2019 · 13:50

Zijn er inmiddels meer Poederaars hier die meegaan?

Ilekso op 2 nov 2018 16:39

Jazeker, twee man sterk!
Inderdaad ook vanaf Schiphol.

Toerist
AnoniemAuteur7 januari 2019 · 12:57

De trip van 6 t/m 11 februari is al een tijdje volgeboekt! De rest van het seizoen is ook al bijna vol. Op dit moment zijn er perfecte condities in Macedonië en ze verwachten aankomende woensdag een dump van 50 cm en donderdag ook nog het één en ander. Tot 16 januari zijn er nog een paar plekjes vrij. Mocht je dit weekend nog vrij hebben, is dit het moment om te gaan!

Bijvoorbeeld: Vrijdag 11 januari 09.45 vertrekken vanaf Eindhoven. 12.20 aankomst in Skopje, Macedonië. Je wordt door ons met een prachtige rit van ongeveer 1,5 uur naar Popova Shapka gebracht. Eventueel mogelijk bij goede weersomstandigheden om 's avonds met de cat te gaan nachtskiën!

Zaterdag en zondag catskiën in de ongerepte bergen van Macedonië met elke run weer onverspoorde sneeuwvelden. Gemiddeld 4000 hoogetemeters per dag met tussen de 8 en 12 runs! Zondag avond afsluiten in Skopje met een groot diner in één van de traditionele restaurants en overnachten in het centrum van Skopje.

Maandag 14 januari om 06.25 vanaf Skopje terug vliegen naar Eindhoven, aankomst 09.10. Perfect om aan het einde van de ochtend weer op kantoor te zijn.

Prijs € 630,-
inclusief gidsen, safetymateriaal, 2 dagen catskiën, 3 overnachtingen, alle maaltijden en transport van en naar het vliegveld.

Zelf te boeken is de vlucht. Via Wizzair retour nu te boeken vanaf € 118,-
Verder exclusief zijn de dranken, extra avond nachtskiën en eventueel ski’s en snowboard. (kan ook ter plekke gehuurd worden)

Neem contact met ons op voor meer informatie, info@cloud9travel.nl of 020-854 50 07

Gevorderd
BerendbuttelAuteur23 januari 2019 · 22:20

Wij gaan over twee weken met vijf man
Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van het materiaal op locatie? Wat is het niveau van de huurski’s en board?

Beginner
thijzerAuteur24 januari 2019 · 12:35

Wij gaan over twee weken met vijf man
Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van het materiaal op locatie? Wat is het niveau van de huurski’s en board?

Berendbuttel op 23 jan 2019 22:20

We zijn er vorige week geweest en ik kan je ten zeerste aanraden van je eigen snowboard mee te nemen tenzij je graag knutselt en uit 20 kapotte bindingen 2 goeie kan maken. Twas een ramp voor mijn medereizigers.

Gevorderd
BerendbuttelAuteur24 januari 2019 · 12:45

Wij gaan over twee weken met vijf man\

Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van het materiaal op locatie? Wat is het niveau van de huurski’s en board?

Berendbuttel op 23 jan 2019 22:20

We zijn er vorige week geweest en ik kan je ten zeerste aanraden van je eigen snowboard mee te nemen tenzij je graag knutselt en uit 20 kapotte bindingen 2 goeie kan maken. Twas een ramp voor mijn medereizigers.

thijzer op 24 jan 2019 12:35

Dank je voor je bericht, is het nog een optie om alleen eigen bindingen mee te nemen of zijn de snowboards ook drama?

Beginner
ErikDutchAuteur24 januari 2019 · 12:50

Maar hoe was het verder bevallen en hoe is de sneeuwkwaliteit er nu

Toerist
MarsAuteur24 januari 2019 · 14:20

Wij gaan over twee weken met vijf man\

Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van het materiaal op locatie? Wat is het niveau van de huurski’s en board?

Berendbuttel op 23 jan 2019 22:20

We zijn er vorige week geweest en ik kan je ten zeerste aanraden van je eigen snowboard mee te nemen tenzij je graag knutselt en uit 20 kapotte bindingen 2 goeie kan maken. Twas een ramp voor mijn medereizigers.

thijzer op 24 jan 2019 12:35

Dank je voor je bericht, is het nog een optie om alleen eigen bindingen mee te nemen of zijn de snowboards ook drama?

Berendbuttel op 24 jan 2019 12:45

En dan kom je daar met jouw 4x4 bindingen en dan liggen er Burton boards met 3D of EST. Omgekeerd kan natuurlijk ook.

Beginner
thijzerAuteur24 januari 2019 · 14:24

Wij gaan over twee weken met vijf man\

Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van het materiaal op locatie? Wat is het niveau van de huurski’s en board?

Berendbuttel op 23 jan 2019 22:20

We zijn er vorige week geweest en ik kan je ten zeerste aanraden van je eigen snowboard mee te nemen tenzij je graag knutselt en uit 20 kapotte bindingen 2 goeie kan maken. Twas een ramp voor mijn medereizigers.

thijzer op 24 jan 2019 12:35

Dank je voor je bericht, is het nog een optie om alleen eigen bindingen mee te nemen of zijn de snowboards ook drama?

Berendbuttel op 24 jan 2019 12:45

Ook een drama en wij hadden keuze uit 6 boarden. Wij hadden slechte omstandigheden, door de wind was alle sneeuw weggeblazen, gelukkig de laatste nacht nog sneeuw gehad en zo toch 1 mooie poederdag. Intussen nu weer al bijgesneeuwd dus nu zal het wel goed zijn.
Los van dit toch een memorabele trip met alle randanimatie die er was.

Toerist
mp156Auteur26 januari 2019 · 11:16

Via welke airline hadden jullie tickets geboekt? Ik zou zelf ook een snowboard willen meenemen. Maar de meeste bieden dit precies niet aan.

Gevorderd
McKuipAuteur26 januari 2019 · 12:41

Bij Wizzair kun je gewoon een boardbag boeken (sportsgear heet t geloof ik). Daar stop je dan naast je board ook wat kleding/helm, en verder hoef je dan alleen nog maar handbagage mee te nemen.

Beginner
thijzerAuteur26 januari 2019 · 14:52

Via welke airline hadden jullie tickets geboekt? Ik zou zelf ook een snowboard willen meenemen. Maar de meeste bieden dit precies niet aan.

mp156 op 26 jan 2019 11:16

Ik heb via Austrian gevlogen. Zaventem-Wenen-Skopje en zelfde terug. Via austrian was een board meenemen gratis op de vlucht van austrian zelf.
De eerste vlucht naar Wenen was met een vliegtuig van Brussels Airlines, ik heb er voor gebeld en dat koste mij 50 euro en onduidelijke uitleg.
Ik kreeg er echter geen bevestiging van en de dag ervoor nog eens gebeld en toen was het eerst niet mogelijk en na weer veel onduidelijkheid was het dan wel weer mogelijk en zelfs gratis. is dan ook gelukt bij mij, het was alleen eventjes spannend op de luchthaven van Wenen toen ik vanuit de bus mijn boardbag over de tarmac zag waaien.

Toerist
mp156Auteur26 januari 2019 · 17:07

Ik heb er nu één gevonden via LOT airlines, daar kost het 120 euro om een snowboard mee te nemen. In totaal 320 euro. Vliegtijden van Wizzair zijn niet interessant de periode ik ga, spijtig want wel goedkoper.

Beginner
eskimo1973proAuteur13 februari 2019 · 11:11

Vet filmpje, ziet er super uit. Nieuwe 360 cam ?

Gevorderd
DenniskAuteur13 februari 2019 · 13:21

Yep, de Insta360 one… overgenomen van een collega om eens uit te proberen. Erg grappig om post-productie de shots en hoeken te bepalen (maar wel veel extra werk). Het is soms al een hele kluif om de mooie shots uit je go-pro materiaal te vinden, en met zo’n apparaat moet je dan ook nog de hoek, lens en camera beweging op keyframes bepalen… idealiter zou de resolutie iets hoger zijn (en de witbalans is mwah)…

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!