De slag om domburg 2018

De slag om domburg 2018

Op wePowder zeggen we: je moet pas knallen als ze vallen. Voor de Slag om Domburg geldt zo’n beetje hetzelfde. Je moet gaan als er 30 kopen wind staan. Ofwel maak je pas druk als het echt nodig is. Het einde van de zomer komt in zicht, de Noordzee is heerlijk warm en stormdepressies maken zich klaar voor een tocht richting de lage landen. De setting voor de Slag om Domburg.

De Slag om Domburg?

De Slag Om Domburg, kortweg DSOD is een windsurf evenement georganiseerd door en voor surfers. De eerste editie vond plaats in 2016 en inmiddels is DSOD uitgegroeid naar een windsurf evenement van wereldklasse. Ook dit jaar is er weer een Slag om Domburg. Naast talloze Domburg locals laten dan diverse andere windsurftoppers hun kunsten in de branding van Domburg zien. Maar, er is slechts plaats voor 48 deelnemers die tegen elkaar in een single eliminatie om de felbegeerde Domburg trofee strijden.

Wanneer?

Net als de afgelopeln jaren zal de Slag om Domburg pas plaatsvinden als er minimaal 30 knopen wind worden voorspeld. Het is dus wachten totdat een magische storm zich op de weerkaarten laat zien. Wachten dus tot het zover is.

(c) patrickvanierselphotography
© patrickvanierselphotography

25 Augustus: Kick off

Op zaterdag 25 augustus trapt DSOD af met een beach clean up met aansluitend een kick off party. Net als voorgaande jaren wordt het surfstrand schoongemaakt van aangespoeld en achtergelaten afval.

  • 11:00 uur: start beach celan up
  • 15:00 uur start BBQ. Bring Your Own of maak gebruik van de DSOD catering.
  • Daarna: het jaarlijkse DSOD feest los. Onder het genot van DSOD biertjes, akoestische muziek en een knisperend kampvuur is het tijd voor sterke verhalen. Wil je bij deze bijzondere beachparty aanwezig zijn? Trek je het niet om na afloop naar huis te rijden, no worries want ook dit jaar kun je bij DSOD terecht op de DSOD campingflight to Domburg.
(c) patrickvanierselphotography
© patrickvanierselphotography

Vanaf 25 augustus start het grote wachten

Na 25 augustus start de wachttijd voor de surfwedstrijd DSOD 2018. Dat betekent naar de weerkaarten staren, checken, nog eens checken en dan… als alle elementen bij elkaar komen volgt de call. Het moment om je richting Domburg te begeven voor een mooi staaltje windsurfen op een niveau van wereldklasse. Zien is geloven.

Erbij zijn? Meer weten? Check de DSOD site.
Laat die herfststorm maar komen!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
waingroAuteur14 augustus 2018 · 09:56

Dit wil een graag een keertje live meemaken! Als windsurfer gaat mijn hart hier sneller van kloppen helaas een beetje uit de buurt voor mij. Mooi dat hier aandacht aan wordt besteed op wepowder. Benieuwd wie er hier nog meer windsurfed.

AYSABTU - All your stoke are belong to us.
Expert
paddyodenneboomAuteur14 augustus 2018 · 10:32

Dit wil een graag een keertje live meemaken! Als windsurfer gaat mijn hart hier sneller van kloppen helaas een beetje uit de buurt voor mij. Mooi dat hier aandacht aan wordt besteed op wepowder. Benieuwd wie er hier nog meer windsurfed.

waingro op 14 aug 2018 09:56

@t Waingro; ikke … windsurfer van het eerste uur en tevens mede organisator van het event ;) https://cdn.wepowder.com/site/forum/13/c7a1053e0fe717e768a05dddae16606a_19141681_1470025866350985_2059282232_n.jpg?width=800

verslaafd aan wit goud!
Beginner
TeekidiezieAuteur14 augustus 2018 · 21:40

@@waingro: ikke ook ( zelf meer windsurfer dan skier en boarder ?)

Gevorderd
Ee1coproAuteur14 augustus 2018 · 22:15

Wat vet dat er nog zo’n evenement is in Nederland! Ik ben ook windsurfer van het eerste uur maar niet van het laatste. De afgelopen 10 jaar staat het bij mij op een laag pitje maar ‘ooit’ gaat het er weer van komen. ??

Toerist
MarsAuteur15 augustus 2018 · 08:02

Heb ik ook goede herinneringen aan. Eind jaren 70; zelf een aanhangertje achter de fiets knutselen. Plank er op en de vrije uurtjes naar de grindgaten. Later zomers de Friese meren doorkruisen hopend op sterke wind zodat je tegen elkaar kon racen. Maar wie stond in die tijd niet op een plank.

Beginner
MattjeAuteur15 augustus 2018 · 09:18

Een geweldig evenement bijna in mijn achtertuin :)

Beginner
powderpedroAuteur1 december 2018 · 16:09
PP
Expert
ieismAuteur1 december 2018 · 16:44

Oh vet. Ik heb alleen best wel koorts en griep, kan je ook vanuit je auto of een strandtent wat zien daar? Ik zie mezelf niet echt buiten staan momenteel…

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
paddyodenneboomAuteur1 december 2018 · 17:15

Oh vet. Ik heb alleen best wel koorts en griep, kan je ook vanuit je auto of een strandtent wat zien daar? Ik zie mezelf niet echt buiten staan momenteel…

ieism op 1 dec 2018 16:44

Lekker in je auto blijven zitten met uitzicht op zee! Ja kan buitendijks parkeren op de spot. Hoe vet is dat?! grtzzz paddy

verslaafd aan wit goud!
Beginner
GaiusAuteur1 december 2018 · 18:32

Windsurfers van het eerste uur. Dus veel oudjes hier op het forum :)

Maar ach met 50+ voel ik me ook nog best jong

Expert
paddyodenneboomAuteur1 december 2018 · 19:08

Windsurfers van het eerste uur. Dus veel oudjes hier op het forum :)

Maar ach met 50+ voel ik me ook nog best jong

Gaius op 1 dec 2018 18:32

Nix mis mee!

verslaafd aan wit goud!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!