Welke tourski (80mm > 90mm) voor zwaardere skier?

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 11 september 2018 · 16:09
    Ik ben op zoek naar een ander tourski omdat ik mijn huidige te breed en ook iets te lang vind. Ik zoek iets tussen de 80mm en 90mm onder de voet en een lengte tussen de 175cm en 180cm. Omdat ik aan de zware kant ben (100kg bij 181cm) wil ik een ski die redelijk stijf is.

Heeft iemand suggesties voor welk merk / model ik kan kijken?
    When life gets too complicated.... SKI
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 11 september 2018 · 21:29
    Salmon mtn explore 88 of 95?
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 11 september 2018 · 21:49
    Ik denk, correct me if I'm wrong(!!), dat de mtn explore niet super stijf is. Maar een aantal van de merken die ik net aan dacht staan op wintersporters al. Succes!
    bericht aangepast door Luukie25 op 11 sep 2018 22:01 (47% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 12 september 2018 · 10:42
    Niet super stijf, maar dacht wel 'redelijk stijf' (en denk stijf genoeg) waar hij naar vroeg. Heb de 95 zelf, maar moet toegeven dat ik er nog niet op gestaan heb dus doe het even op basis van wat ik van anderen hoor.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 12 september 2018 · 13:42
    Dank alvast. @Rogier had het oa. over de Dynastar Mythic 87. Ik ga me daar eens in verdiepen.
  • dick
    Advanced
    dick op 12 september 2018 · 18:29
    Orb Freebird?
    --
  • Bros
    Advanced
    Bros op 13 september 2018 · 07:48
    Ik toerski de Salomon mtn 88. Fijne lichtgewicht toerski maar ik denk dat deze ski onvoldoende stijf is. Je zoekt een relatief korte ski, dan raad ik je aan om te kijken naar een meer traditionele ski zonder rocker. Dit vraagt wel meer techniek van de skier, de vraag is of je dat wil. Het is zeer afhankelijk van jouw techniek, wensen en wat je met de ski gaat doen. Ga je alleen toerskien op harde sneeeuw in het voorjaar, dan is rocker niet nodig. Zeker niet met stijgen. In alle andere situatias zou ik je wel rocker adviseren en dus een langere ski....
    bericht aangepast door Bros op 13 sep 2018 07:49
    Bros
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 17 september 2018 · 13:14
    Kijk eens bij Down ski's misschien.
    Dit lijkt wel te kloppen met jouw wensen en met de vroegboek korting niet verkeerd!
    https://www.downskis.com/shop/lowdown-90-2018
    powpowwowjippiajippieee
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 17 september 2018 · 16:01
    Dit lijkt wel te kloppen met jouw wensen en met de vroegboek korting niet verkeerd!
    https://www.downskis.com/shop/lowdown-90-2018QmaartenQ op 17 sep 2018 13:14
    Mooie ski, maar maakt de grote radius van de ski de optie voor kortere bochten niet lastig?
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 17 september 2018 · 16:10
    Ik heb ook terugkoppeling over de Blizzard Zero G's... 'voor een dedicated toerski aan de stijve kant van het spectrum' is het citaat. Voor wat het waard is.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 17 september 2018 · 17:01
    https://www.downskis.com/shop/lowdown-90-2018QmaartenQ op 17 sep 2018 13:14
    Mooie ski, maar maakt de grote radius van de ski de optie voor kortere bochten niet lastig?AlexSki op 17 sep 2018 16:01

Kwestie van techniek, beetje slippend sturen of druk uitoefenen. Maar idd 29 meter is best een grote radius. Maar dan wordt je gewicht wel mooi verdeeld over de hele ski 😉
    powpowwowjippiajippieee
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 17 september 2018 · 18:03
    In de poeder maakt je radius niks uit, daar kun je niet carven. op de piste vraagt ie wat meer input, maarja daar koop je geen toerski voor.

Ik heb zowel de down 102 als de zeroG95 in mijn bezit (gehad). Met de down kon ik geen vriendjes worden, te veel rocker en ongebalanceerde flex, maar bij nader inzien had ik wellicht een misprint met iets te veel rocker. Er zijn legio mensen die het een topski vinden dus neem mijn mening met een korrel zout. De zeroG95 is een geweldige ski voor zijn gewicht, maar vraagt wel wat input (lees: degelijke techniek). Is zeker geen easy going ski. Vrij stijf en licht is een combinatie die niet heel vergevend skied. Maar als je je aandacht er bij houd is het een feest.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro