Sneeuwlust - Part deux

• tellie-G
    Expert
    tellie-G op 20 november 2018 · 16:11
    En toen volgde er nog een dagje toeren. Ook al hadden we al een fantastische afdaling gemaakt op de inmiddels legendarische “Thialf” route, toch hadden @Willem2K en ik er nog niet genoeg van. @Dutchess konden we niet meer overhalen om mee te gaan, maar wij besloten wel nog een dagje te toeren vanaf het hospiz op de Simplonpas, waar we ook geslapen hebben. We hadden die ochtend allebei weinig verwachtingen en geen haast, dus pas nadat een enorme lading Zwitsers in strakke pakjes ons in de mist al vooruit waren gestiefeld kwamen ook wij boven de wolken uit in een wederom prachtig stukje alpien terrein.

Langs de voet van de Hubschhorn gingen wij, bewapend met onze splitboardcrampons onder de voeten, de steile ijzige traverses langs op weg naar de Breithorn. Later bereikten wij de open, zonnige gletscher en daar pauzeerden we even op een rots om te lunchen. Hier werd de sneeuw ook lekker zacht en menig zwitser/italiaan kwam al joelend naar beneden gezwierd.

Aldaar spotten we allebei ook een mooi couloirtje, kijkers links van de top, en dat werd ons doel van de dag. Na het laatste stuk omhoog skinnen over de gletscher keerde ook de rust weer terug op de berg, de meeste zwitsers waren inmiddels alweer afgedaald. Helaas/gelukkig hadden een paar zwitsers ons couloirtje ook al gescanditest, en na de laatste ijzige traverse om de instap te bereiken bouwden we om en begonnen aan de afdaling.

Het couloirtje bleek nog echt lekker zacht en fluffy, ik ging eerst, in eerste instantie nog wat voorzichtig (met Thialf nog in gedachten), maar al snel kwam het vertrouwen dat het echt het hele stuk lekker ging worden. De stoke was dan ook hoog en Willem2K ging er helemaal voor, hij besloot zelfs nog een klein dropje te maken.

Van daar uit daalden we verder af, er volgden nog een paar mooie kommetjes met fluff, daarna weer de ijzige traverse en met de keiharde sneeuw helemaal onderin kregen we ook nog het ware thialf gevoel even terug.
    Al met al is deze sneeuwgekkie zeer tevreden met deze snowvember trip. Splitboarden is uiteindelijk toch ook zoveel meer dan alleen poederen. De adembenemende schoonheid van het terrein waar je komt, de afstand van de bewoonde wereld in zo’n verlaten vallei de eerste dag, de fysieke uitdaging van het omhoog skinnen en de beloning met zo’n steil couloir geven mij als ik nu terugdenk van achter mijn laptopje een hele dikke smile.

bericht aangepast door tellie-G op 20 nov 2018 16:12
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 20 november 2018 · 16:15
    HEERLIJK!!!!!!!!!
    May the powder be with you.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 20 november 2018 · 16:17
    Nice, de trip reports komen al vroeg dit seizoen.

Splitboarden is uiteindelijk toch ook zoveel meer dan alleen poederen.

Zo is het maar net!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 20 november 2018 · 16:23

Splitboarden is zó veel meer... En dan was het óók nog een hele dikke afdaling! 😀
    Leve de waanzin!
    bericht aangepast door Willem2k op 20 nov 2018 16:28 (3% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 20 november 2018 · 16:30
    Ik zeg t nog een keer, goed bezig!!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 20 november 2018 · 16:38
    prachtig ! stoke !! daar hou ik wel van
    sbs roelz
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 20 november 2018 · 16:44
    Lekkerrr!
    knowledge is powder
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 20 november 2018 · 17:07
    Lekker! Toch nog jaloers op dat couloirtje. Volgende keer met diepe poeder van de top tot de hut! Hoef ik ook niet meer over Japan te jammeren...
    bericht aangepast door Dutchess op 20 nov 2018 17:08 (18% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 20 november 2018 · 17:34
    Lekker hoor!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 20 november 2018 · 17:38
    Topstoke!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 november 2018 · 18:36
    Lekker weer ook nog, het is altijd beter als thuis blijven...
    splitfest.nl
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 20 november 2018 · 19:05
    Tering, lekker hoor! *jaloers*
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 21 november 2018 · 07:27
    Nice 😃
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 21 november 2018 · 10:47
    Heel erg lekker!
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 21 november 2018 · 11:31
    Nice mannen! de hospis staat al een tijdje op het lijstje😃 goed werk en klasse kickoff van de winter
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 21 november 2018 · 23:56
    Filmpje!

Okee, nog steeds geen Japan @Dutchess ... Maar ik doe het er voor. 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 22 november 2018 · 16:15
    😋 😋 😋 LEKKKER! en nog een aantal sprays ook! Zeg maar de top van Yotei. Dus het telt mee!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro