Ik rijd al jaren met Pieps en BCA. Nog nooit deze problemen gehad, maar ik kom dan ook zelden op de piste. Overigens ben ik niet bang om te vallen... een dag niet gevallen is een dag niet geleerd... En dus val ik wel eens.
Maar ik lees en zie nu twee dingen:
1. het filmpje van Plugski: daarin laat een slider (een sneeuwscooter knaller) zien hoe je in een situatie waarin je continue op de gesp drukt het send knopje kan verschuiven. Lijkt me niet zo handig gemaakt van Pieps, maar aan de andere kant doe je Pieps eens om en probeer de situatie die hij voorstelt eens na te bootsen. Dus niet met de hand, maar gewoon je pieper om je lichaam. Ik geef het je te doen 😉
2. dan is er nog het niet geverifieerde verhaal dat een palletje kan afbreken van
@Cheizz. Dat lijkt me ofwel een enkel niet te traceren geval of daadwerkelijk een broodje aap verhaal. Pieps verkoopt ook in de USA en als hierover een klacht was binnengekomen dan was er zeker een recall geweest. We kunnen veel zeggen over de US of A, maar één ding doen ze heel goed.. recalls afdwingen. Daar weten vele skimerken inmiddels het fijne van en ik hoef denk ik niet over VW en Audi te beginnen.
Ik zie geen specifieke reden hiervoor om mijn Pieps direct te vervangen of om hem af te raden. Maar zo zie ik ook geen reden om BCA af te raden. Beide positieve ervaringen mee. En ik rijd al een jaartje of 15+ met deze merken. Ik heb ook andere merken geprobeerd maar kwam steeds bij deze terug.
Het punt met het internet is dat ik tegenwoordig voor ieder merk wel een probleem kan vinden. Dat is ook een beetje de onmacht van het internet. Door algoritmes, trollen en fake news bureaus krijgen sommige zaken soms meer aandacht dan noodzakelijk terwijl andere zaken juist onderbelicht blijven. Ik snap dat