Ethiek

• jeroenj
    Advanced
    jeroenj op 25 oktober 2018 路 22:08
    Dit moet me van het hart....
    Heb namelijk altijd gedacht dat dit een ander soort forum was/ is dan een marktplaats of een tweedehands site...
    Maar blijkbaar zitten er ook hier mensen die het niet zo nauw nemen met ethiek en een afspraak is een afspraak.
    Ik was in de veronderstelling dat ik een afspraak had over het overnemen van een setje 2ehands karakoram bindingen. Zover zelfs dat de verkoper al terug mailde dat hij de verzending al klaar ging maken.
    Ik heb nog gevraagd of hij de kosten wou doorgeven zodat ik het gelijk kon overmaken omdat ik 4 dagen de bergen in ging, maar daar is niet meer op gereageerd. Dus 4 dagen later zodra ik de bergen uit kom en weer bereik had gelijk nogmaals gevraagd om zijn gegevens zodat ik het geld over kan maken. We hadden toch een afspraak?

In zijn ogen blijkbaar niet, wat hij heeft t 2 dagen later gewoon aan iemand anders verkocht.... In mijn ogen niet ethisch en super raar!

Stel ik mij aan?
    Of zijn er meer mensen op dit forum die vinden dat een afspraak een afspraak is?
    Ik hoop van wel!

En ja
    Naming and shaming:

Doe geen zaken met @Caveman.... Wat mij betreft super onbetrouwbaar!

Stay stoked Jeroen
  • MTV
    Beginner
    MTV op 25 oktober 2018 路 22:58
    Niet fijn, nee. Maar namen en shamen om zoiets? Ook niet fijn. Nicht 盲rgern, nur wundern... Er komt weer sneeuw aan馃槂.
  • brakkeman
    Beginner
    brakkeman op 26 oktober 2018 路 00:38
    Vind dat hij misschien iets meer had kunnen communiceren, maar uiteindelijk kiest de verkoper aan wie hij verkoopt. (puur op het bovenstaande beoordeeld, er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal)

Ik snap best dat hij zo snel mogelijk van zijn spullen af wil en de eerste zekere verkoop die hij kan sluiten, ook mee doorgaat.

Om er nu een topic aan te wijden, lijkt me nu ook iets te veel.
  • caveman
    Advanced
    caveman op 26 oktober 2018 路 06:47
    Niet fijn, nee. Maar namen en shamen om zoiets? Ook niet fijn. Nicht 盲rgern, nur wundern... Er komt weer sneeuw aan馃槂.MTV op 25 okt 2018 22:58

Je had in een prive bericht geschreven dat je de bergen in ging en ik wist dus niet hoe lang jij weg was. Dus je kon ze ook reserveren tot een bepaalde tijd. Je had me niet verteld dat het 4 dagen ging duren. Dat moet ik hier maar lezen.
    Je kon ook altijd een voorschot overschrijven dan is iedereen zeker.
    En het misverstand is ook wel ontstaan doordat de andere verkoper ook een Jerroen is.

Grtz

bericht aangepast door caveman op 26 okt 2018 06:48 (8% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 oktober 2018 路 07:37

Tijd voor sneeuw geloof ik...
    splitfest.nl
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 oktober 2018 路 07:51
    Dan kunnen de forumleden, tegelijk met de alpen, ook een beetje afkoelen 馃槂

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro