Sneeuwrackets vs splitboard

• jarinvergeer
    jarinvergeer op 3 oktober 2018 · 20:24
    Ik ga aankomend seizoen wederom naar Kappl als snowboardleraar.
    Echter als snowboarder val ik vaak buiten de boot bij tourtochten omdat ik geen splitboard of sneeuwrackets heb.

Omdat ik deze tochten dit seizoen toch niet wil missen en zal ik een keuze moeten maken… Vandaar de volgende stelling:
    "Sneeuwrackets of splitboard?"

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie keuze, ervaring en mening!
    bericht aangepast door jarinvergeer op 3 okt 2018 20:24
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 3 oktober 2018 · 21:11
    Splitboard...
    Gaat veel beter als rackets omdat je dan in de andere hun spoor kunt wandelen en niet je eigen spoor altijd hoeft te maken. Ook moet je geen snowboard op je rug meesleuren.
  • lenaerts_jan
    Advanced
    lenaerts_jan op 3 oktober 2018 · 21:42
    Voor een lange tocht zou ik ook zeggen splitboard, dit loopt toch net iets zachter.
    Maar voor kortere hikes verkies ik toch liever sneeuwschoenen.
    Een splitboard loopt lekker maar board niet zo lekker!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 4 oktober 2018 · 08:12
    Heel kort door de bocht...

Als je met een stukje lopen uit de lift poeder wil rijden waar anderen (nog) niet aangekomen zijn: sneeuwschoenen.

Wil je serieuzere tochten maken waarbij de weg onhoog het grootste deel van je dag is: Splitboard

Zijn al je vrienden toerskiers? Splitboard en niet vergeten extra dikke sprays zetten onderweg naar beneden.
    bericht aangepast door Willem2k op 4 okt 2018 08:13 (2% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 4 oktober 2018 · 08:45

Een splitboard loopt lekker maar board niet zo lekker!lenaerts_jan op 3 okt 2018 21:42

Ik vind dat persoonlijk erg meevallen, zeker als je in het onverspoorde/ semi-onverspoort terrein blijft.
    Het is vooral een kosten aspect ook, een paar sneeuwschoenen kosten een fractie van een splitboard set, met n board, bindingen en vellen.

Maar ik zou zeker gaan splitten, er gaat n wereld voor je open 😃
    bericht aangepast door markindealpen op 4 okt 2018 08:47 (9% bewerkt)
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 4 oktober 2018 · 09:11
    Het wondere forum van WEPOWDER: https://wepowder.com/nl/forum/topic/183725
    knowledge is powder
  • jarinvergeer
    jarinvergeer op 4 oktober 2018 · 10:27
    Zeer interessant! Dank voor de vlotte reacties.
    Wereld voor me open.... klinkt aantrekkelijk.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 4 oktober 2018 · 10:30

Een splitboard loopt lekker maar board niet zo lekker!lenaerts_jan op 3 okt 2018 21:42

Hmm. Een splitboard verschuift iets als je er hard mee op de piste ragt ja, maar verder vind ik het heel prima gaan. Ik heb dan wel het extra geld uitgegeven voor een carbon versie van prior en die is dan ook een stuk stijver dan gewone splits.

Ik zou voor een splitboard gaan. De enige keer dat ik sneeuwschoenen wilde hebben was, zoals boven al vermeld wordt, om een kort stukje vanaf de lift naar het beginpunt van een andere run te kunnen komen. Voor zulke kleine stukjes is al het gedoe met ombouwen een beetje onzin. Alles wat verder weg gaat: splitboard.
    bericht aangepast door Dutchess op 4 okt 2018 10:30
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 4 oktober 2018 · 11:01
    + mijn ervaring is dat met sneeuwschoenen lopen echt veel meer energie kost en langzamer is (in vergelijking tot tourskis, maar tussen een splitboard en tourskis zal wat dat betreft weinig verschil zitten denk ik). Met de techniek/gemak/snelheid van het touren kan je een stuk meer genieten van de uphill wat mij betreft. Ook niet onbelangrijk.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • larryfox2017
    larryfox2017 op 4 oktober 2018 · 15:06
    24 uur Lening Service bieden een eenvoudige en efficiënte leningendienst voor mensen over de hele wereld op zoek naar leningen. U mag lenen over een periode van 1 tot 25 jaar en een bedrag lenen van £ 2.000 tot £ 50.000.000,00 voor welk doel dan ook. Met een lage rente van 3% op alle delen van de wereld. De applicatie is beschikbaar voor aanvragers die 18 jaar en ouder zijn. Neem voor meer informatie contact op met e-mail: larryfox2017@outlook.com

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro