Snode plannetjes 2018/19

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 21 september 2018 路 11:11
    Als ik naar buiten kijk lijkt de herfst vandaag echt begonnen te zijn... Een mooi moment om een beetje te dromen over de winter die komen gaat. Door een andere verre reis heb ik deze winter wat minder dagen/budget dan gebruikelijk voor tripjes naar de sneeuw, maar ik heb desondanks wat leuke projectjes op mn verlanglijstje staan.

De voornaamste daarvan is mn ambitie om dit voorjaar een keer een 4000er op te splitten. Dat wou ik vorig jaar eigenlijk al maar toen is het er niet van gekomen, deze winter daarom in de herkansing... En verder natuurlijk zo veel mogelijk poeder alerts meepakken. 馃槂

Dus, kom maar op! Voor stoke en inspiratie - Wat staat er bij jullie op het verlanglijstje voor komend seizoen?
    bericht aangepast door Willem2k op 21 sep 2018 11:12 (2% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 21 september 2018 路 12:50
    Ik deel je ambitie om een 4000er te splitten! Plannen nog niet concreet maar wie weet samen een 4000er splitten? Ik ben sowieso bij het pieperzoeken in Utrecht l, wellicht zie ik je daar...
    winter is definitely coming!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 september 2018 路 12:58
    Veel, vooral veel. En vaak. Misschien een beetje verder dan voorheen om ook wat nieuwe verrassingen te vinden. En natuurlijk dingen van mijn bitch-bergen-koester-lijstje. Maar vooral veel.
    Heb je al een specifieke 4000-er op het oog @Willem2k ?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 21 september 2018 路 15:56
    Heel veel poeder rijden.... weer en sneeuw zullen mijn mogelijkheden dicteren. Heb wel een kladblaadje met te bezoeken kleine gebieden voor hartje winter tot aan medio maart. Ik hoop dat ik daar een belangrijk deel van mag afstrepen. Zin in... Daarnaast een nieuw prototype testen die eind dit jaar uit de persen komt.
    May the powder be with you.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 september 2018 路 19:06
    Het komende seizoen wordt geen seizoen voor mij, helaas. Een grote verhuizing naar een ander continent middenin het seizoen maakt alles onzeker. Verhuizing regelen, familie nog even bezoeken.. Kortom elke poederdag die ik in het vroege seizoen spontaan kan meepakken is meegenomen. Snode plannetjes gaan op de lijst voor 2019/20! En die zullen zeer zeer snood zijn! (Canada, zeker. Groenland, misschien?)
    bericht aangepast door Dutchess op 21 sep 2018 19:06 (5% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 september 2018 路 19:36
    Oktober: beetje skills bijwerken, dromen en veel wachten op niks. Verkennen routes voor later, hiken & biken.
    Snovember: nieuwe gear kriebel krabben, eerste sporen maken hopelijk.
    December: ecrins of alpes sud als de sneeuw meezit.
    Januari: business as usual, weekenden noboarden, de rest werken 馃槥
    Februari: party time. Splitboard seizoen is geopend.
    Maart: een berg beklimmen, of twee of drie....
    April: relatietherapie en/of echtscheiding.

Droomlocatie 2019: Griekenland met een meter vers, met een paar Konvoi boardjes en wat vrienden last minute het vliegtuig pakken.
    splitfest.nl
  • martijnmvf
    Expert
    martijnmvf op 21 september 2018 路 20:24
    Dit jaar gaat het dan echt gebeuren! Canada in de Bell2 Lodge met kerst. Ben heel benieuwd. Verder zoveel mogelijk skien hier in het Salzburgerland.
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 21 september 2018 路 23:52
    Klushuis gekocht en in oktober naar Moab, Utah maar das niet om te boarden馃榿. Dus misschien vindt ik nog ergens wat centjes en wat tijd, anders sla ik deze winter over. Let op hij zal dan wel weer epic worden
    High Roller
  • ardt
    Advanced
    ardt op 21 september 2018 路 23:55
    Eerst nog op zomervakantie. Daarna kijken wat de winter brengt. Nieuwe plekken ontdekken. Ik wil nog eens een roadtrip door de zuidalpen doen.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 22 september 2018 路 16:54
    Doelen:
    1 genoeg rust houden om slijmbeursontsteking helemaal kwijt te raken
    2 conditie opbouwen
    3 hopen dat doel 1 en 2 voor het eind van de winter te halen is zijn.....

Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • 49
    Advanced
    49 op 22 september 2018 路 22:04
    Hoop dit jaar mijn achtertuin af te krassen, maar vrees dat ik te laat weer thuis kom.

Tip voor de 4k+ splitdreamers: Monte Rosa in april, met slapen in een hut net onder 4k.
    montagna bianca, ti amo
  • Jimmy21
    Beginner
    Jimmy21 op 23 september 2018 路 09:13
    In december met het gezin naar Noorwegen. In februari naar Macedonie met de WePowder trip. April hopelijk nog de eerste meters op een splitboard maken. In de tussenliggende periodes genieten van de reisverslagen hier en misschien nog wat spontane tripjes naar de poeder.
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 23 september 2018 路 15:09
    De (verse) poeder bepaalt waar en wanneer....alleen eerste week januari ligt locatie vast (canada).

Verder hopen dat weekend 15 december niet epic wordt ivm bruiloft thailand...al gun ik iedereen dan zn poederplezier 馃槂
    bericht aangepast door henwildie op 23 sep 2018 15:10 (38% bewerkt)
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 23 september 2018 路 16:37
    Hopelijk een paar kleine tripjes aan het eind van het jaar, en eerste week van Januari naar Fernie (Canada) voor de rest van het seizoen 馃榾
    Freeride = Life
  • holi4
    Tourist
    holi4 op 24 september 2018 路 11:04
    Mijn moedertje en niet-wintersportende vriendin meenemen op een Kedeng-Kedeng tripje door de Zwitserland. Om ze de schoonheid van Bluebird en besneeuwde Alpentoppen te laten beleven in de hoop dat ze 铆ets beter begrijpen waarom je restrisico wilt accepteren. Of gewoon om onderuitgezakt door een whiteout te tuffen en te kaasfonduen natuurlijk.
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 24 september 2018 路 11:46
    mont blanc top eind april. skies gaan uiteraard mee omhoog. (das nog snode ver weg in de agenda, maar wel zin in)
    Onequiver
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 24 september 2018 路 13:04
    Nieuwbouw woning en uitgerekende vrouw in maart gooien de sneeuwplannen danig in de war komende winter, dus dan maar vooruit kijken naar 2019-2020 en deze winter kwijlen bij de beelden en verhalen op internet! 馃槈
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 september 2018 路 18:14
    Nog geen vaste plannen @emilehendrix, maar maar als je Googled op 鈥渕akkelijke 4000ers鈥 zijn er drie die ik vaak tegenkom, dus daar ga ik dit najaar nog eens rustig op studeren. 馃檪

Monte rosa zat daar niet bij trouwens... Maar daar hebben ze natuurlijk w茅l lekkere koffie.... 馃
    bericht aangepast door Willem2k op 24 sep 2018 18:15 (20% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • The_O
    Tourist
    The_O op 24 september 2018 路 22:42
    Idem laatste winter (vrijwel geen powderday overgeslagen 馃槈 + tweetal resorts in de buurt bezoeken die nog - steeds - niet zijn afgevinkt: Nelson & Big White....
    And Also The Trees
  • Sjoerd7
    Beginner
    Sjoerd7 op 30 september 2018 路 20:10
    Met kerst en oud en nieuw 2 weken les geven in het Zillertal (Zell am Ziller) bij skischool Lechner. Dan in februari met de vrienden een week vakantie in het Pitztal. En dan het laatste weekend van maart weer naar Zell het seizoen afsluiten met twee dagen Lederhose skieen. Kan niet wachten. Ben alleen nog opzoek naar een nieuw paar skies waar ik wat mee kan spelen buiten de piste met twintip. Dus als je nog wat leuks hebt staan ... 馃槂
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 30 september 2018 路 20:25
    Ik houd niet zo van plannen, maar het is toch weer gelukt; Ik ga splitten in feb, in maart naar LA Grave, in apri of mei een dikke berg oplopen ergens. Dan hou ik januari nog over voor een exotischer tripje, maar weet nog niet exact wat t gaat worden, ergens richting Kirgizie of Kazachstan, iemand nog tips omtrent het laatste?
  • BASC
    Advanced
    BASC op 2 oktober 2018 路 05:37
    Leuk om iedereens plannen te lezen!
    Die van mij zijn allemaal een beetje verder weg.
    Ik ga eind Januarie voor 2 weken naar Gulmarg, India. Kijken hoe het daar is. Ben echt super benieuwd naar de lange afdalingen en hoe de cultuur daar is. Daarna bijna meteen terug naar Japan om de hele maand Februarie te poederen.

Nu hopen op een goed seizoen! (In alle continenten)
    Veel plezier!
    www.firsttours.nl
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 2 oktober 2018 路 14:47
    Hopelijk november al een vroeg poederalert, december en januari moet ik laten schieten wegens verhuis. Dit hoop ik dan op te halen in februari-maart en april.

Na vorig jaar familievakantie en Japow kijk ik weer uit naar de korte poedertripjes in de Alpen (stiekem toch gemist ondanks een geweldige Hokkaido-ervaring)
  • oellie
    oellie op 2 oktober 2018 路 23:28

De voornaamste daarvan is mn ambitie om dit voorjaar een keer een 4000er op te splitten. Dat wou ik vorig jaar eigenlijk al maar toen is het er niet van gekomen, deze winter daarom in de herkansing... Willem2k op 21 sep 2018 11:11

Breithorn kan ook in Nov hoor 馃槈

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro