Georgie - Gudauri - Heliski

• Arch
    Advanced
    Arch op 18 oktober 2018 路 12:28
    Hallo, heeft iemand hier ervaring met freeriden in Georgie? Ik ben van plan in maart 2019 te gaan heliskiien met Luex.com/ Heliksir vanuit Gudauri, maar ik kan geen duidelijke of betrouwbare historische sneeuwhoogtes vinden. Moet natuurlijk niet hebben dat je daar uit de heli stapt en er maar 20cm pow ligt. 馃槈 Natuurlijk is dat afhankelijk van de tijd van het jaar, de voorspelling van MeteoMorris etc. etc., maar ben benieuwd naar de ervaringen van de WePowder community..

Hoor het graag!
    Thanks
    IMMER ATTAKIEREN
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 18 oktober 2018 路 14:26
    Heel veel wePowder mensen: https://wepowder.com/nl/search?q=georgie
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 18 oktober 2018 路 20:33
    Hey Arch. Georgi毛 is geweldig. Freeriden maar dan zoals het 50 jaar geleden was.

Vorig jaar ben ik met @vinnie naar Bakhmaro geweest bij The Powderproject ( niet naar die Tsjechische gaan! ) om te catskieen. Kan dat dat echt aanraden.

Qua heli weet ik niet wat je verwachting is. Heliskir is best een bekende operation die veel dagtrips organiseert waardoor je niet snel hele interessante hellingen pakt.

Als je toch wil gaan heli毛n in Georgi毛, check ff Flory Kern. Die is echt een pionier in Georgi毛 . Hij opereert vanuit Mestia wat per definitie beter is dan Gudauri. Meer sfeer en terrein interessanter.

Ook heeft hij sinds vorig jaar ook een trip naar Khullu vallei wat bekend staat om hele dikke treeruns en Japan achtige sneeuwhoeveelheden.

Maart is wel aan de late kant, maar gelukkig gaan de bergen tot 5200.

Succes!
    bericht aangepast door Guy. op 18 okt 2018 20:36 (3% bewerkt)
  • ietsanders
    Beginner
    ietsanders op 23 oktober 2018 路 19:11
    Hi @arch, leuk om te horen. Ik ben samen met een vriend ook aan het kijken om trip naar Georgie te organiseren rond 2e week maart. Het idee was om vooral te gaan touren, maar we moeten nog even kijken hoe het allemaal uitpakt. Cat- of heliskien zou ook erg tof zijn. Mocht je het interessant vinden om plannen te delen lijkt me dat wel wat. Groeten
  • waingro
    Advanced
    waingro op 23 oktober 2018 路 21:15
    Ik ga dit draadje even volgen 馃槂
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 24 oktober 2018 路 09:11
    Ik volg dit ook even, wil eigenlijk in januari die kant op.
  • raoulvos
    Beginner
    raoulvos op 25 oktober 2018 路 14:26
    Wij waren er in maart 2017 en toen hadden we de slechtste winter in 10 jaar. Het had al 10 weken niet gesneeuwd toen we aankwamen. Dus dat kan ook gebeuren. Jaren daarvoor en daarna heeft iedereen die ik sprak wel de jackpot gehad.

Sowieso een plek voor mooi avontuur. Gastvrij, goed eten en drinken en mooie bergen.

Wij hebben een jeep gehuurd met 4 personen, dat kan ik zeker aanraden. Zeker als je wilt gaan touren op plekken als Mestia.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 25 oktober 2018 路 19:14
    Ben een paar jaar geleden een week in Gudauri geweest met de fam. De heli's vliegen af en aan maar veelal op hike afstand van het skigebied. Daarnaast met een groep Finnen gesproken die een dagje met de heli mee waren geweest en die vonden het erg tegen vallen. kort en vlak was hun mening. Kon je beter vanuit de lift zelf lijnen pakken was hun mening.
    Toerisski
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 25 oktober 2018 路 20:10
    Afgelopen maart ben ik er 10 dagen geweest met een groep splitboarders en als gids Irian van Helfteren. Qua weer hebben we alles gehad, veel sneeuw, plotseling hogere temperaturen en dus ook veel regen. Wij kwamen daar om te splitboarden en dat was maar goed ook het liftsysteem werkt daar nog niet zo soepel als in de Alpen 馃槈

Als uitvalsbasis hadden wij Mestia en zijn ook nog een aantal dagen in Ushguli geweest (echt waanzinnig). Wij hadden 2 auto鈥檚 (4x4 met chauffeur, sommige wegen mag (en wil) jezelf niet rijden met huurauto鈥檚 ).

Qua lawineveiligheid ben je grotendeels op jezelf aangewezen, er was daar ter plekke weinig informatie.

Al met al een toffe trip geweest (ergens is er ook een verslag te vinden volgens mij) en naast goed snowboarden is het ook nog eens een geweldig land met vriendelijke en gastvrije mensen.

Succes met de voorbereidingen!
    winter is definitely coming!
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 25 oktober 2018 路 20:17
    Hier het verslag van Hans..

https://wepowder.com/nl/forum/topic/257790
    winter is definitely coming!
  • Arch
    Advanced
    Arch op 20 november 2018 路 12:43
    Dank voor de reacties en mooie (of minder mooie) verhalen over Georgie.
    Het heeft even geduurd, maar wij hebben besloten dit seizoen niet naar Georgie te gaan. Gudauri klinkt toch een beetje als een touristtrap en zeker de verhalen over heli's die af en aan vliegen en de niet helemaal duidelijke sneeuwverwachtingen hebben dit plan gekilled. Heliskieen in Mestia/ Svanetia was nog een mogelijkheid met Luex, maar ook weer aanzienlijk duurder en niet helemaal meer haalbaar voor mn ski buddies.
    Hopelijk volgend jaar beter..
    IMMER ATTAKIEREN

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro