BlackDiamond Halo 24 avalange airbag doet moeilijk

• atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 14 november 2018 · 21:55
    Gaat om een Jetforce. Ik wilde mijn airbag software updaten maar bij zwerfkei constateerde ze een waarschijnlijk 'accupack calibratie' probleem en konden ze niet updaten. Accu kalibreren was het advies door lang op te laden. Ik dacht dan trek ik eerst mijn accu helemaal leeg en laad hem dan heel lang op en dan kalibreert nog beter. zo gezegd zo gedaan. Nu heb ik een vastloper, als ik hem wil opladen maakt hij telkens een kuckje (ik denk de ventilator) en herhaald een soort proces (self check?!?!) de hele tijd zonder echt op te laden... help....
    bericht aangepast door atlasemiel op 14 nov 2018 21:56 (2% bewerkt)
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 14 november 2018 · 22:35
    Heb geen idee wat er mis is gegaan, maar ik zou gewoon teruggaan naar Zwerfkei. Als de calibratie van je accu niet goed is en hij is met deze foutieve calibratie helemaal leeg getrokken, dan denkt het systeem misschien niet dat 'ie helemaal leeg is en laadt daardoor niet op. Maar dat is een snelle gok van mij. Succes ermee!
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 15 november 2018 · 00:13
    thanx Erwin voor je gedachtengang. Maar Tja, ik heb heb m online gekocht dus Zwerfkei heeft niet zo veel zin om het op te knappen. begrijpelijk. zal terug moeten naar bergzeit.de.....
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 november 2018 · 05:57
    Ik heb extreem goede ervaring met Black Diamond klantenservice. Je kan online een claim indienen en krijgt snel antwoord.heb ik 2x gedaan en beide keren kreeg ik gewoon nieuw spul.
    splitfest.nl
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 15 november 2018 · 08:12
    Zoh, lekker vroeg erbij 😃 Ik heb zowel BlackDiamond als Bergzeit.de het probleem voorgelegd. Ff aankijken. Ik "hoopte"eigelijk op een soortgelijk probleem onder ons broeders en zusters en zo wellicht een snelle oplossing....
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 november 2018 · 08:32
    Ah, zo. Ik heb wel wat ervaring met Li-ion accus uit een hobby verleden. Ze kunnen een soort van beneden een voltage komen waarop ze nog geladen kunnen worden. Normaal zou dat niet moeten gebeuren omdat er tegenwoordig meestal een chip op de cellen zit die dit moet voorkomen. Maar wat er kan gebeuren is dat de accu 100% leeg is tot waar de chip het toelaat. Als je de accu dan nog een poosje laat liggen loopt hij automatisch nog iets leger en komt hij onder de grens voor je lader.

Wat we dan wel eens deden is de cellen jumpstarten met een andere accu of stroombron. Uit mijn hoofd was het iets van 10% boven het voltage van de accu. Maar dat kan je vast allemaal op google vinden. Of je dat met een airbag van €1000 met garantie gaat proberen...lijkt me niet. 😃

Andere optie is namelijk dat de accu gewoon stuk is. Li-ion is niet een hele stabiele techniek, dat kennen we allemaal wel uit oude laptop accus denk ik. De oplossing voor andere airbag gebruikers is NOOIT je tas in de zomerstalling zonder de accu eerst bij te laden tot ongeveer halfvol. Dit is in het algemeen wel handig bij de meeste cellen.
    splitfest.nl
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 15 november 2018 · 08:51
    Heb een garantiedingetje gehad vorig jaar bij Bergzeit, maar dat werd snel en zonder vragen opgelost, dus wellicht helpen ze je direct uit de brand. Zou niet zelf gaan vogelen met jumpstarten en dergelijke zonder voldoende kennis van accutechniek, eerst maar ff zien of het via de reguliere kanalen oplosbaar is.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 15 november 2018 · 08:51
    Ik weet dat er een firmware update is geweest voor de jetforce tassen. Als de tas een lange periode is opgeborgen en niet is aangezet dan kan die problemen hebben. Zie https://m.ellis-brigham.com/blogs/news-and-blogs/black-diamond-jetforc...
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 15 november 2018 · 15:10
    Zou niet zelf gaan vogelen met jumpstarten en dergelijke zonder voldoende kennis van accutechniek, eerst maar ff zien of het via de reguliere kanalen oplosbaar is.evr66 op 15 nov 2018 08:51

Mee eens. Zeker met zo'n product niet zelf gaan klooien.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 15 november 2018 · 15:14
    thanx Erwin voor je gedachtengang. Maar Tja, ik heb heb m online gekocht dus Zwerfkei heeft niet zo veel zin om het op te knappen. begrijpelijk. zal terug moeten naar bergzeit.de.....atlasemiel op 15 nov 2018 00:13

Begrijpelijk ja, maar ze staan wel als servicepartner op de site van BD en Pieps en hebben je aangeraden er iets mee te doen waardoor hij het nu niet meer doet.
    https://eu.blackdiamondequipment.com/on/demandware.static/-/Library-Si...
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 18 november 2018 · 15:24
    Ik wacht wel even op een verwijzing van BD....Overigens hebben die al gereageerd met een stel vragen. Beantwoord maar daarop nog geen antwoord....
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 4 december 2018 · 17:56
    @ieism, nou die extreem goede ervaring deel ik met je. Ik mocht hem opsturen. Ze hebben hem gechecked. Nieuwe accu erin gezet en getest en teruggestuurd. Zeer tevreden.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro