Poeder hotel op wielen?

Poeder hotel op wielen?

Stel je eens voor. Een eigen huis op wielen. Met ruimte genoeg om vrienden mee te nemen. Warm genoeg voor de koudste wintermaanden en flexibel genoeg om achter de stormen aan te jagen. Een paar geleden lanceerden Val en Tim de Nomads bus: the luxury of a hastel, the freedom of a campervan, the hospitality of a welcomomg family.
Op Kickstarter was hun idee te vinden en nu een paar jaar later zijn ze er nog steeds. Hun tot poederhotel getransformeerde schoolbus rijdt nog steeds en de verhalen worden mooier en mooier. Net als de lessen die ze ieder jaar leren. Onderstaand hun laatste vlog van afgelopen winter.

Tijdens het Freeride Film Festival 2017 in Gent had ik de mogelijkheid om uitgebreid met Val en Tim te praten. Het was en is nog steeds een avontuur. Zeker om de bus rijdende te houden. Maar het is een heerlijk avontuur om aan te horen en waarschijnlijk nog mooier om eens mee te maken.

Onlangs wees Sander Kan mij op het Truck Surf Hotel. Toen ik doorklikte kon ik mijn ogen niet geloven. Een vrachtwagen die met een druk op de knop transformeert tot een twee verdiepingen tellend hotel. Een geupgrade versie van de Nomads bus met zo’n beetje alles er op en er aan.

Eigen kamers met keypasses, een grote living, de zekerheid van een Mercedes Benz vrachtwagen, de flexibiliteit om binnen een paar uur in een ander gebied te staan. En dan ontstaan er beelden van een poeder hotel op wielen. Kan zoiets ook in de Alpen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet.

meteomorris

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur10 september 2018 · 13:32
powfinder.com
Gevorderd
Willem2kAuteur10 september 2018 · 16:31

Tja. Indrukwekkende build en kudos als je hier in gelooft en dit je business maakt… Maar romantiek/charme is er wel een beetje vanaf op deze manier. Die nomads bus had nog wel iets kneuterigs, maar dit gaat me net een paar stappen te ver.

Wat betreft de haalbaarheid in de Alpen… Is dat niet ooit al eens doorgerekend op het forum? Ik meen me zo iets te herinneren. Volgens mij was de conclusie -toen- dat het niet uit kon.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!