Hondenwintersportvakantie - zouden jij en je hond meegaan?

• Baasch
    Advanced
    Baasch op 21 oktober 2018 · 18:03
    Het freeride- / toerski- / wintersportseizoen gaat weer van start. Ieder jaar zoek ik weer naar vakanties met honden, waarbij je juist samen met je hond activiteiten doet. Vaak zie ik vakanties waar de hond mee mag, maar niet dat je juist samen met je hond activiteiten onderneemt. En als het een wintervakantie voor samen is, dan worden er vaak twee sneeuwschoenwandelingen aangeboden voor de hele week. Wij regelen onze hondenwintersportvakanties zelf. Onze hond gaat mee toerskiën en vindt dit fantastisch. We hebben zelf moeten uitvinden wat kan en wat niet. Ik zou deze kennis en ideeën die wij hebben opgedaan graag verder delen en heb het idee opgevat om een vakantie te organiseren met freeriders / toerskiërs / sneeuwschoenwandelaars met hun hond(en).

Kortom, een vakantie mét je hond en niet dat hij alleen mee mag en in het huisje blijft.

Ter inventarisatie om te kijken of er animo is, is mijn vraag: Wanneer zouden jij en je hond meegaan op een dergelijke vakantie? Welke elementen moet het bezitten?
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 oktober 2018 · 18:57
    Ik heb zelf geen hond, maar tijdens 't splitfest 2016 bleek zelfs dat niet zo'n probleem te zijn:

(van @Willem2k . Was er niet nog zo'n ander mooi honden-ski-filmpje ergens te vinden Willem?)
    bericht aangepast door EmileHendrix op 21 okt 2018 19:00 (27% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • notwithout
    Beginner
    notwithout op 21 oktober 2018 · 20:50

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 21 oktober 2018 · 22:05
    Ik heb zelf geen hond, maar tijdens 't splitfest 2016 bleek zelfs dat niet zo'n probleem te zijn:

(van @Willem2k . Was er niet nog zo'n ander mooi honden-ski-filmpje ergens te vinden Willem?)EmileHendrix op 21 okt 2018 18:57

Mooi was dat ja. Jammer dat ie niet mee naar huis mocht. 😃
    Dat andere filmpje is volgens mij inderdaad die @notwithout hierboven gepost heeft. Tenminste, die heb ik eerder gezien volgens mij.

Maargoed, zelf geen hond hier dus verder geen nuttig commentaar vrees ik.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Teze
    Tourist
    Teze op 22 oktober 2018 · 06:06
    Ging vroeger @rogier zijn hond niet regelmatig mee op een tochtje?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 oktober 2018 · 08:46
    @willem2k Ik zou toch meegaan, dan kan je je vast oriënteren op wat voor hond enzo. Of een dingo?
    splitfest.nl
  • twintipmafia
    Beginner
    twintipmafia op 22 oktober 2018 · 09:02
    Wij gaan steeds met camper en hond op skivakantie, vorig seizoen begonnen met kleine tour met de hond. Hij geniet er ten volle van !!
  • merel
    Advanced
    merel op 22 oktober 2018 · 09:55
    Ik woon in de bergen, dus het is iets anders voor mij. Dit jaar is het eerste jaar dat ik mijn hond mee wil nemen met splitboarden, ze is dan een goed jaar oud. Omdat ze jong is en het haar eerste echte winter is zullen het dus vooral kortere en makkelijke touren worden. Zou je dit willen als je maar een paar vakantie dagen hebt? Mijn ervaring tot nu toe met getrainde honden touren is dat ze na een middel tour redelijk moe zijn voor de rest van de dag en ze hebben na twee dagen ook echt wel een rustdag nodig. Wat doe je dan met de hond? Als je in een hotel verblijft moet hij op de kamer rusten, ook niet echt gezellig.

Nog even een vraag voor de andere honden bezitters - Gebruiken jullie een pieper voor de hond? Ik zit zelf te kijken naar de Pieps TX600. Iemand ervaring?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 oktober 2018 · 10:08
    DE TX600 werkt alleen met een Pieps DSP omdat hij op een ander frequentie zendt. maar dat wist je denk ik al. Verder werkt het gewoon alsof je een normale pieper zoekt, je moet alleen de Pieps in een speciale modus zetten om te zoeken.
    Ik was vorig jaar in een gebied waar ze de avy dogs met deze pieper uitgerust hadden, en volgens die gasten werkte het prima.

splitfest.nl
  • robbe
    Advanced
    robbe op 26 oktober 2018 · 09:09
    Ik wil het al lang eens proberen het lijkt me zaalig, maar op skivakantie gaat de hond niet mee. Tijd om de vriendin eens te overtuigen😀
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • GuyF
    Advanced
    GuyF op 26 oktober 2018 · 10:08
    De border van mijn schoonbroer was afgelopen winter wild enthousiast op haar eerste wintersport 😃.
    Het cabinepersoneel (van een klein gebiedje) moest wel overtuigd worden voordat ze in de gondel mocht.
    https://www.instagram.com/p/Bf7ksYTgsCu/?taken-by=jane_the_wicked...

bericht aangepast door GuyF op 26 okt 2018 10:10 (1% bewerkt)
  • martijnmvf
    Expert
    martijnmvf op 26 oktober 2018 · 17:06
    Wij wonen ook in Oostenrijk en onze Shiba Inu Yuki gaat altijd mee touren. En af en toe zelfs mee klein rondje skien. Ze vind het geweldig en kan er niet genoeg van krijgen. Ik kan me zeker voorstellen met z’n vakantie mee te gaan.
  • Baasch
    Advanced
    Baasch op 29 oktober 2018 · 18:21
    Wat een leuke foto's en filmpjes!

Ik woon in de bergen, dus het is iets anders voor mij. Dit jaar is het eerste jaar dat ik mijn hond mee wil nemen met splitboarden, ze is dan een goed jaar oud. Omdat ze jong is en het haar eerste echte winter is zullen het dus vooral kortere en makkelijke touren worden. Zou je dit willen als je maar een paar vakantie dagen hebt? Mijn ervaring tot nu toe met getrainde honden touren is dat ze na een middel tour redelijk moe zijn voor de rest van de dag en ze hebben na twee dagen ook echt wel een rustdag nodig. Wat doe je dan met de hond? Als je in een hotel verblijft moet hij op de kamer rusten, ook niet echt gezellig.
    merel op 22 okt 2018 09:55

Als wij weg zijn slaapt onze hond het meerendeel van de tijd en een rustdagje is wel zo gezond voor m. Wij vinden het leuk als hij mee gaat op een paar toertjes en dan zijn die dagen inderdaad wat rustiger. Onze hond blijft dan even een dagje binnen en kunnen wij een heftiger toertje wagen en dan kan hij 's middags weer even in de sneeuw spelen.

Nog even een vraag voor de andere honden bezitters - Gebruiken jullie een pieper voor de hond? Ik zit zelf te kijken naar de Pieps TX600. Iemand ervaring?merel op 22 okt 2018 09:55
    Wij hebben zelf een oude pieper gekregen van MK Skiservice in Bilthoven. De zoekfunctie werkt niet lekker meer, maar wij kunnen m wel vinden. Nadeel is dat je geen onderscheid kan maken tussen honden en mensen. Voordeel is dat je m met alle andere piepers ook kan vinden.

Ik wil het al lang eens proberen het lijkt me zaalig, maar op skivakantie gaat de hond niet mee. Tijd om de vriendin eens te overtuigen😀robbe op 26 okt 2018 09:09
    Doen! Ze raakt vast overtuigd met deze foto's en filmpjes.

bericht aangepast door Baasch op 29 okt 2018 18:21

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro