Ijsbijl

• kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 27 augustus 2018 · 06:09
    Voor komende winter ben ik nog op zoek naar een ijsbijl en twijfel tussen de Petzl Ride & Petzl Glacier Literide.
    De ride is lichter en goedkoper maar de tip van de Glacier Literide is wel steviger en denk ik dus ook beter om je bvb te beveiligen op een ijzige helling.

Tips welkom.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 27 augustus 2018 · 08:12
    Om te beginnen heb ik ze zelf allebei niet in m'n handen gehad of ervaring met wat je wilt gaan doen. Daarna beginnen dit soort materiaal-alternatief-vragen met de vraag wat je er in de toekomst mee wil gaan doen? Als skier vooral om je rugzak nog gaver te maken? Paar afdalingen op een gletscher per jaar? Of wil je misschien 's zomers nog eens ergens een rondje gaan maken?
    Zodra je daar beter zicht op hebt, wordt de keuze voor dit soort speelgoed hopelijk makkelijker.
    Buiten de kop, die op beide pickels z'n werk wel zal doen, lijkt de lengte me een minstens zo groot verschil tussen de alternatieven.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 28 augustus 2018 · 16:02
    Eigenlijk enkel om te splitboarden over vergletsjerd gebied. Dus om te gebruiken als beveiliging bij steile hellingen om jezelf te zekeren bij een standpplaats, downhill op steile en ijzige hellingen en als hulp om te bootpacken. Qua lengte weet ik niet hoe dit in te schatten.
    Zomer beklimmingen en ijsklimmen staan niet op het programma.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro