gezocht [gezocht] ski/snowboard houders voor waxen/slijpen

• kjiratsiekoedel
    kjiratsiekoedel op 12 augustus 2018 · 10:06
    Ik wil een set klemmen/houders/vise voor ski & snowboard om te kunnen waxen en slijpen. Heeft iemand zo'n set te koop?

Of tips voor een goedkope set?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 12 augustus 2018 · 14:22
    Hoe ver wil je gaan?
    Het simpelste is twee stukken houten balk. Boor er een gat in voor ze met een lijm klem vast te zetten en je bent klaar. Evt trek je er, voor meer grip, nog een stuk binnenband van een auto omheen.
    Het andere uiterste is een Wintersteiger werkbank. Als we richting de ardennen fietsen zie ik er in een tuin een steeds verder wegroesten. Ik wil wel eens voor je vragen of ze hem weg doen.
    bericht aangepast door Mars op 12 aug 2018 14:35 (10% bewerkt)
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 13 augustus 2018 · 07:33
    Bedoel je zoiets?
    https://www.decathlon.nl/p/bankschroef-skisport-hobby-vola/_/R-p-X8112...
    Het is nog augustus dus je hebt ook nog tijd om zelf zoiets van hout te maken voor het seizoen begint.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 13 augustus 2018 · 10:56
    https://www.instructables.com/id/Portable-Snowboard-Tuning-StandVise/...

Ik heb deze ooit eens gemaakt, werkt best prima, en als je wat hout hebt liggen is t zeer goedkoop.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 13 augustus 2018 · 12:19
    Mooi! Bedankt voor 't delen. Kan nog een leuk zaterdagprojectje worden deze herfst 😃
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 13 augustus 2018 · 14:10
    een variatie van mark gebruik ik ook, maar dan met een v-vormige gleuf. Meestal trekt de ski zich dan klem in de gleuf. met een dikke balk van halve meter meer dan mijn workmate ligt alles lekker stabiel. (foto's even niet mogelijk ivm sljmbeursonteking. ik pak het nu niet effe uit de opslag) de plankjes aan de bovenkant zijn mij mij ook breed genoeg om 2 ski's naast elkaar te leggen # lekker voor het waxen
    bericht aangepast door fanneige op 13 aug 2018 14:13 (17% bewerkt)
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • RWyves
    Beginner
    RWyves op 13 augustus 2018 · 18:08
    Ontworpen voor: het vastklemmen van ski's tijdens het onderhoud.
    Deze handige klemmenset kun je vast zetten aan een tafel waar je ski's op kan leggen. Handig voor als je je ski's gaat waxen.
    Ophalen te Betekom/België of kan opgestuurd worden met kosten voor de koper.

Prijs: 50€ (+eventueel verzendingskosten)
    RWyves op 19 apr 2018 17:59
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 13 augustus 2018 · 18:49
    Lijkt me met die Vola's lastig krabben en borstelen met wat kracht. De ski's liggen er los op en worden in het midden niet ondersteund. Mijn lijkt het dan een wankel geheel als je de ski's niet vast kan klemmen.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 17 augustus 2018 · 00:38
    Lijkt me met die Vola's lastig krabben en borstelen met wat kracht. De ski's liggen er los op en worden in het midden niet ondersteund. Mijn lijkt het dan een wankel geheel als je de ski's niet vast kan klemmen.Cheizz op 13 aug 2018 18:49
    Bedenk wel dat dat rubber veel weerstand geeft. Zelf heb ik een set met middelste houder erbij en deze zet ik nagenoeg nooit vast omdat het niet nodig is. En ik onderhoud tientallen per jaar, kan meestal prima zonder! (was ik in het begin ook niet van overtuigd)
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 17 augustus 2018 · 11:18
    Bij mij blijven de ski's niet liggen as ik de middelste klem niet gebruik. Maar misschien zet ik meer kracht of geeft het rubber op mijn steunen (Toko) minder grip.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Mars
    Tourist
    Mars op 17 augustus 2018 · 12:36
    Lijkt me met die Vola's lastig krabben en borstelen met wat kracht. De ski's liggen er los op en worden in het midden niet ondersteund. Mijn lijkt het dan een wankel geheel als je de ski's niet vast kan klemmen.Cheizz op 13 aug 2018 18:49
    Bedenk wel dat dat rubber veel weerstand geeft. Zelf heb ik een set met middelste houder erbij en deze zet ik nagenoeg nooit vast omdat het niet nodig is. En ik onderhoud tientallen per jaar, kan meestal prima zonder! (was ik in het begin ook niet van overtuigd) Luukie25 op 17 aug 2018 00:38

+1. Egaal of ze plat ligt voor waxen en schrapen of op een zijkant staat voor slijpen. Ik zet boards en skis niet vast.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 18 augustus 2018 · 10:31
    Bij mij blijven de ski's niet liggen as ik de middelste klem niet gebruik. Maar misschien zet ik meer kracht of geeft het rubber op mijn steunen (Toko) minder grip.Cheizz op 17 aug 2018 11:18
    Ik ben ook Toko 😃 , de freeride wide geloof ik.
  • kjiratsiekoedel
    kjiratsiekoedel op 19 augustus 2018 · 22:34
    Zelf iets maken kan, maar t liefst zo'n drie delige set ook aan mijn werkbank te zetten. En ik ook weer makkelijk verwijder.

2 delig zal vast ook kunnen werken, maar liever met midden klem.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro