België: Ski- en boardonderhoud met wePowder korting

België: Ski- en boardonderhoud met wePowder korting

Woon je in de buurt van Antwerpen? Zoek je iemand die met liefde je ski’s en/of boards onderhoudt? Dan hebben we goed nieuws. Met de Waxerij hebben we een nieuw adres voor je waar je terecht kunt voor een ambachtelijke hotwax of een fijngeslepen staalkant.

In de Nederlandse Randstad kun je terecht bij Erik Tukker. Bij Versus in Scheveningen staat hij einde herfst weer voor je klaar. Meer info vind je hier. Maar Scheveningen is best een eindje rijden vanuit het zuiden. Daarom zijn we blij dat we met de Waxerij net ten zuiden van Antwerpen een nieuwe plek voor je hebben gevonden.

Dirk Waschke van de Waxerij
Dirk Waschke van de Waxerij

De Waxerij

Dirk Waschke is de man achter de Waxerij. Een Duitse Belg die vanwege de liefde in Vlaanderen is beland. Dirk combineert de Belgische warmte en gezelligheid met Duitse precisie. In zijn atelier voorziet hij menig board en ski van de juiste hoeveelheid wax. Dirk gaat ambachtelijk te werk. Geen haastwerk dus. De wax wordt er nog klassiek ingestreken (hotwax) en de kanten worden met de vijl geslepen. Kwaliteit voor kwantiteit en dat zie je terug in zijn werkproces.

  1. belag controleren op beschadiging
  2. als er beschadigingen zijn worden die opgevuld met een P-Tex gun
  3. overtollige P-Tex afschrapen en belag schuren
  4. kantentuning carrosserie feil/kantenslijper
  5. kanten fijn tuning met keramische slijper
  6. reinigen van belag (reiniger of laag hotwax, die hij direct terug afschraapt)
  7. aanbrengen van hotwax (zeker 2-3 keer met het strijkijzer erover gaan)
  8. zeker een halve dag wachten voordat hij de wax terug afschraapt

Het adres van zijn werkplaats is:
Rozenlei 39
2540 Hove

wePowder korting

Dirk is fan van wePowder en wil graag iets terug doen voor de community. Bij vertoon van je wePowder inlognaam krijg je van Dirk 15% korting op al het onderhoud aan je ski’s en/of boards. Dirk hanteert eerlijke prijzen en is snel, wat wel lekker is voor ultra flexibele last minute uitstapjes. Wat het kost? Waxen en slijpen is 25 eurootjes en voor wePowder members Eur 21,25.

Powfinders krijgen nog meer korting

Dirk is een nog grotere fan van exotische poederboards en Powfinder snowboards in het bijzonder. Dirk heeft standaard een Powfinder testboard in zijn atelier staan welke je bij hem kunt reserveren om eens te testen. Na het testen betaal je dan enkel de kosten van het onderhoud zodat een volgende tester ook weer maximaal kan genieten.

Maar nog belangrijker, ben je een trotse bezitter van een Powfinder snowboard dan krijg je van Dirk maar liefst 30% korting op al je onderhoud en behandelt hij je board alsof het zijn eigen vriendin is. Waxen en slijpen kost je dan slechts Eur 17,50.

Standaardprijzen zijn (en daar krijg je dus 15% of 30% korting op):

  • Hot waxen: 15,-
  • Slijpen + Hot Waxen: 25,-
  • Reparatie belag vanaf 5,-

Bij de Waxerij kun je niet alleen terecht voor je onderhoud of om een Powfinder board te zien of te testen, maar ook kun je er je safety gear huren. Piepers, scheppen en sondes hebben ze voor je klaar liggen.

meteomorris

Reacties

Beginner
jangAuteur16 augustus 2018 · 10:08

Fantastisch! Op 2.2km van mijn deur… Goed om weten… :-)\

Beginner
AnoukAuteur16 augustus 2018 · 14:40

Geweldig nieuws, Dirk! Vanaf nu krijg ik dus mijn perfect getunede boardjes met korting. NICE!

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Gevorderd
3zelAuteur16 augustus 2018 · 22:21

Leuk! Binnenkort eens binnenspringen…

knowledge is powder
Expert
meteomorrisAuteur11 december 2018 · 15:27

Voordat we naar het FFF in Gent gingen zijn we nog even lands Dirk gereden. Hij was al druk bezig met waxen en slijpen. Er stond zelfs een fijne Powfinder Limited Edition te wachten op een beurt. De winter is weer begonnen en Dirk is open! https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/fd73f6ca6a8883cd17d27e23c2ae44fb_7ea887b9_e60f_4678_981d_61d5940d7960.jpeg?width=800

powfinder.com
Beginner
TukkerAuteur11 december 2018 · 15:43

Dirk is een liefhebber zo te zien! Mooi!

Tukker(ik)
Beginner
AnoukAuteur11 december 2018 · 19:38

Net even Morris’ 157 afgehaald bij Dirk. We zullen dat Powfindertje aan de tand voelen in Argentière en Verbier. Effe checken hoe het zich voelt tussen onze Moss bordjes. ?

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Expert
HaasAuteur11 december 2018 · 22:58

Dirk is een liefhebber zo te zien! Mooi!

Tukker op 11 dec 2018 15:43


Dirk is een absolute liefhebber. Alle service werkzaamheden worden met de hand gedaan. Heb onlangs nog m’n hand opengehaald aan een board dat bij hem stond… kanten zo scherp als samurai zwaarden… ?

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
outdoorjoyAuteur29 december 2019 · 07:50

Dirk is een liefhebber zo te zien! Mooi!

Tukker op 11 dec 2018 15:43


Ja! Ik heb mijn boards deze maand laten onderhouden door Dirk: topservice! Dirk overtuigde me ook de Powfinder Limited Edition eens te testen. Die deed het goed op de treeruns met Powderguides!

Gevorderd
petertavAuteur30 december 2019 · 20:49

'k peis dat ik mijn collectie er eens naartoe breng, of toch een deel. Vooral dat ‘afgeschreven’ paar piste-ski’s van 2004 dat zogezegd onslijpbaar was geworden volgens anderen. Lijkt top-service.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!