Ervaringen The North Face Powder Guide pants?

• emistos
    Advanced
    emistos op 14 september 2018 · 17:48
    Na een aantal seizoenen intensief gebruik heeft mijn huidige skibroek de waterdichtheid van een theedoek, dus ik ben weer op zoek naar iets nieuws. Nu kwam ik de "Powder Guide pants" van TNF tegen en inclusief korting klinkt 150 euro voor een robuuste 2L Goretex broek niet slecht. Heeft iemand toevallig ervaring met deze broek? Of zou iemand me nog een andere aanraden?
    bericht aangepast door emistos op 14 sep 2018 17:49 (1% bewerkt)
  • Eagl
    Beginner
    Eagl op 15 september 2018 · 15:08
    Ik raad je aan een goede hardshell (= 3-laags) Goretex broek te nemen, want 3-laags is sterker en reguleert vocht beter. Daar draag je het beste een lange onderbroek onder, als het koud is, dus je werkt met een laagjessysteem. Als het warm is, laat je die weg.

Ze zijn echter vaak prijziger. Mocht je toch voor een 2-laags willen gaan, kijk dan eens bij Carl Denig in de kelder, voor 60-70% korting.
    Powder is a dance, and the mountain always leads
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 15 september 2018 · 15:13
    150 lijkt me een nette deal. Kun je je volgens mij niet echt een buil aan vallen.

Ik heb al jaren een volcom broek van 2l gore, die gebruik ik al een seizoen of 5 voor freeriden en op de piste. Dikke prima.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 september 2018 · 15:16
    3l reguleert vocht niet beter dan 2laags.
    splitfest.nl
  • emistos
    Advanced
    emistos op 15 september 2018 · 15:42
    Ah bedankt voor de reacties! Het liefst heb ik inderdaad een 3l Goretex, maar dan moet ik minimaal het dubbele rekenen. Bedankt voor de tip van Carl Debug, helaas ben ik de komende tijd even niet in Nederland dus zal ik dat moeten laten schieten.

Goed om te horen dat die 2l volcom z'n werk al 5 seizoenen doet. Ik denk dat ik de gok ga wagen en hem online ga bestellen. Nu maar duimen dat de maat goed is.
  • emistos
    Advanced
    emistos op 18 september 2018 · 17:01
    Na een razendsnelle verzending heb ik vandaag de broek binnen gekregen. Gezien de aantrekkelijke prijs denk ik dat het voor iemand anders wellicht ook interessant zou kunnen zijn, ik maak er dus maar even een korte review van. Ik heb hem uiteraard nog niet in de sneeuw kunnen uitproberen dus ik kan alleen wat zeggen over de visuele kwaliteit en functies.

Ik heb de Powder Guide van The North Face gekocht bij Snowinn in maat M. Ik ben 186cm en weeg 80kg, gelukkig past hij perfect bij mij! De stof is robuust en voelt aan alsof hij die verkeerde afslag die eindigt tussen de struikjes (die we allemaal wel eens maken 😉) zonder scheuren kan overleven. Rond de enkels heeft hij een stevigere stof, maar ik weet nog niet of hij echt stevig genoeg zal zijn om gaten te voorkomen. De binnenkant van dit gedeelte is van een nog stevigere stof, dus wellicht dat het alleen krassen worden en geen gaten.

De rest van de broek heeft een dunne liner die niet overal vast zit aan de buitenste laag. Deze dunne laag zal niet voor heel veel isolatie gaan zorgen maar doet het wel lekker zacht aanvoelen. Ik weet nog niet helemaal of de liner het lang gaat volhouden aangezien hij erg dun is en niet heel sterk aanvoelt.

Aan de binnenzijde van de pijpen is de gebruikelijke skitour/voorjaar/après-ski ritssluiting aangebracht. Wat me opvalt is dat deze niet heel ver open kan, ik heb dus nog een beetje mijn twijfels of het wel voldoende gaat afkoelen. Anderzijds ben ik blij dat de ritssluiting niet te ver richting de knieën doorloopt aangezien dit bij mijn vorige broek tijdens touren kon gaan irriteren.

De bovenste sluiting van de broek heeft een systeem waar ik nog geen ervaring met heb, namelijk drukknopen in combinatie met klittenband. Ik heb geen idee of dit al vaker wordt gebruikt maar het lijkt in ieder geval prima te werken.

De broek heeft aan beide zijde twee dezelfde zakken. De bovenste twee zakken zijn de kleinste waar niet veel meer dan een portemonnee in zal passen.

De onderste twee zakken zijn voor mij altijd erg belangrijk. Ik stop hier altijd veels te veel in en als ik een dagje op de piste onderweg ben zijn deze zakken het alternatief voor mijn rugzak. Het is ook de standaard plek om mijn handschoenen even in te proppen, ze moeten dus behoorlijk groot zijn. Gelukkig zijn ze in dit geval vrij groot en hebben een diepte van 22 cm. Om ze af te sluiten wordt een stevige rits gebruikt, zulke ritssluitingen hebben sowieso altijd de voorkeur bij mij.

Al met al ben ik zonder on-snow-ervaring tevreden over de kwaliteit van de broek. Het is nu nog afwachten of hij het deze en de komende winters daadwerkelijk goed gaat volhouden. Inclusief verzending heeft deze broek uiteindelijk 156 euro gekost en op diverse websites wordt deze broek voor soortgelijke prijzen aangeboden. Dus mocht er nog iemand op zoek zijn naar een betaalbare skibroek zou ik deze zeker aanraden.
    bericht aangepast door emistos op 18 sep 2018 17:14

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro