geen nkbv verzekering voor de expats meer

• ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 8 november 2018 · 12:53
    krijg net mail van de nkbv:
    "Beste ijsbeer,

Tot onze spijt moeten wij je meedelen dat we jou, als in het buitenland wonende polishouder,
    per 1 januari 2019 geen nieuwe NKBV-reisverzekering meer kunnen aanbieden.

Veranderende wet- en regelgeving
    De reden hiervoor is dat de verzekeraar van onze reispolis zich moet houden aan de wet- en regelgeving in het buitenland. Soms is hij is assurantiebelasting verschuldigd, soms schrijft de wetgever voor dat een verzekering uit het buitenland helemaal niet is toegestaan.

Daarom heeft de verzekeraar ons te kennen gegeven leden woonachtig buiten Nederland niet langer te kunnen verzekeren. Dat betreuren wij uiteraard ten zeerste.
    "
  • costijn
    Expert
    costijn op 8 november 2018 · 13:00
    fakfakfakfakfak! dat is niet relaxt, zie em ook net
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 november 2018 · 14:00
    Zo ben ik ooit NSkiV uitgegooid.

Is een adres in Nederland aanhouden een oplossing?
    Tenminste dat doe ik al jaren, maar twijfel vaak of het wel goed gaat als je de verzekering echt nodig hebt.
    Toerisski
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 8 november 2018 · 21:11
    De reisverzekering is alleen af te sluiten voor mensen woonachtig in Nederland, België en Duitsland.

Lol, Duitsland wel. Zwitserland is qua kosten waarschijnlijk iets minder gunstig als de NKBV?
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 november 2018 · 23:52
    En Zwitserland is daar ook erg scherp op, anders zouden hordes Zwitsers zich in het buitenland laten verzekeren.
    Ik neem een beetje aan dat dat het probleem is.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro