ski bum zoekt permanente parkeerplek (=woonplek) in Nendaz (seizoen 18/19)

• Thib
    Advanced
    Thib op 8 oktober 2018 · 21:46
    Ik vertrek midden/eind november voor het seizoen naar nendaz als snowboard/ ski instructeur. Om in dat dure zwitserland nog een centje over te houden voor een pintje op de après ski heb ik er voor gekozen om het seizoen te vertoeven in mijn knusse camper genaamd Powla.

Hiervoor ben ik opzoek naar een vaste staanplaats waar ik braafjes ongestoord kan leven. Iemand contacten in Nendaz die me verder kunnen helpen met mijn zoektocht naar een stukje tarmac?

Alle tips en contacten zijn meer dan welkom!

Ps. Als een Powchase je tot in les 4 vallées brengt, aarzel net om eens te sturen voor een shred session!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 oktober 2018 · 07:41
    Check evt even Camping Botza. Basic, stil, maar erg voordelig.
  • Thib
    Advanced
    Thib op 9 oktober 2018 · 09:43
    Check evt even Camping Botza. Basic, stil, maar erg voordelig. evr66 op 9 okt 2018 07:41

Merci voor de tip! hopelijk vind ik nog iets dat wat dichter bij is, maar alvast een goede back-up in het geval ik niets vind!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 oktober 2018 · 09:55
    In Sion zit ook een wintercamping, maar dan moet je even bellen voor een vaste plaats met korting ofzo want een enkele nacht is in Zwitserland al gauw 20CHF.
    Mocht je totaal gaan skibummen en je camper (niet geheel legaal) op random parkeerplaatsen zetten, in Sion zit ook een openbaar zwembad dat heel goedkoop is. Wel zo lekker in de winter.
    Overigens is betaalbare woonruimte vinden in Zwitserland niet helemaal onmogelijk hoor, maar wel makkelijker als je er eenmaal zit.
    bericht aangepast door ieism op 9 okt 2018 09:55 (1% bewerkt)
    splitfest.nl
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 oktober 2018 · 11:21
    De andere wintercampings zijn wat luxer, maar ook een stuk prijziger. Dichtstbij gelegen is volgens mij TCS Sion, maar die was wat prijziger. Hebben volgens mij wel kortingsregeling als je TCS lid wordt. Moet ik ook nog even uitzoeken voor komende feb 😃. Dichterbij Nendaz zijn er bij mijn weten geen campings. Suggesties altijd welkom natuurlijk 😃
  • Teze
    Tourist
    Teze op 10 oktober 2018 · 07:14
    @thib

Met de omgebouwde ambulance?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 oktober 2018 · 11:05
    Ik meen dat je wel de snelweg hoort op Camping du Botza, maar daar heb je in een camper misschien minder last van dan wij in ons tentje.
    In Les Haudères zit een wat gezelliger camping (Molignon) die wat minder centraal ligt, maar in een half uurtje rij je naar Nendaz of Arolla en in een uur naar Zinal bijvoorbeeld.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 10 oktober 2018 · 11:40
    Verkeersgeluid op Botza was met de cvan geen probleem, maar gezellige camping is het in de winter niet, je komt er zelden iemand tegen. camper zal vergelijkbaar zijn qua geluid. Molignon ziet er wat leuker uit, maar ligt toch zo te zien wat ongunstiger tov bv Nendaz. Google maps geeft zo'n 50 minuten, zal met een camper niet sneller gaan, dan is het al gauw 2x bijna een uur per dag.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro