Om de juiste skibotten (skischoenen op zijn Vlaams 😃) te vinden, moet je natuurlijk passen, passen en nog eens passen.
Maar omdat ik echt wel dunne onderbenen en enkels/voeten heb met weinig volume (mijn voeten zijn wel niet heel smal, maar eerder plat), wil ik toch hier eerst informeren.
Wie heeft dit probleem ook, maar heeft toch de juiste schoen gevonden en welk model is het? Een shop heeft natuurlijk ook niet alle mogelijke schoenen op voorraad om te passen.
Ik zoek een freeride schoen met goede toureigenschappen, een model zoals atomic hawx ultra XTD spreekt me wel aan.
Momenteel heb ik K2 pinnacle 130. Alhoewel mijn bootfitter een zeer goede naam heeft, heeft hij me niet het LV model verkocht (de 100 ipv 97).
De afgelopen jaren heb ik al 3 keer de powerstrap overgetrokken en meerder buckles naar de vaantjes geholpen omdat ik alles zo strak moet aantrekken om toch maar vast te zitten.
Mijn bootfitter heeft de standaard buckles al vervangen door stijvere racemodellen. De powerstrap is ook vervangen door een buckle.
Nog een vraag ivm de flex.
Afgelopen winter was ik jump turns aan het oefenen, maar vlot ging het niet.
Ik had het gevoel dat ik zeer weinig flex in mijn schoenen had om de opwaarste beweging te kunnen maken.
Als je filmpjes op youtube bekijkt, valt toch op dat de schoenen toch ver voorwaarts flexen voordat er gesprongen wordt.
Is dit een teken dat mijn schoenen te stijf zijn?
bericht aangepast door GuyF op 7 dec 2018 11:31 (1% bewerkt)