Weet iemand misschien wat/waar ik bedoel?

• willemdekort
    Tourist
    willemdekort op 30 december 2018 · 21:14
    Hallo,

Ik ben opzoek naar een eerder gepost bericht, ik zou graag willen weten om welk gebied/oude piste het gaat.
    Enkele jaren geleden heeft iemand hier een bericht gepost, over een oude piste die niet meer in gebruik is behalve door diegene die de vellen onderbinden, en waar de locals zelf het onderhoud doen van dit gebied.
    (ik weet het dus niet zeker maar dacht dat of in duitsland of oostenrijk ligt)
    Alvast bedankt voor het meedenken,

Grtz Willem
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 30 december 2018 · 21:23
    Was dat niet een oud skigebiedje aan het meer tegenover Zell am See?
  • holi4
    Tourist
    holi4 op 30 december 2018 · 21:49
    Enige die ik kan bedenken is San Bernardino in Zwitserland
  • willemdekort
    Tourist
    willemdekort op 30 december 2018 · 22:03
    Persoonlijk dacht ik dat het of regio zwarte woud of regio lermoos was totaal verschillend maar ik weet het ook niet zeker.
    Tot nu toe in ieder geval vast bedankt voor het meedenken
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 30 december 2018 · 22:26
    Deze is even terug ook op het forum verschenen: https://stationsfantomes.wordpress.com/

Als je doorklikt naar de kaart kan je gemakkelijk naar jouw gebiedje zoeken.
  • Skimama
    Beginner
    Skimama op 30 december 2018 · 22:39
    Bedoel je misschien Thumersbach bij Zell am
    See?
    In the end you won’t remember the time you spent working in the office or mowing your lawn. So climb the goddamn mountain.
  • michielneyens
    Tourist
    michielneyens op 31 december 2018 · 00:02
    Op zeer korte afstand van "Nockberge" ligt een gebiedje dat aan deze criteria voldoet. 10 jaar geleden ooit getourd.
    Beauty is in the eye of the beholder.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 31 december 2018 · 07:59
  • Mars
    Tourist
    Mars op 31 december 2018 · 08:58
    Persoonlijk dacht ik dat het of regio zwarte woud of regio lermoos was totaal verschillend maar ik weet het ook niet zeker.
    Tot nu toe in ieder geval vast bedankt voor het meedenken
    willemdekort op 30 dec 2018 22:03

Als het Lermoos was kan het alleen de voomalige piste bij Gries zijn. Maar die wordt door de locals niet onderhouden. Ze is (deels?) dicht gegroeid met boompjes.
    Je vindt ze door bij Gries richting Untergarten onder de brug door te gaan. Links voor de bebouwing staat een schuur. Dat is alles wat nog over is van het dalstation. Langes Bahnen heeft daar een materiaalopslag. Meestal staan er wat graafmachines en ligt er ook een deel lift materiaal buiten. Je kunt ze niet missen.

Edit; Ik heb op het web een oud kaartje terug gevonden:

Het is wel iets wat iemand naar eigen interpretatie heeft ingetekend:
    https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=2324&start=100...
    bericht aangepast door Mars op 31 dec 2018 09:42 (7% bewerkt)
  • Togi
    Togi op 31 december 2018 · 13:33
    Furstalm bij Gerlos misschien?
  • Robert_Jan_Gorter
    Tourist
    Robert_Jan_Gorter op 31 december 2018 · 15:00
    Was het misschien dit artikel dat je gelezen hebt: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5964/verdwenen-skigebiedjes... ?
  • willemdekort
    Tourist
    willemdekort op 31 december 2018 · 17:48
    Nou tot nu toe al superveel reacties, bedankt daarvoor, komende dagen ga ik me verdiepen in de reacties.

Thanks!!!!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro